ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

גיבור היום; האזרח שנטרל את המחבל בפ"ת: "נכנסתי בו עם כסא"

שמונה בני אדם נפצעו בפיגוע הירי והדקירה היום בפתח תקווה. אבי אסף, אזרח שסייע בנטרול המחבל, מספר על רגעי הדרמה: "רדפנו אחריו לתוך חנות. הוא תפס שני מברגים וניסה לדקור אותי. תפסתי כסא ונכנסתי בו" • צפו בווידאו

זירת הפיגוע (יהודה רחמים, חדשות 24)
זירת הפיגוע (יהודה רחמים, חדשות 24)

 

שמונה בני אדם נפצעו בפיגוע הירי והדקירה היום (חמישי) סמוך לשוק העירוני בפתח תקווה. המחבל נוטרל על ידי עוברים ושבים, שריתקו אותו עד להגעת כוחות הביטחון.

אחד האזרחים שסייע בלכידת המחבל הוא אבי אסף, שנפגע באירוע ואושפז בבית החולים בילינסון. ממיטתו בבית החולים סיפר אסף על רגעי הדרמה. "אני עמדתי ברחוב ואז שמעתי יריות" סיפר אסף. "צעקו 'מחבל, מחבל'. ראיתי את המחבל רץ, רדפתי אחריו עם עוד כמה אנשים.

(צילום: דוברות בית החולים בילינסון)

"הוא נכנס לתוך חנות של כלי תפירה. נכנסתי לחנות, הוא תפס שני מברגים וניסה לדקור אותי. תפסתי כסא, נכנסתי בו עם הכסא וניסיתי לעצור אותו. איכשהו הוא הצליח לדקור אותי עם המברג ואז כל השאר הרביצו לו".

לדבריו, "הבנתי מיד אחרי ששמעתי את היריות שמדובר בפיגוע. הוא היה עם הנשק עליו. הוא התחיל לרוץ ואנחנו רדפנו אחריו כמה רחובות, עד החנות לכלי תפירה. נכנסתי לשם ועצרתי אותו. לא ראיתי את הירי. אנשים ברחו, אבל אני ועוד כמה רדפנו אחריו".

אסף הוסיף, "היינו ארבעה חמישה אנשים. הרביצו לו עם אלה, אבן ואני עם הכסא. כשראיתי שנוזל ליד דם זזתי הצידה. ואז הגיעו השוטרים והזיזו את כולם".

הפיגוע אירע בשעה 16:40 לערך, ברחוב הברון הירש בפתח תקווה. צוותי מגן דוד אדום ו'הצלה' פתח תקווה העניקו טיפול רפואי לארבעה נפגעים, גבר ואישה כבני 50 ואישה כבת 30 שסובלים מפצעי ירי בגפיים התחתונות וגבר כבן 40 שסובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון.

כוחות ממשטרת מרחב שרון עצרו חשוד ערבי תושב יהודה והשומרון והודיעו כל מדובר בפיגוע על רקע לאומני.

פיגוע פתח תקווה מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד