ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מוזס לשר כץ: "נסעתי היום מבר-אילן לכנסת כמעט שעה שלמה"

בשאילתה דחופה שהפנה היום ח"כ מוזס לשר התחבורה במליאת אמר מוזס: "הקווים הגרועים ביותר של אגד הם בירושלים. החריגות הגבוהות ביותר במוקדים החרדיים" • מוזס התייחס גם לפקקים הכבדים בבקרים בכביש רמות וסיפר כי הבוקר הנסיעה הבוקר מבר-אילן לכנסת ארכה לו כמעט שעה • מוזס לא איכזב והזכיר בדבריו את מירון

פקקים. צילום: םלאש 90
פקקים. צילום: םלאש 90

גם הח"כים סובלים מהפקקים: ח"כ מנחם אליעזר מוזס הפנה היום שאילתה דחופה לשר התחבורה וסיפר כי גם הוא נתקע בפקקים הכבדים מהם סובלים הנהגים בכביש רמות מדי בוקר.

"אדוני שר התחבורה" פנה מוזס לכץ "מסמך של משרד התחבורה חושף ליקויים בתחבורה הציבורית בבירה, רובם בקווים המשרתים את המגזר החרדי. בתחנת הכותל בלבד חריגות של 20% מהאוטובוסים. קו 3 לכותל וחזרה מאחר יותר מכולם. רצוני לשאול: מה ייעשה כדי לטפל בממצאים אלו?"

השאילתא הדחופה של מוזס לשר התחבורה באה בעקבות מסמך ביקורת של משרד התחבורה שהוכן לאור הידרדרות השירות של אגד בירושלים. במהלך הביקורת נבדקו 28 קווים מתשע תחנות מוצא שונות. מן הממצאים עלה כי הקווים שבהם נמצאו החריגות הגבוהות הם בעיקר אלה המשרתים את המגזר החרדי, ובין בין הליקויים התגלו "דילוגים" על הוצאת אוטובוסים. בתחנת הכותל נמצאו ממצאים בלתי תקנים בשיעור הגבוה ביותר! ובכמעט 20% מהאוטובוסים שיצאו מהתחנה!! קו 3 כיכב גם הוא במספר הליקויים.

שר התחבורה השיב לח"כ הרב מוזס והסביר: "חברת אגד מחויבת בהפעלת רישיונות קווי השירות שניתנו לה על ידי הרשות באורח תקין, סדיר ורצוף. לאחרונה קיימת בעיה בגיוס נהגים לאגד, ולעיר ירושלים בפרט, וכתוצאה מכך נוצרו בעיות תפעוליות בקווים העירוניים. נדגיש כי בעיה זו אינה פוטרת את אגד ממחויבותה לרמת שירות נאותה ומשרד התחבורה לא יאפשר פגיעה ברמת השירות בקו כזה או אחר. לפיכך, בחודשים האחרונים תוגבר מערך הפיקוח והבקרה של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית על פעילות "אגד" בעיר ירושלים. זאת, כמהלך מרתיע לאור פניות הציבור שהועברו אלינו בנושא.

בעקבות תגבור מערך הפיקוח והבקרה, התגלו ליקויים רבים בתפעול השירות של "אגד" בעיר ירושלים. עד לאוגוסט 2016 רמת השרות שניתנה על-ידי אגד הייתה ממוצעת לענף. בקרה שוטפת ופניות ציבור מצביעות על ירידה ברמת השרות מאז אוגוסט 2016 ועד היום.
בעקבות מגמה מדאיגה זו, פעל המשרד לביצוע בקרה ממוקדת בחודש ספטמבר 2016, שהעלתה מספר חריגות רב באשכול ירושלים עירוני בכלל, בקווים 1 ו-3 בפרט. לפיכך, החל תהליך אכיפתי מול אגד, שבסופו הוטל קנס כספי כבד על החברה.

במידה ויימצאו ליקויים נוספים בעתיד, יופעל הליך אכיפתי בשנית. אציין כי בשבוע האחרון נערך שימוע ל"אגד" בגין הליקויים שהתגלו במרחב ירושלים, ובימים הקרובים יוחלט על המשך הפעילות מולה".

מוזס גם ביקש את התייחסות השר גם לנושא הפקקים הארוכים והבלתי נסבלים, מידי בוקר בירושלים, ושאל את השר מה ניתן לעשות עם הירידות בבוקר מכביש רמות ומ-443, כשהכול מתנקז לצוואר הבקבוק המפורסם ולכביש בגין. "אני נסעתי היום מבר-אילן לכנסת כמעט שעה שלמה!" אמר מוזס "המצב בלתי-נסבל. מה בדעת השר לעשות, משהו, בלי קשר לעיריית ירושלים, שמחזיקה תיק עם תלונות בעניין, עדיין מדפדפים בדפים האלה, בתלונות..".

הרב מוזס סיים ואמר "אני מכיר אותך כאיש מעשי. אני יודע שבל"ג בעומר כבר תהיה רכבת למירון – עד כרמיאל, ואחר כך יהיה עד מירון. מה אתה יכול לעשות ממש עכשיו? באים החגים, באים עשרות-אלפי תיירים לארץ, לירושלים. ממש חרפה ובושה לעיר בירה כמו ירושלים עם כאלו פקקים"

שר התחבורה השיב כי לתופעה הזאת של הפקק ברמות יש פתרון: נתיב לתחבורה הציבורית. "חייבים לעשות אותו עוד לפני שתגיע לשם שלוחת הרכבת הקלה".
חכ מוזס שר התחבורה ישראל כץ פקקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד