כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

פאב 'המפלצת' בירושלים נכנע ללחץ: "בית המרזח" יחדל מחילולי שבת

בפגישה עם מנכ"ל העירייה והתובע העירוני, הסכים מנכ"ל מינהל 'יובלים', כי ב"בית המרזח" שנודע בחילולי השבת שלו, תתבצע פעילות ללא חילול שבת • הנציגים החרדים בעירייה מברכים ודורשים במקביל טיפול עירוני מקיף בכל חילולי השבת שבחסות העירייה

פאב 'המפלצת' בירושלים נכנע ללחץ: "בית המרזח" יחדל מחילולי שבת
pixabay

סוף לחילולי השבת ב"בית המרזח": לאחר שהעירייה הוציאה כתב אישום כנגד המנהל הקהילתי ופאב המפלצת, וזאת לאור העובדה שהבר פועל ללא רישיון עסק - התקיימה היום פגישה כוללת ומקיפה אצל מנכ"ל העירייה עו"ד אמנון מרחב, בה סוכם כי הפאב יעתיק את פעילויותיו לימי חמישי ומוצש"ק, ובשבת תתבצע פעילות ללא חילול שבת.

מלבד מנכ"ל העירייה, השתתפו בפגישה: עופר ברקוביץ סגן ראש העיר ומחזיק תיק תרבות, גברת עינב המחזיקה בתיק רישוי עסקים, חיים נרגסי התובע העירוני, נציגי הבר הקהילתי, אריאלה רגואן ראש מינהל תרבות, רני רוזנהיים ונציגי המנהל הקהילתי, יחיאל לוי מנכ"ל המינהל ועמו נציג בשם רוני שרון.

כזכור וכפי שפורסם ב"בחדרי חרדים", בית המרזח בשכונת 'קריית יובל', הפך בתקופה האחרונה לדגל וסמל לחילולי שבת, וגם בשבת האחרונה, היה ה'פאב' פתוח, תוך רמיסת כבודה של השבת וצפצוף על החוק העירוני, מה שהביא את הנציגים החרדים ללחוץ על העירייה ולאיים כי יפעלו לסגירת הפאב במישור החוקי, וזאת לאור העובדה כי רישיונו הזמני של הבר פקע. הלחץ עבד והיום הושגה הסכמה על הפסק חילולי השבת.

"בפגישה אצל המנכ"ל ובנוכחותו סוכם", כותב יחיאל לוי, מנכ"ל המינהל לחבריו במינהל, "כי הבר הקהילתי יוציא מכתב רשמי לתובע העירוני שבו הוא מודיע על הפסקת פעילותו שמתבצעת ללא אישור רישיון עסק ובניגוד לחוק, ובמקביל העריה תמשוך את התביעה".

ושימו לב לפסקאות הבאות: "המנהל הקהילתי יהיה הגורם הזמני שיפעיל את פעילות הבר הקהילתי לפי הנחיות המנהל הקהילתי בהפעלת אירועים, כשהפעילות תתבצע בימי חמישי ומוצ"ש לפי תוכנית האירועים שתוכננה מראש".

"בימי שישי - ערב שבת, תוכל להתקיים פעילות בחדר צוותא בתוך המתנ"ס, ללא חילול שבת, במתכונת 'שבת תרבות'. כמו כן, בדיקת עניין מכירת אלכוהול בערב זה", מתחייב מנכ"ל המינהל במכתבו.

כזכור, בנציגות החרדית והדתית החליטו, כי עם הכניסה לשנת תקציב חדשה, הגיע הזמן המתאים לעשות סוף לחילולי השבת שבחסות עירונית, כמו במנהלים השונים. "נגמרו הזמנים בהם מינהלים חיללו שבת ונהנו מתקצוב רגיל", אומר סגן ראש העיר יוסי דייטש, "נעמוד על כך בכל תוקף, ובמקביל להתקדמות דיוני 'הוועדה לבחינת פרצות הסטטוס קוו בירושלים', נוודא במועצת העיר שמינהלים סוררים יהיו מוכרחים ליישר קו וללכת בתלם, ולא – הם לא יזכו לתקציב מהעירייה", דברי דייטש.

חבר מועצה נוסף, מסביר את דרישת הנציגים מהעירייה כתוכנית כוללת לחיסול חילולי השבת: "נדרוש את שינוי שיטת ההעברות התקציביות למינהלים", אומר הנציג, "וזאת לאחר שנמצא, כי ראש העיר ולשכתו ניצלו יתר על המידה את בקשתו מהנציגים כי העברות "קטנות" של עד 50,000 ש"ח ידונו ב'וועדת מסירת עבודות הפטורות ממכרז", בה יש לברקת שליטה כמעט מוחלטת. עם סיום שנת 2016, התברר כי המינהלים קיבל באמצעות וועדה זו מיליוני שקלים מבלי שלנציגים החרדים הייתה יכולת למנוע זאת.

הנציגים החרדים מתכננים לבקש בדיקה משפטית של שיטת ההעברות הללו, שלטענתם אינה סבירה בחוקתיות שלה, כיון שהן אינן שקופות. אולם, במקביל ומבלי להזדקק לתוצאות חוות הדעת, מתכננים החרדים לנצל את משקל כוחם הפוליטי ולדרוש שכל העברות התקציביות, בכל סכום שהוא, יידונו אך ורק בוועדת הכספים ובמועצת העיר.

הדגש על מועצת העיר אינו מקרי, כיון שכזכור, החרדים טוענים כי הרכב החברים בוועדת הכספים אינו משקף את משקלם היחסי של הסיעות החרדיות והדתיות במועצה. כך סיעת ש"ס למשל שסובלת מייצוג חסר בוועדה. על כן, במידה והדרישה לשינוי ההרכב בוועדה לא תתקבל, ידרשו הנציגים להעביר כל תקצוב בעייתי אל מועצת העיר, שם יש להם רוב לסכל באמצעותו את תקצובם של מינהלים סוררים.
פאב המפלצת ירושלים בית המרזח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד