כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נתניהו ביקש תכשיט ב-10,000 שקל; מילצ'ן: הדרישות גרמו לי תחושת גועל

לפי מידע שהגיע לידי "הארץ", רעיית רה"מ קיבלה ממילצ'ן את התכשיט ליום הולדתה בשנה שעברה. לפי מקורב לבעל ההון, נתניהו אמר שלפי חוות דעת משפטית שברשותו אין בעיה לקבל ממילצ'ן מתנות

ארנון מילצ'ן ובנימין נתניהו. צילום: פלאש 90
ארנון מילצ'ן ובנימין נתניהו. צילום: פלאש 90



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להיחקר בשבועות הקרובים בפעם הרביעית בשני התיקים בעניינו: במרכזו של הראשון חשד לקבלת טובות הנאה מבעלי הון, ובמרכז השני מגעים שניהל נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ו-ynet נוני מוזס לשינוי אופי סיקורו בקבוצת כלי התקשורת — תמורת החלשת "ישראל היום". שתי החקירות נגד נתניהו צפויות להסתיים בחודשים הקרובים, לאחר השלמת שורה של חיקורי דין בחו"ל, וההערכה היא שהמשטרה תמליץ להעמיד את ראש הממשלה לדין בשתי הפרשות.

במרכז פרשת טובות ההנאה, המכונה במשטרה תיק 1000, עומד המיליארדר ארנון מילצ'ן, מפיק הוליוודי ומבעלי המניות בערוץ 10. ל"הארץ" נודע כי מלבד משלוחי הסיגרים והשמפניות בעלות של מאות אלפי שקלים שסיפק לבני הזוג נתניהו, המשטרה חוקרת כעת חשד לקבלת טובות הנאה נוספות מבעל ההון.

לפי המידע שהגיע לידי "הארץ", שרה נתניהו קיבלה ממילצ'ן תכשיט בשווי של כ-10,000 שקלים במתנה ליום הולדתה בשנה שעברה. התכשיט סופק לנתניהו לפי דרישתה, אולם איש העסקים היסס בתחילה בשל עלותו הגבוהה והרושם שעלול להיווצר מקנייתו לאשת ראש הממשלה.

בשלב זה נכנס נתניהו לתמונה: ראש הממשלה הרגיע את מילצ'ן, ואמר לו שהוא בדק את הנושא וכי אין כל פגם אתי ברכישת התכשיט לרעייתו. "ככלל, נאמר למילצ'ן כי אין בעיה לקבל ממנו מתנות כיוון שבני הזוג מצוידים בחוות דעת משפטית", סיפר ל"הארץ" אחד ממקורביו של בעל ההון. בני הזוג נתניהו הכחישו מצדם באוזני מקורביהם את התיאור הזה וטענו שמדובר במתנת יום הולדת שגרתית בין חברים ותיקים. מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "כל פעולותיו נעשו באופן קפדני על פי החוק. טענותיכם הבלתי פוסקות נעדרות כל בסיס עובדתי ומשפטי ונועדו ליצור לחץ פסול על גורמי אכיפת החוק".

בחודש שעבר דיווח אמנון אברמוביץ' בערוץ 2 כי שרה נתניהו דרשה וקיבלה ממילצ'ן צמיד ושרשרת בשווי של כ-8,600 דולרים כבר ב-2004. גם אז ניתנו התכשיטים לאחר התערבות של ראש הממשלה. אך בעוד שעל מקרה זה חלה התיישנות, לא כך הדבר בנוגע לקניית התכשיט בשנה שעברה.

לפי הערכות, הכרעת היועץ המשפטי לממשלה אם להגיש כתבי אישום נגד נתניהו לא תתקבל לפני ספטמבר. בפרשת טובות ההנאה עומדות עדויותיהם המפורטות של מילצ'ן ועובדיו בישראל, שתיארו בפני החוקרים דפוס קבוע של דרישות מצד בני הזוג נתניהו לאספקת מוצרי פרימיום. קבלת טובות ההנאה השיטתית לכאורה נעשתה באופן שאינו מאפיין יחסי גומלין תמימים בין חברים: בני הזוג נתניהו דרשו את הסיגרים והשמפניות באמצעות שמות קוד, "עלים" ו"ורודים", חלק מהמוצרים אוחסנו באופן שהקשה על זיהויים, העברת המתנות לא היתה הדדית ומילצ'ן עצמו, כך נראה, לא תפס את יחסיו עם בני הזוג כפי שהם מציגים אותם. על פי אחד מידידיו, בעדותו במשטרה אמר מילצ'ן כי הדרישה לקבלת טובות הנאה מצד בני הזוג נתניהו גרמה לו לפחות בהזדמנות אחת לתחושת "גועל".
ארנון מילצן בנימין נתניהו שרה נתניהו מתנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד