י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מרבית עצורי ההפגנות שוחררו למעצר בית

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי חלק מהעצורים הינם משתמטים מצה"ל, אך למרות זאת אף אחד מהם לא הועבר עד כה למשטרה הצבאית

הפגנה. צילום: אילוסטרציה
הפגנה. צילום: אילוסטרציה

מרבית עצורי ההפגנות אמש שוחררו למעצר בית, נגד חלקם הוגשו הצהרות תובע לקראת הגשת כתבי אישום וההליכים של האחרים נמשכים.

כ-50 בני אדם נעצרו במהלך שעות הערב המאוחרות אתמול בעשרה מוקדים שונים ברחבי הארץ, במחאה על מעצרו של אברהם פערזיכרטר (24) מירושלים, שהואשם בדרדור פח אשפה לעבר הכביש בשכונת מאה שערים בירושלים בתחילת השבוע.

עם שחרורו ממעצר בגין האישום נגדו, הועבר לכלא צבאי לאחר שנשפט לעשרה ימי מעצר בגין השתמטות מצה"ל.

בעקבות העברתו לרשויות צה"ל, יצאו אמש מאות מבני 'הפלג הירושלמי' והפגינו בעשרה מוקדים ברחבי הארץ, תוך חסימת כבישים והתעמתו עם כוחות המשטרה שהגיעו לפזרם. במהלך הערב והלילה נעצרו כ-50 מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי.



חלקם שוחררו עוד במהלך הלילה והבוקר, אחרים הובאו לבתי המשפט שם ביקשה המשטרה לשחררם בתנאים מגבילים. בירושלים ובבית שמש נעצרו 18 מפגינים, בחשד לסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, התקהלות אסורה, ידויי אבנים, השתתפות בהתפרעות ותקיפת שוטרים.

חמישה מפגינים מבית שמש שוחררו למעצר בית ועל פי המשטרה יוגש נגדם כתב אישום. 13 חשודים שנעצרו בירושלים, שוחררו בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית ויוגשו נגדם כתבי אישום, למעט ארבעה מהם שמעצרם הוארך ביומיים עד שלושה וכנגד שניים מהם אף הוגשה כבר הצהרת תובע לקראת הגשת כתתי אישום. קטין שנעצר באשדוד בחשד לתקיפת שוטר הוארך מעצרו ביממה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי חלק מהעצורים הינם משתמטים מצה"ל ודרושים לחקירה, אך למרות זאת אף אחד מהם לא הועבר עד כה למשטרה הצבאית, והם שוחררו בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית.

מדובר צה"ל נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "אברהם פרזיכרטר השתמט משירות צבאי במשך כשמונה חודשים. בגין השתמטותו הוטלו עליו אתמול בהליך משמעתי 10 ימי מחבוש. טענות החייל בנוגע להליך המשמעתי שנערך לו מצויות בבחינה".

מוקדם יותר היום (ד') בצל ההפגנות, הנחה שר הביטחון אביגדור ליברמן לעצור את הסדר דחיית הגיוס לתלמידי הישיבות המזוהות עם 'הפלג הירושלמי' ובמקביל ביקש לפעול להפסיק את תקצוב הישיבות הללו.

ליברמן, הנחה לבחון את הפסקת הסדר דחיית הגיוס עם ישיבות 'מעלות התורה' שבראשה עומד מנהיג הפלג הרב שמואל אויערבאך וישיבת 'גרודנא' שעומדת תחת חסותו של הרב אויערבך, וכן ביקש מחבר סיעתו, חה"כ עודד פורר, לפעול בכנסת מול משרדי הממשלה הרלוונטיים על מנת להפסיק את תקצוב הישיבות הללו, בעקבות ההתפרעויות והפגנות ההסתה שקיימו אתמול.

הודעתו של ליברמן כי יפסיק את התקצוב ל'מעלות התורה' ו'גרודנא' עשויה להוות מכה כלכלית כבדה עבור הישיבות. בכל הקשור להפסקת הסדר דחיית הגיוס מול הישיבות הללו, הודעתו של שר הביטחון הינה לכאורה הצהרתית בלבד, בשל העובדה כי תלמידי הישיבות הללו לא מתייצבים בכל מקרה לדחיית גיוסם.

השר ליברמן אמר כי הוא לא יסכים בשום אופן לעבור לסדר היום על ההתפרעויות הללו ועל ההסתה הקשה שהתרחשה בהן נגד חיילי וחיילות צה"ל. "עצם קיום ההפגנות הללו שמתריסות נגד הגיוס לצה"ל ובאות לקעקע את סמכותה של המדינה לגייס לצבא, היא דבר בלתי מתקבל על הדעת ולא נשלים עם תופעות כאלו שגם מנסות להלך אימים על אותם אלו שכן רוצים להתגייס".

ליברמן הוסיף "נפעל במסגרת האפשרויות העומדות בפנינו במשרד הביטחון ועם משרדי הממשלה האחרים על-מנת שאלו שלוקחים חלק בהסתה המתמשכת נגד צה״ל לא יזכו לשום הקלה, הטבה או שיתוף פעולה כלשהו", אמר השר ליברמן.
הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד