כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

נתניהו, היום שאחרי; סקר מנו גבע ל'בחדרי'

במסדרונות הפוליטיים עסוקים בחישובי 'היום שאחרי' - מה יקרה אם נתניהו לא יוכל לשמש כראש ממשלה, מי יחליפו? • "גדעון סער, למרות שאינו מכהן היום כחבר כנסת, נתפס כמועמד המוביל לראשות הליכוד", כך לפי מנו גבע • כל הנתונים

צילום: פלאש 90. עיבוד: מורן כהן
צילום: פלאש 90. עיבוד: מורן כהן

מי יהיה יו"ר הליכוד הבא, אחרי נתניהו. האם נתניהו יצליח לשרוד את מבול החקירות והפרשות. האם הלחץ התקשורתי בישראל יכניע אותו - שאלות אלו מסקרנות ומעסיקות כל ישראלי שהנושא הפוליטי בישראל נמצא בראש מעייניו.

סקר שערך אמש מנו גבע על ידי 'מדגם' עבור 'בחדרי חרדים' בדק למי הסיכויים הרבים להפוך ליור הליכוד הבא, במידה ושלל הפרשיות המקיפות את הנוכחי - בנימין נתניהו יבשילו למשהו משמעותי, שיביא לשינוי בדמות המנהיג הבא של 'המחנה הלאומי'.



השאלה שהוצגה בפני 500 המשתתפים בסקר היא: "לאחר תקופת בנימין נתניהו, מי המועמד המתאים ביותר לדעתך, לתפקיד יו"ר הליכוד והמועמד מטעם הליכוד לתפקיד ראש הממשלה". התוצאות ברורות, בכל היבט שהוא, גדעון סער נחשב למועמד המוביל. זאת על אף שהוא נמצא כעת מחוץ ל'משחק הפוליטי' ואינו מחזיק בתפקיד.

מקרב כלל המשיבים: 23 אחוזים סברו שסער המועמד המתאים. במרחק של כמעט עשרה אחוז ממנו, ניצב השר לביטחון פנים גלעד ארדן עם 14 אחוזים. אחריו ראש עיריית ירושלים ניר ברקת עם 11 אחוזים. שר התחבורה ישראל כץ רק עם 7 אחוז.

בקרב 'בעלי דעה' (לא כולל אלו שענו לא יודע) הנתונים חדים יותר. גדעון סער ישמח לדעת ש 42 אחוזים סוברים שהוא המועמד המתאים ביותר להחליף נתניהו. גם בקטגוריה זו, הפער בינו לגלעד ארדן נותר גדול ומשמעותי מאוד. 26 אחוזים סוברים שהשר ארדן מתאים, 20 אחוזים סוברים שראש העיר ברקת הוא המתאים, ו-13 אחוזים נתנו את אמונם בשר ישראל כץ.

מנו גבע אומר ל'בחדרי' אחר שיקלול נתוני הסקר: "מבין ארבעת השמות שהוצגו, גדעון סער, גלעד ארדן, ישראל כץ וניר ברקת; גדעון סער, למרות שאינו מכהן כיום כחבר כנסת, נתפס כמועמד המוביל לעמוד בראש הליכוד לאחר עידן נתניהו, עם 23% המהווים 42% מבעלי הדעה".

עוד אומר גבע: "מהנתונים עלה עוד כי עד גיל 39, אחוז התומכים בארדן וסער כמעט זהה ללא יתרון למי מהם, לעומת זאת מגיל 40 יש יתרון משמעותי לסער".

במסדרונות הפוליטיים, שם עורכים כולם תרחישים אפשריים לקראת 'היום שאחרי' יש משמעות רבה לכל סקר שמתפרסם. חיבורים פוליטיים, דילים ובישולים אחרים נסגרים בהתאם לסקרים. כך שבמערכת הפוליטית בכלל ובתוככי הליכוד בפרט, הסקר הזה, שמתפרסם בלעדית ב'בחדרי חרדים' - עשוי לעורר עניין רב.
ראש ממשלה גדעון סער בנימין נתניהו גלעד ארדן ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד