כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרשת הצוללות: "שמרון וצ'ייני ייחקרו באזהרה, חשד שבכירים במערכת הביטחון קיבלו שוחד"

מהדורות החדשות בערוצי 2 ו-10 דיווחו כי הבדיקה בפרשה צפויה להפוך לחקירה פלילית. בכירים ברשות השנייה מסרו עדות במשטרה במסגרת בדיקת התנהלות ראש הממשלה בנוגע לערוץ 10 בפרשת המתנות שלכאורה קיבל ממילצ'ן

נתניהו יוצא מהצוללת. צילום: לע"מ
נתניהו יוצא מהצוללת. צילום: לע"מ



מהדורות החדשות של ערוצים 2 ו-10, דיווחו הערב (ד') כי בימים הקרובים צפויה המשטרה להודיע על הפיכת הבדיקה ב"פרשת הצוללות" (פרשת 3,000) לחקירה פלילית. בין החשדות שייחקרו: תשלום שוחד לבכירים במערכת הביטחון.

עוד דווח כי ככל הנראה, מפקד חיל הים לשעבר אלוף (מיל)' אליעזר מרום, חשוד במעורבות בפרשה וייחקר באזהרה, בנוסף לעו"ד דוד שמרון מקורבו של ראש הממשלה. בשלב זה, אין כוונה לחקור באזהרה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכל הנוגע לפרשת הצוללות.

בנוסף פורסם כי כי חוזה ההתקשרות בין משרד הביטחון למספנה הגרמנית טיסנקרופ אסר על המספנה לשלם עמלה למתווך מיקי גנור. לפני כשנתיים וחצי בוטל החוק שחייב סוכן כמו גנור לקבל אישור על עמלות. בכיר לשעבר במספנה אמר כי עד כה שולמו לגנור כ-11 מיליון אירו.

כמו כן, בכירים ברשות השנייה מסרו עדות במשטרה במסגרת בדיקת התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לערוץ 10. העדויות נמסרו כחלק מחקירת פרשת 1,000 העוסקת במתנות שהעניק למשפחת נתניהו ארנון מילצ'ן, המחזיק גם במניות בערוץ 10 - כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות ערוץ 2.

ל-TheMarker נודע כי שניים מהבכירים שמסרו עדות במשטרה הם יו"ר המועצה הקודם, אילן אבישר, והיועצת המשפטית הנוכחית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר. מנכ"ל הרשות לשעבר, שי באב"ד, המשמש כיום מנכ"ל האוצר, לא מסר עדות, וכך גם היו"ר הנוכחית אוה מדז'יבוז' והיו"ר עד 2009 נורית דאבוש.

לפי החשד, העניק איש העסקים ארנון מילצ'ן מתנות בשווי מאות אלפי שקלים למשפחת נתניהו. מילצ'ן הוא בעל מניות בערוץ 10. המשטרה, ככל הנראה, מנסה לבחון האם נתניהו העניק תמורה כלשהי למילצ'ן בתמורה למתנות, כך שסעיף העבירה עשוי להיות שוחד.

במהלך השנים נקלע ערוץ 10 לקשיים קיומיים וזכה להקלות משמעותיות מגופי הרגולציה ובתהליכי חקיקה. לאורך כל הדרך נתניהו היה עוין לערוץ 10 וניסה להוביל לסגירתו, וזאת על רקע טענות כי ערוץ 10 מסקר אותו באופן מטה לרעה. מנגד, בסופו של דבר הערוץ קיבל הקלות והלוואות שונות והמשיך להתקיים בעוד נתניהו מכהן כראש ממשלה או כשר תקשורת.

גורמים ברשות השנייה אומרים כי ההקלות שהוענקו לערוץ 10 היו בעיקר על רקע החשש מפני פגיעה בתחרות, שכן סגירת ערוץ 10 היתה מביאה למונופול של ערוץ 2. עוד אמרו כי מילצ'ן עצמו לא היה מעורב ישירות בניהול בערוץ 10 ולא הפעיל לחצים כדי להמשיך את קיומו. עם זאת, מילצ'ן ניהל מאבק מול בעלי המניות הנוספים בערוץ, בעיקר רון לאודר, ודרש לקבל החזר להשקעה של 50 מיליון דולר. סגירת הערוץ היתה עשויה לפגוע ביכולת ההחזר על ההשקעה של מילצ'ן.
בנימין נתניהו ארנון מילצ'ן פרשת הצוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד