י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

למרות האזהרות של איווט: התחדשו ההפגנות של ה'פלג הירושלמי'

למרות הודעתו של שר הבטחון איווט ליברמן - אודות עצירת תקציבים וביטול מעמד בני הישיבות של 'הפלג הירושלמי', התחדשו ההפגנות באזור בני ברק • מחלף גהה נחסם לתנועה • כוחות המשטרה עצרו ארבעה מהמפגינים, ופתחו את הכביש לתנועה

ההפגנות אתמול בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ההפגנות אתמול בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר יממה התחדשו הערב (ד') ההפגנות של 'הפלג הירושלמי' בעקבות מעצרו של אברהם פערזיכרטר (24) מירושלים, שהואשם בדרדור פח אשפה לעבר הכביש בשכונת מאה שערים בירושלים בתחילת השבוע. אתמול נעצרו כ-50 מפגינים ומרביתם שוחררו בתנאים מגבילים.

הערב לקראת השעה 20:30 החלו מפגינים להתקהל באזור מחלף גהה והצליחו לחסום את הכביש פעמים ספורות. כוחות משטרה שהגיעו למקום עצרה לחקירה עד כה שלושה חשודים ופתחו את הכביש לתנועה. כך גם נעצר מפגין ברחוב השומר בבני ברק.

מפקד משטרת מרחב דן ניצב משנה שי אזולאי נתן תדרוך לשוטרים בסמוך למכון מור בבני ברק שם רוכזו כוחות המשטרה, והורה להם לפעול "בנחישות וברגישות נגד מפירי הסדר".

במקביל ישנה היערכות להמשך ההפגנות במוקדם נוספים ברחבי הארץ, כפי שאירע אתמול שנערכו הפגנות בעשרה מוקדים שונים; בכביש 4 בכניסה ליבנה; כביש 446; צומת ניצן שבכביש 4; צומת אלעד/כביש 444; בכביש 40 צומת שעריה; צומת הרחובות רבי עקיבא/זבוטינסקי בבני ברק; צומת בר אילן ושבטי ישראל בירושלים; צומת מורשה; בית שמש וצפת.

כ-50 בני אדם נעצרו במהלך ההפגנות ומרביתם שוחררו בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית. חמישה מהם הוארך מעצר במספר ימים ונגד שניים אף הוגשו הצהרות תובע. במשטת ישראל אמרו כי נגד מרביתם יובשו בקרוב כתבי אישום.

בתחילת השבוע נעצר אברהם פערזיכרטר (24) מירושלים, והוגש נגדו כתב אישום על דרדור פח אשפה לעבר הכביש בשכונת מאה שערים בירושלים. עם שחרורו ממעצר בגין האישום נגדו, הועבר לכלא צבאי לאחר שנשפט לעשרה ימי מעצר בגין השתמטות מצה"ל.


ההפגנות בכביש גהה. צילום: שמעון ברוך ואבי שמש

מדובר צה"ל נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "אברהם פרזיכרטר השתמט משירות צבאי במשך כשמונה חודשים. בגין השתמטותו הוטלו עליו אתמול בהליך משמעתי 10 ימי מחבוש. טענות החייל בנוגע להליך המשמעתי שנערך לו מצויות בבחינה".

מוקדם יותר היום, הנחה שר הביטחון אביגדור ליברמן לעצור את הסדר דחיית הגיוס לתלמידי הישיבות המזוהות עם 'הפלג הירושלמי' ובמקביל ביקש לפעול להפסיק את תקצוב הישיבות הללו.

ליברמן, הנחה לבחון את הפסקת הסדר דחיית הגיוס עם ישיבות 'מעלות התורה' שבראשה עומד מנהיג הפלג הרב שמואל אויערבאך וישיבת 'גרודנא' שעומדת תחת חסותו של הרב אויערבך, וכן ביקש מחבר סיעתו, חה"כ עודד פורר, לפעול בכנסת מול משרדי הממשלה הרלוונטיים על מנת להפסיק את תקצוב הישיבות הללו, בעקבות ההתפרעויות והפגנות ההסתה שקיימו אתמול.

הודעתו של ליברמן כי יפסיק את התקצוב ל'מעלות התורה' ו'גרודנא' עשויה להוות מכה כלכלית כבדה עבור הישיבות. בכל הקשור להפסקת הסדר דחיית הגיוס מול הישיבות הללו, הודעתו של שר הביטחון הינה לכאורה הצהרתית בלבד, בשל העובדה כי תלמידי הישיבות הללו לא מתייצבים בכל מקרה לדחיית גיוסם.

השר ליברמן אמר כי הוא לא יסכים בשום אופן לעבור לסדר היום על ההתפרעויות הללו ועל ההסתה הקשה שהתרחשה בהן נגד חיילי וחיילות צה"ל. "עצם קיום ההפגנות הללו שמתריסות נגד הגיוס לצה"ל ובאות לקעקע את סמכותה של המדינה לגייס לצבא, היא דבר בלתי מתקבל על הדעת ולא נשלים עם תופעות כאלו שגם מנסות להלך אימים על אותם אלו שכן רוצים להתגייס".

ליברמן הוסיף "נפעל במסגרת האפשרויות העומדות בפנינו במשרד הביטחון ועם משרדי הממשלה האחרים על-מנת שאלו שלוקחים חלק בהסתה המתמשכת נגד צה״ל לא יזכו לשום הקלה, הטבה או שיתוף פעולה כלשהו", אמר השר ליברמן.
הפלג הירושלמי הפגנות משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד