כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חדש בארה"ב: ביטוח נגד ציוצים מרושעים של הנשיא

חברות ייעוץ בוושינגטון החלו להציע לעסקים חבילת שירותים שמהווה לדבריהם פוליסת ביטוח נגד ציוצים ביקורתיים של דונלד טראמפ; ממליצות לחברות להתייחס לציוצים כמו אל אסון טבע

  • י"ד שבט התשע"ז
דונלד טראמפ, צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, צילום: רויטרס



בימים שבהם ציוצים ביקורתיים בטוויטר שמשגר נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כנגד חברות, מוחקים מיליארדי דולרים משוויין וגוררים חרמות צרכנים נגדן, מחפשים קברניטי המגזר העסקי בארה"ב דרכים להתגונן מפני מתקפות המדיה החברתית של הנשיא.

בתגובה, חברות ייעוץ, תקשורת ויחסי ציבור בבירת ארה"ב וושינגטון החלו להציע שירותי ייעוץ אסטרטגי שנועדו להגן על חברות מפני תסריט הבלהות של מתקפה ישירה מצד נשיא ארה"ב, דיווח אתר החדשות "קוורץ".

כל שמונה החברות בוושינגטון שעמן עמד קוורץ בקשר החודש, קיימו דיונים עם לקוחות על תוכניות חירום להתמודדות עם ציוץ שלילי של טראמפ. כמה מהן כבר היו בעיצומו של תהליך אריזתם של שירותים אלו בתור סוג של פוליסות ביטוח נגד המתקפות הנשיאותיות.

חברת ייעוץ אסטרטגי גלובלית אחת אמרה לקוורץ כי הוציאה הנחייה לכל עובדיה להתייחס לציוצים של טראמפ כפי שמתייחסים אל רעידות אדמה או שטפונות. "אנו מציבים אותם באותה הקטגוריה כמו אסונות טבע: אירוע אקראי, שמגיע משום מקום, שדורש עבודת שיקום מאוד נרחבת", סיפר יועץ בכיר לקוורץ.

כדי להתכונן מראש לציוצים תוקפניים אפשריים, מציעים המומחים לחברות לנקוט בשיטה של התגוננות יזומה מונעת. בשלב ראשון, חברות צריכות לבדוק מהן נקודות התורפה שלהן על פי מגזר, מדיניות תעסוקה, חקיקה צפויה, פעילות פוליטית של עובדים ומשתנים נוספים, אמרה אריקה ריצ'רדסון, מומחית התקשורת של פירמת עורכי הדין יוכום, שור אנד טרוסווין בוושינגטון, לאתר קוורץ.

כמו כן, היא ממליצה לחזק קשרים קיימים עם בעלי ברית פוליטיים בממשל טראמפ או בקונגרס, וכן ליצור קשרים חדשים כצעד מנע למקרה שפוליטיקאים נוספים יחקו את שיטותיו של טראמפ. "לא אהיה מופתעת אם גישה זו תסלול את הדרך לכך שחברי קונגרס ילכו בעקבותיו במדיה חברתית", אמרה ריצ'רדסון.

לדבריה, חברות צריכות גם להיערך למשבר אפשרי על ידי גיבוש צוותי תגובה מהירה מצוידים בדפי מידע, עדויות של לקוחות ותוכן מוכן ומאושר מראש המיועד לטוויטר, פייסבוק וערוצים נוספים - שמטרתו לקרוא תגר על הפרשנות שמציג ציוץ או פוסט ביקורתי בתוך פרק זמן קצר של שעות ספורות, או אפילו דקות ספורות, מפרסומו.

עד כה, מרבית המומחים יעצו לחברות כי האסטרטגיה הטובה ביותר להתמודדות עם ביקורת מצד ממשל טראמפ, היא לפייס אותו. עם זאת, יועץ התקשורת ריצ'רד לוויק העריך כי לא ירחק היום שבו חברות יתחילו לתקוף חזרה את הנשיא.

"אני חושב שבעתיד הלא כל כך רוחק תהיה חברה, כנראה חברת טכנולוגיה, שתעשה את החשבון כפי שעושה טראמפ ותאמר, 'יש לנו יותר מה להרוויח מלהתייצב נגדו ולהילחם חזרה'", אמר לוויק. "ברגע שזה יתרחש, כל החברות האחרות ילכו בעקבותיה. בנקודה זו יראו שהמלך הוא עירום".

שורה של חברות כבר חוות על בשרן את נחת הציוצים הנזעמים של טראמפ, בהן לוקהיד מרטין , טויוטה, פורד , ג'נרל מוטורס ובואינג. בחודש דצמבר נחתך שווי השוק של לוקהיד מרטין בכמיליארד דולר בעקבות ציוץ שפירסם טראמפ שבו הודיע כי ביקש מחברת בואינג הצעת מחיר לשדרוג מטוסי F-18 "סופר הורנט" אשר יוכלו להחליף את מטוסי F-35 של לוקהיד מרטין - מערכת הנשק היקרה ביותר בתולדות ארה"ב.

בתחילת אותו חודש נפלה מניית בואינג בעקבות ציוץ אחר של טראמפ בו הודיע על כוונתו לבטל את הזמנות מטוס "אייר פורס 1", מטוס מתוצרת בואינג המשמש כמטוסו של נשיא ארה"ב, ואמר כי המטוס הנשיאותי מגוחך ויקר מדי.

בראשית 2017 שיגר טראמפ שורה של ציוצים נגד יצרניות הרכב, שבהם איים להטיל מס יבוא כבד על מכוניות שמיוצרות מחוץ לגבולות ארה"ב. בעקבות הביקורת הודיעה פורד על ביטול תוכנית להקמת מפעל חדש במקסיקו, ובמקום זאת להשקיע בפס ייצור בארה"ב.
טראמפ טוויטר נשיא ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד