כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בני ברק נגד שיעורו של הרב דוד יוסף: קנס בגובה 15 אלף שקל

גבאי בית הכנסת בו עתיד חבר מועצת חכמי התורה למסור שיעור הופתעו למראה עשרות הקנסות שהוטלו עליהם פתאום, בסך של 15 אלף שקלים • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על הסיפור שמסעיר את סביבתו של הרב, ועל תגובתה של העירייה

המודעות בגינן הוטל הקנס
המודעות בגינן הוטל הקנס

סערה וזעם: מקורבי חבר מועצת חכמי התורה רבי דוד יוסף זועמים על עיריית בני ברק, ועל העומד בראשה חנוך זייברט, זאת לאחר שלטענתם העירייה התנכלה לשיעורו של חבר מועצת החכמים באופן חריג והעניקה למארגנים מספר שיא של דו"חות - המגיעים לקנס כולל של כ-15 אלף שקלים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הסערה החלה לאחר שיעקב כרמלי, גבאי בית הכנסת 'המשהדים' ברחוב קאליש בעיר שבו מתקיים שיעורו של הגר"ד יוסף - קיבל מהעירייה 30 דו"חות, כשכל אחד מהם הוא על סך 475 שקל, סך הכל - קנס של כ- 15,000 ש"ח. בנוסף טוענים בסביבתו כי העירייה שלחה שלושה פקחים, שתלשו את המודעות והשליכו אותם לאשפה.

לטענת העירייה ופקחיה, הדו"חות ניתנו לאחר שמתפללי בית הכנסת ומשתתפי השיעור תלו את המודעות המכריזות על קיום השיעור של חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף, שיעור המתקיים כמידי חודש בבית הכנסת, במקומות שאינם חוקיים לתליית מודעות במקום בלוח המודעות העירוני.

בתגובה לסערה אומר גבאי בית הכנסת ל"בחדרי חרדים" כי "מדובר בשיעור של הרב דוד יוסף המתקיים אחת לחודש בבית הכנסת בהשתתפות המונים, והפרסום נעשה בשיתוף עם לשכתו של סגן ראש העיר מטעם ש"ס אלי דדון. מדובר בשיעור תורה לכל דבר, ולא בכנס בעל גוון פוליטי".

לדבריו גבאי בית הכנסת: "השיעור מתקיים כבר שנה מידי חודש בחודשו, והמודעות המודיעות על קיום השיעור מודבקות בכל רחבי העיר, באותו מיקום בכל פעם, במקומות חוקיים". הוא מוסיף ואטמר כי "אני כלל לא מבין למה העירייה מתנכלת אלינו ברמה כל כך חמורה".

יודגש כי על פי החוק בישראל, העירייה רשאית לרשום דו"חות לכל גורם שחתום על מודעה שהודבקה במקום שאינו חוקי. לעת עתה רק הגבאי הראשי של בית הכנסת יעקב כרמלי קיבל את הדו"חות, אך מסתמן כי גם הגבאי הנוסף שלמה זביחי שאף הוא חתום על המודעות, יקבל מספר זהה של דו"חות וקנסות.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בעקבות הסערה שיצאה מכל פרופורציה - סגן ראש העיר מטעם ש"ס אלי דדון פועל באינטנסיביות לביטול הדוחות ולהרגעת הרוחות.

אברהם טננבוים, דובר עיריית בני ברק, אומר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "משיחה שערכתי עם מנהל השיטור העירוני בעיר שלומי מלכא לא ידוע על דו"חות כאלו. אך אם היה מקרה כזה של הדבקת מודעות שלא כחוק, אני בטוח שהרב הגאון דוד יוסף היה מסתייג ונגד הדבקת מודעות המודיעות על שיעורו במקום שאינו חוקי".
הרב דוד יוסף עיריית בני ברק המשהדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד