י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מה באמת היה שם? 'בחדרי חרדים' שוחח עם עדי ראיה לרגעי תקיפת החייל בבני ברק

התגרות מכוונת ומתוכננת כדי להצחיק את החבר'ה או התנפלות מפגינים על חייל במדים? 'בחדרי חרדים' שוחח עם שורה של עדי ראיה לתקרית שאירעה אמש בהפגנה בבני ברק, ומנסה לצייר את התמונה האמינה לגבי התיעוד שהסעיר את המגזר החרדי

חרדי מבוגר שוכב על הכביש לאחר שרוסס בגז על ידי החייל. צילום: נתי עטר
חרדי מבוגר שוכב על הכביש לאחר שרוסס בגז על ידי החייל. צילום: נתי עטר

אמש (חמישי) התפרסם תיעוד של בחורי ישיבה כשהם מכים חייל בעיצומן של המחאות כנגד מעצר בחור הישיבה העריק. בהמשך התפרסם התיעוד לדקות שקדמו לכך, בו נראה החייל מרסס גז מדמיע על המפגינים שחסמו את הכביש, מה ששינה את כל הפרשנות לסיטאוציה הקשה.

'בחדרי חרדים' שוחח עם כמה מעדי הראיה שנכחו במקום, וניסה להבין מהם מה בעצם קרה, מי אשם ועל מי האחריות להתפרצות האלימה.

ישראל קליין, עורך ברדיו 'קול ברמה' שתיעד את התקיפה, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "בחורי ישיבה שהפגינו בצומת רבי עקיבא ישעיהו צעקו שמגיע חייל צה"ל עם מדים, ותוך דקות ספורות החלה התקהלות המונים של בחורי ישיבה. החייל ניגש למפגינים והחל לרסס על הבחורים גז מדמיע, תוך שחברו מתעד הכל מרחוק. ומשהחייל ניסה לחזור לחברו הוא הותקף קשות על ידי הבחורים. כתוצאה מהגז מדמיע שהשפריץ החייל, חרדי מבוגר התמוטט על מרכז הצומת".

קליין מוסיף ואומר כי "נכון שבחורי הישיבה הפגינו נגד הצבא, ואפשר לחלוק על זה אם זה נכון או לא נכון, אך היה מבייש לראות חייל צה"ל שעושה דין לעצמו בתוך ההפגנה, ולוקח את החוק לידיים".

איתי בלומנטל, כתב ynet שנכח גם כן בזירה אומר ל'בחדרי חרדים' - "החייל ביקש מחברים שלו לצלם ואז הסתער להפגנה וריסס גז מדמיע. אחר כך ראיתי אותו יוצא חזרה לז'בוטינסקי וצוחק עם חברים שלו... לדעתי חזר לשם אחרי כדי להמשיך להתקוטט. די ברור שהוא חזר לשם כדי לעשות צרות".

קובי חזנוביצקי, נהג אוטובוס שהיה עד ראייה לתקרית התקיפה, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "החייל בא לשם לדעתי בגלל שהוא ידע שזה מה שיהיה. הוא הלך בכביש בכוונה ולא במדרכה, וניסה להתגרות. ושצעקו לו 'חרד"ק', הוא הוציא גז פלפל והשפריץ. כשנגמר לו הגז התנפלו עליו בחורי הישיבה". לדבריו, "החייל חד משמעית התגרה בבחורי הישיבה, וקילל בצורה בוטה את בחורי הישיבה. לא שאני מצדיק את תגובת בחורי הישיבה, אך הם הגנו על עצמם. הוא התיז שם גז פלפל בכמות גדולה, ורבים נפגעו מכך בפנים".

הצלם עזריאל משה שתיעד את התקרית מתאר ל'בחדרי חרדים' כי: "החייל לא התגרה בבחורי הישיבה כלל, אך גם החייל וגם המפגינים אשמים, אין צודק בסיפור הזה". במהלך הערב עורר הסרטון דיונים רחבים ברשת, כשחלק מצדדים בעמדת המפגינים שהגנו על עצמם, וחלק מתנערים מהמעשה. העיתונאי בני רבינוביץ', איש דגל התורה ויתד נאמן שהרבה לתקוף את ההפגנות והמפגינים, הפתיע כשכתב כי הוא "האחרון בעולם שאגן על החוליגנים האלה. הזדעזעתי כמו כולם, אבל אם מה שקדם לכך, זה הסיפור הזה, הזעזוע שלי נגמר".

צילום: יענקי פרבר ועזריאל משה
תקיפת חייל הפלג הירושלמי גז מדמיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד