י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בעקבות תיעוד אלימות שוטר בהפגנה, הוא נחקר במח"ש

שוטר יס״מ ירושלים נחקר הבוקר בבמחלקה לחקירות שוטרים בחשד לתקיפת מפגין במהלך הפגנות 'הפלג הירושלמי' וקיצונים נוספים • השוטר נעצר לחקירה לאחר שסרטון בו הוא נראה דוחף מפגין, הופץ ועורר סערה

בעקבות תיעוד אלימות שוטר בהפגנה, הוא נחקר במח"ש

הבוקר נחקר שוטר יס״מ ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים בחשד לתקיפת מפגין במהלך הפגנות 'הפלג הירושלמי' וקיצונים נוספים.



המקרה אירע שלשום בשלישי בלילה בצומת בר אילן בירושלים. במהלך ההפגנה תועד שוטר כשהוא דוחף את אחד המפגינים ומפילו ארצה, לכאורה, ללא התגרות מצידו. ל'בחדרי חרדים' נודע כי השוטר, שוחרר בתום חקירתו.

ח"כ יהודה גליק תקף הבוקר בחריפות את התנהגות המשטרה. גליק שיתף בטוויטר את הסרטון וכתב בסמוך כי מדובר ב"צילום מדאיג מאד", לדבריו של גליק, "אני מקווה שמישהו במשטרה מטפל בשוטר הזה. אין לו מקום במשטרה. משטרה אלימה היא ממש לא משטרה חזקה היא משטרה חלשה".

בעקבות הסערה סביב הסרטון הוויראלי, משטרת ישראל ביקשה להבהיר ואמרה בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "מזה מספר שבועות מתמודדים שוטרי משטרת ישראל עם הפרות סדר והתפרעויות אלימות המבוצעות ע"י מפגינים חרדים בירושלים. ההפגנות שהגיעו אמש לשיאן, כללו ידויי אבנים וחפצים לעבר השוטרים, הצתת פחים, חסימות צירים, גידופים ואלימות אשר הופנתה כנגד השוטרים ואף הובילה לפציעה של שוטרים".

עוד הוסיפה המשטרה בתגובה: "בתוך כך נאלצת המשטרה לפעול תוך שימוש בכוח סביר על מנת לשמור על שלום הציבורי וביטחונו, כשבמהלך ההפגנה שהתרחשה אמש בי-ם נעצרו 18 חשודים שהתפרעו".

המשטרה התייחסה ספציפית לסרטון הבעייתי ואמרה כי "ראוי כי נסיבות האירוע המוצג בסרטון באופן חלקי, כמו גם ההתרחשויות שקדמו לו ואינן מוצגת בסרטון כלל, יתבררו ויבדקו במלואן ע"י הגורמים המוסמכים לכך".
אלימות משטרת ישראל מחלקה לחקירת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד