י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מנהל המחוז החרדי מזהיר את פרוש באלעד: בצע רישום אזורי או שננקוט באמצעים

הם מתערבים • מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך פנה לראש העיר אלעד ישראל פרוש, והזהיר אותו לבצע רישום אזורי - בניגוד לדעתם של גדולי ישראל, ובהתאם להחלטת בית המשפט • בעירייה לא ממצמצים: "מקפידים על הנחיות גדולי ישראל"

ישראל פרוש ראש עיריית אלעד, צילום: אלי קובין
ישראל פרוש ראש עיריית אלעד, צילום: אלי קובין

על רקע הצהרות מנהל המחוז החרדי איציק זהבי כי האמון בין המחוז למגזר החרדי חזר, זאת לאחר תקופת משבר ממושכת, מתברר כי מאבק חדש כבר בפתח: "בחדרי חרדים" חושף כי זהבי שיגר לפני מספר ימים מכתב אזהרה לראש עיריית אלעד ישראל פרוש, בו הוא מבהיר כי במידה ועיריית אלעד לא תכריז לאלתר על רישום אזורי לסמינרים, הרי שמשרד החינוך ישקול את צעדיו ואף "ינקוט באמצעים המנהליים שעומדים לרשותו".

מכתבו של זהבי, שנחשף כאן בפרסום ראשון, בא בעקבות פסיקת בית המשפט בעתירה המנהלית שהגישה עמותת 'נוער כהלכה' ועו"ד יואב ללום לפני כשנתיים, שבעקבותיה פסק בית המשפט כי הוא מקבל את הסכמת הצדדים, וכי על עיריית אלעד לקיים רישום אזורי. בית המשפט אף העניק להסכמה תוקף של פסק דין.

כזכור, בשנה שעברה הגישה עמותת 'נוער כהלכה' ועו"ד ללום בקשה לבית המשפט בטענה כי עיריית אלעד מבזה את בית המשפט. בעקבות כך, המדינה קבעה כי יש לבצע בעיר אזורי רישום, אך מכיוון שמועד הגשת הבקשה היה לאחר סיום הליכי הרישום, סירב בית המשפט לבטל את הרישום שנעשה בסופו של דבר בחלוקה די סבירה ומאוזנת בין הסמינרים האזוריים. עו"ד ללום, שמוביל את המאבק על פתיחת הרישום האזורי, שיגר בחודשים האחרונים שרשרת מכתבים לגורמים הרלוונטיים. לדבריו, למרות קביעת בית המשפט, עיריית אלעד פרסמה את נהלי הרישום לשנה הבאה ללא זכר לרישום אזורי.

כאמור, בעקבות כך פנה זהבי לראש העיר ישראל פרוש וכתב לו כי "בעתירה שבנידון, ניתן תוקף של פסק דין להסכמה בין משרד החינוך לרשות החינוך המקומית אלעד לגבי מתווה של רישום אזורי. המתווה האמור מיועד למנוע רישום שנגוע באפליה פסולה". לדבריו של מנהל המחוז החרדי, "על פי המענה שנתקבל מרשות החינוך המקומית וכפי שעולה הפרסומים שפרסמה רשות החינוך המקומית לגבי הרישום, נראה שאין בכוונת רשות החינוך המקומית לקיים את פסק הדין".

"על רשות החינוך המקומית אלעד לקיים את פסק הדין ככתבו וכלשונו", מוסיף זהבי במכתבו לראש העיר פרוש, "על כן, על רשות החינוך המקומית לתקן את מהלך הרישום שננקט עד כה, ולדאוג לביצוע הרישום לפני מתווה של רישום אזורי, ולאלתר".

זהבי אף משגר איומים חריפים לעיריית אלעד: "לאור האמור, נבקש את עדכוננו עד ליום שלישי, י"א בשבט תשע"ז, ה-7.2.17, בדבר עצירת הרישום שבוצע עד כה וביצוע רישום לפי פסק דינו של המשפט לעניינים מנהליים. ככל שרשות החינוך המקומית לא תעשה כן, משרד החינוך ישקול את צעדיו, ובכלל זה נקיטה באמצעים המנהליים שעומדים לרשותו". לסיום כתב מנהל המחוז החרדי כי "עוד אציין, שככל שעיריית אלעד סברה שאין בכוונתה לקיים את פסק הדין, לכל הפחות היה עליה להודיע על כך זמן מספיק לפני תחילת הרישום ולפעול בדרכים החוקיות, ככל שתמצא לנכון, להסדרת הרישום באופן שהיא סבורה שיש לעשות כן".

כזכור, התנגדותה של עיריית אלעד לרישום אזורי בסמינרים, באה לאחר שמועצות גדולי ישראל, הן של 'אגודת ישראל' והן של 'דגל התורה' – פרסמו הבהרה חד משמעית נגד קיום רישום אזורי. בנוסף, בעקבות דעתם הנחרצת של גדולי ישראל – שר הפנים אריה דרעי ביקש בחודשים האחרונים מח"כ יעקב מרגי שלא לקדם חקיקה בנושא הרישום האזורי, למרות הצהרותיו של מרגי בנושא.

עו"ד יואב ללום מעמותת "נוער כהלכה" מסר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "על הורי הבנות הלומדות בכיתה ח' בבתי הספר בית יעקב באלעד לדעת כי עומדת להם הזכות לאזורי רישום ועליהם לסרב לכל פעולה הפוגעת בזכות זו. עמותת נוער כהלכה לא תנוח ולא תשקוט עד אשר אזורי הרישום יופעלו עוד השנה בעיר אלעד. אנו קוראים להורים לפנות אלינו בכל שאלה או בעיה".

מעיריית אלעד נמסר כי "אנחנו מטפלים בנושא תוך הקפדה על הנחיות גדולי ישראל שליט"א, בדיוק כפי שנעשה בשנים האחרונות לשביעות רצון כולם". מאידך, גורמים בכירים במחוז החרדי מסרו בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "המחוז פועל בעקבות הוראת בית המשפט וכפי שהוסכם בעבר על ידי עיריית אלעד עצמה".

אין ספק, הסערה הבאה כבר כאן - מצד אחד עיריית אלעד שמבהירה כי רק גדולי ישראל הם אלו שינחו אותה, ומצד שני, בית המשפט והמחוז החרדי.



אלעד רישום אזורי זהבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד