י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נחשף: הליין-אפ של אליטוב וארליך ב'קול חי'

והשבוע בלייבל'ה: הליין-אפ של אליטוב וארליך ב"קול חי" נחשף • מי הוא הכתב שדיווח תוך כדי הליכה על מצבו של מרן הרב שטיינמן? מה רע בשם 'שרה שעיתון מפורסם צנזר אותו? מיהו המפורסם שהפתיע את רעייתו במסע שורשים ל...מרוקו?

נחשף: הליין-אפ של אליטוב וארליך ב'קול חי'
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

'שבוע חמים' מלמל לייבל'ה לעצמו והביט בהשתאות מה על השמש שצצה לעיתים כמו ביקורת של משרד הדתות, לייבל'ה שם פעמיו כאחד האדם ממש לסניף 'רמי לוי' בכנפי נשרים. להפתעתו הבחין לייבל'ה בחבר מועצת העיר, אליעזר רואכברגר מ'דגל התורה', כשהוא עורך קניות ונותן יד לעזרה. (או כפי שנוהגת רעייתו של רואכברגר לכנות זאת 'יד אליעזר'.) אל מול דוכני הפירות והירקות, נראה רואכברגר מתלבט אל מול מחירי הבצל שנסקו אל על השבוע.





ואם כבר הזכרנו את רואכברגר, אי אפשר שלא להזכיר את הכח החדש שנכנס לעזור לו בסיקור הכנסת. יוסי טיקוצינסקי המכונה 'טיקו' שעזב את משרד הפרסום 'שחור ולבן' לטובת עבודה צבעונית יותר ביתד נאמן. טיקו זה נצפה לאחרונה רבות בכנסת ועבודתו אכן ניכרת. לייבל'ה תוהה אם יש סיכוי שהוא יחליף את גפני ביום מן הימים. ועד אז שמא כדאי שיסייע לרואכברגר להעמיס סלים לכבודה של שבת.

ואפרופו משרד הפרסום 'שחור ולבן', המשרד הצליח להפתיע את העיתונאים השבוע. כך חידשו במשרד של רווח והוסיפו למיני התרגימא הנשלחים מידי חג, גם שי לט"ו בשבט, מארז פירות יבשים שנשתבחה בהן טורקיה. לייבל'ה די מחבב פירות יבשים אך חושש מרבן של כל בני התולע המזהיר שלא לאוכלם, לייבלה נמנע והסתפק בשוקולדים ומיני המתיקה האחרים.

והשבוע עלה שוב שמו של רפאל פנחסי כמי שהורחק מהתנועה. בעת שבני אלבז הגיח מבית הקלטות ושלף את הבצל מהארכיון. וכך באמצע הקניות לט"ו בשבט פגש לייבל'ה במזכיר מועצת החכמים לשעבר עורך את הקניות לראש השנה לאילנות.





עדיין בסניפו של מר רמי לוי מיהר לו לייבל'ה לשלם על מוצריו, שכן לא הכל שולחים לו לליבל'ה בשיווק ויח"צ. והנה נקלטה דמות מוכרת בזווית עינו של לייבל'ה. אברהם בצלאל מש"ס, (או שמא יש לומר בצל-אל מש"ס?) לייבל'ה חיפש בזווית עינו את חבר הכנסת מלכיאלי, שהרי ידוע כי ברגע שהזמנת את אחד מהם, קיבלת גם את השני בהשראת המבצע 'אחד פלוס אחד'.





מאז ימיו העליזים של לייבל'ה בישיבה, היה מחבב לייבל'ה את תוכניות הרדיו אותן היה שומע באוטובוס שהיה שוכן דרך קבע בחדרי השינה של 'הקיבוץ'. כך השבוע פתח לייבל'ה בבוקרו של יום חמישי בדקה לשמונה את רדיו 'קול-חי' שם נישא קולם ברמה של צייצני הטוויטר הוותיקים, יוסי אליטוב וסגן העורך אריה ארליך. לייבל'ה שמע בקולו של ארליך עייפות מה, מן הסתם בשל העובדה כי בשעות האלו לרוב נם ארליך את שנתו. כעזרה לציבור מציע לייבל'ה ליין-אפ לשבוע הבא. הליין-אפ יכלול: מנחם גשייד בפרשנות קלילה על ביבי, פרגונים לאי אלו כתבות בעיתון 'משפחה' ולסיום מתוק, קינוח בפינת פירוש 'אור החיים מפי המשפיע הרב אליטוב.





אצבעו של לייבל'ה זפזפה חיש קל אל תחנת 'מורשת' שם קלטו אוזניו את היועץ האסטרטגי ארי גלהר ששידר לצידו של דוד חכם. לייבל'ה תוהה האם הוסיפו במשכורתם של השניים, שכן הם נראו מחוץ לאולפן כשהם מחוייכים מתמיד.





מתברר כי כתבים לא נמצאים תמיד באולפן סגור או מגדל פיקוח, את ההוכחה לכך סיפק לליבל'ה איתי גדסי. האיש רב הכשרונות נצפה ברחובות עיר שהוא מדווח על מצבו של הגראי"ל שטיינמן תוך כדי הליכה בבחינת 'ובלכתך בדרך', מצלמתו של לייבל'ה תיעדה את המתרחש.



וברדיו 'קול ברמה' החל לאחרונה יחצ"ן חדש ישן במקצוע. רונן גרוס, שעבד בעבר ברדיו 'קול-חי' החל לשלוח ידיעות יחסי ציבור. ההודעה הראשונה שנשלחה לליבל'ה, היא הידיעה על כך שרשת 'יינות- ביתאן' הקדישה את עוגת הפרסום שלה לרדיו קול ברמה, לייבל'ה תוהה כמה יינות ביתאן צריך ללגום כדי להאמין שאכן כך הוא, או שמא הכל נמדד באופן יחצ"י.

ומביתאן לביטן, יום שני בערב תיכף אחר אישור חוק ההסדרה והתרוצצויות אין סוף במליאה. הגיע יו"ר הקואליציה דוד ביטן לעיר מגוריו בראשון לציון. שם פגש באיש החסד הידוע ישראל ירט. השניים הנציחו את הרגע במהירות וחבר הכנסת ביטן מיהר לעלות על יצועו, לבל יאחר חלילה לאחת מתוכניות הבוקר בהן הוא מופיע חדשים לבקרים. לייבל'ה מאחל לו בהצלחה ורק תוהה האם לא יהיה יותר קל לפרוש מזרן באולפן לבל יאחר.





עוד נסע להירגע מחוק ההסדרה חבר הכנסת ישראל אייכלר, המקום, מלון 'מרגוע' בערד. במלון שהו חסידי ואוהדי בית סאסוב בשל דינר 'יחודי סגולה'. אייכלר נשא נאום מתובל בעניני דת, משפט ומדינה ואף פגש את האדמו"ר בחדרו במלון. לאחר הנאום נשאר הרב אייכלר בישיבה של גור וניגש לפני העמוד מכיוון שהוא עדיין 'בחיוב'.





עוד יצא לנופש בני מחלב, האיש שכל 'שובו בנים' נשענת עליו. בני יצא לחופשה קצרה בחו"ל. לייבל'ה אף מוסיף בקריצה כי הוא סמוך ובטוח שמזג האוויר בחו"ל לא מצריך מזגן, כמו למשל בביתו של הרב קרמר.

וממלון למלון, על רקע חשוך של מלון 'חוף גיא' בטבריה, נצפו בעוד סיום אירוע מקהלת 'נרננה' יחד עם דודי קאליש. לייבל'ה בטוח שהיה אירוע משובח במיוחד.





ומנאומו המתובל של אייכלר, עוברים לארץ בעלת האוכל המתובל, מרוקו. לשם שם פעמיו הכוכב של בית שמש משה אבוטבול שהפתיע את רעייתו לרגל יום הולדתה וארגן לה מסע שורשים בליווי ארגון 'ערכים'. לייבל'ה מאחל מזל טוב מכל ליבו ורק מתפלא מדוע זה יטוסו אנשים עד מרוקו הרחוקה, בשעה שיש להם את העיר שדרות שנותנת את אותה אווירה בחצי המחיר?

מי שעוד נסע לו למרוקו למסע שורשים הוא צביקה כהן, יו"ר ש"ס בירושלים וסגן ראש העיר. לייבל'ה שואל האם במרוקו יש קליטה (לטלפונים, לא לאנשים.) למען ידע וישמע הרב כהן, הגם שבשלט רחוק, על התפטרותו של מישאלי.

אנשי התקשורת לבית ריזל שערכו מסע עם כמה חברים במדינות הבלטיות (ליטא, לטביה ואטסוניה) עברו בדרכם בפוניבז'. במינוס 13 מעלות הם חיפשו לשוא חברותא לשטייגען, אבל בסוף נאלצו ללמוד לבד.





אץ לו רץ לו לייבל'ה לספרא הידועה. שם צפה ברל"ש של הסגן פינדרוס, דודי בלומנשטוק. לייבל'ה הבחין כי ירד דודי לגנו בשביל לסייע לתושבים בארנונה.





והשבוע גם נפתח "כביש פרוש" לייבל'ה שנוסע רבות לאלעד התרגש עד מאד מפתיחת הכביש החדש, שיקצר את דרכו. לייבל'ה הגיע למקום טרם החל המעמד וגילה שיחה ערה וחביבה בין זקן העיתונאים יצחק נחשוני לראיס של בני ברק, זייברט. לייבל'ה קלט שזייברט לא מעוניין בכביש כזה או אחר, שכן האנשים בבני ברק אינם מבדילים בין כביש למדרכה.





ביציאתו מן המקום פגש לייבל'ה את חבר המאה ימים של העיר אלעד, יעקב אשר. מתחבק חיבוק אמיץ עם מפקד המשטרה. לייבל'ה משער כי כנראה חלפה ביעקב אשר קנאה שרק חברי כנסת מהמפלגה החרדית המתחרה פוגשים בשוטרים וחוקרים ויש כאלו שפגשו גם סוהרים.





ואפרופו העיר 'אלעד' שהיא סמל לדו קיום, במסגרת 'יום דו קיום בין העדות והדתות' שצויין בקהילת שטפשנט הגיע השבוע הרב אברהם יעקב סלמון יו"ר הקהילה לקבר יתרו (נבי יתרו) השוכן בכפר חיטין וערך דו קיום עם מנהיג העדה הדרוזית. לייבל'ה תוהה האם שטפנשט מצאו קבר חדש והאם גם בקבר יתרו צריך לתרום למוסדות הדרוזים?





נח לו לייבל'ה בין אייטם אחד למשנהו ועלעל לו בעיתון 'המודיע'. לייבל'ה אוהב במיוחד את ה'טריקים' של העיתון, שמות נשים, נעלי גברות וילדים עם פוני, כל אלו נמחקים באבחת יד גרפיקאית. לייבל'ה תהה מדוע מודעת הברכה למשפחת פכטר, צונזר. וכך משרד התקשורת הנושא את שם האם 'שרה תקשורת'. קוצר לשר התקשורת. בכל אופן לייבל'ה מאחל הרבה ברכה והצלחה בתקווה שאת המילה ברכה לא יהפכו ב'המודיע' לברוך.



פינת הממים
מסתבר שפרשת הדמעות של אריה דרעי שמה בצל את כל הפרשיות, מסתבר כי המאייר יוסי חיים לקח את זה ברוח טובה ובהומור. לייבל'ה מתרגש ודומע באמת.





פינת המזל טוב והאיחולים
לקראת סיום מתרכז לייבל'ה בשמחות ובאיחולי מזל טוב, ראשית לאהרל'ה פריד מאנשי הבית הכי חזקים בחצר חסידות בעלזא שחגג בר מצווה לבנו, פריד חגג בר מצווה פעמיים לקיים הנאמר 'פעמיים כי טוב'. ביום שני ערך בר מצווה לבעלזאים באולם 'בית רוזן' בקריה בירושלים. ובחמישי עם קצת יותר פינוקים עשה לכלל החבר'ה המכונים בבעלזא "גויים". השמחה נערכה באולמי 'בית מלכה', לייבל'ה הגיע ואף איחל מזל טוב.







שמחה גדולה אי"ה בשבוע הבא, הרב מרדכי בריסק יו"ר קהל מחזיקי הדת בעלזא מי שמכונה ראש הקהל של החסידות. ומהבודדים הזוכים להכנס בקודש פנימה במנוחה בכפר הרי"ף. ישיא בשבוע הבא ביום שלישי את בנו עם נינת הרה"ח רבי שמחה בונים קליין, ראש הקהל של בעלזא. השמחה תיערך באחוזת וגשל בהשתתפות רבנים אישי ציבור רבים וכל ראשי מערכות הכשרות והעופות בארץ ובעולם. לייבל'ה מחכה לראות אילו עופות יגישו באירוע.

מזל טוב נוסף לרב הקמפוס החרדי - גן יבנה, אברהם דב גרינבוים. גרינבוים חגג בבית שמש את שמחת הבר מצווה לבנו השני מאיר. למקום הגיעו ובאו רבנים, אישי ציבור רבים וצמרת התקשורת החרדית. גרינבוים כמנהגו וכדרכו קיבל את כולם באהבה ובסבר פנים יפות אך ללא חיבוק, שכן כמאמר ליצמן בזמנו 'בגור לא מחבקים'.





ומזל טוב למשב"ק אדמו"רי בית נדבורנה הוותיק, הרב אברהם קלפנר, איש אמונו של האדמו"ר שליט"א. הר' קלפנר אירס השבוע את בתו בשעה טובה ומוצלחת. מעמד ה'לחיים' נערך, איך לא? במעונו של הרבי בקריה בבני ברק. אז אם תמיד ראיתם את המשב"ק במקומו הטבעי שהוא מאחור, הפעם הוא גם נישק את ידו של הרבי. לייבל'ה הצליח להשיג תיעוד.





ברכת מזל טוב לרב אמיר קריספל, ממזכירי הוועדה למען קדושת השבת. לרגל שמחת הולדת הנכדה בשעה טובה.

וברכת מזל טוב לעוזר לשעבר בלשכת אייכלר, המנהל את ישיבת בעלזא באשדוד, ישראל ברייש. לרגל הולדת הבן הראשון השלום זכר השבת בירושלים.

המפכ"ל החרדי ונהגו של סגן השר פרוש, שרוליק ורטהיימר. השיא השבוע את בתו באולמי 'גוטניק בירושלים. לשמחה הגיעו כל החברים מבאיאן.

וברכת מזל טוב שלוחה לצלם החרדי אהרן ברוך ליבוביץ, עורך מגזין 'הציבור החרדי', לרגל שמחת נישואי בנו בכורו בחמישי הבא.אם היה לייבל'ה, יותר צעיר ורענן, היה אף מגיע לשבת האופרוף בסערט ויז'ניץ בחיפה.
לייבלה רכילות חרדית עיתונאי אריה דרעי בצל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד