כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

צפו • העו"ד החילוני רקד עם נציג העדה החרדית: בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים

עוה"ד שמאי נצפה רוקד עם אחד מנציגי העדה החרדית בבתי המשפט ובמשטרה, תוך שהוא שר בהתלהבות את המנון נטורי קרתא "בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים" • בשיחה עם 'בחדרי' סיפר שמאי כי הוא זה שיזם את השירה. וגם שמע לראשונה על קיומו של הפלג הירושלמי • הוידיאו והראיון - בפנים

צפו • העו"ד החילוני רקד עם נציג העדה החרדית: בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים

כשעורך הדין החילוני רקד בבית המשפט עם נציג העדה החרדית: עוה"ד ארי שמאי, נצפה רוקד עם הרב שמעון שישא, אחד מנציגי העדה החרדית בבתי המשפט ובמשטרה, תוך שהוא שר בהתלהבות את המנון נטורי קרתא "בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים".



בתיעוד וידאו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' ניתן לראות את שמאי שר בהתלהבות עם נציג העדה החרדית. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' בעקבות התיעוד, אומר שמאי - עורך דין ואיש תקשורת ישראלי - כי יש בו חיבה לפלגים האנרכיסטים החרדים. "כל מי שעוקב אחרי בשנים האחרונות, יודע שאני אוהב את הקהילה החרדית על גווניה השונים" אומר שמאי.

"השיר הזה, כמובן שאני לא מאמין בו באלף אחוז. אני לא אנרכיסט עד כדי כך, אבל בלי שום ספק יש בי חיבה גדולה לפרץ האנרכיזם הזה, בהומור שרתי את זה, באהבה גדולה.

"אני מבין את החרדים, שהם לא מאמינים בשלטון הכופרים, ובחוקותיהם אינם מתחשבים, בעיניהם. אני יכול להבין את זה, למרות שבעיני, בית המשפט הוא הסמכות".

שמאי אומר לנו: "לא רק שלא הצטרפתי לשירה אלא יזמתי אותה. אני לימדתי אותו יותר ממה שהוא לימד אותי" הוא אומר בצחוק.

"אני יודע שזה שיר של נטורי קרתא והסאטמרים. אני אספר לך שזה שיר שחובר בשנת 1949 כאשר ראשוני החרדים ישבו בכלא צבאי שבן גוריון ניסה לגייס אותם".

כמובן שאני מסתייג מהשורה 'נשבור לציונים את השיניים', מה שאני יכול להגיד, הם לא שוברים לציונים את השיניים, הם אנשים לא אלימים. שריפת פחים בעיני זה לא אלימות אלא נזק לרכוש, כל אחד יודע שבהפגנות השוטרים הרבה יותר מרביצים מאשר מקבלים מכות"

"לסיום, הרב שלזינגר", אומר שמאי לכתב 'בחדרי' "ידוע לך שאני מצביע ג' בבחירות הבאות". "לא לפלג הירושלמי?" אנחנו שואלים אותו. "מי הם?" שואל שמאי בהפתעה ואומר "אם ירוצו, אשקול להצביע להם".
ארי שמאי שמעון שישיא בשלטון הכופרים הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד