כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מאיפה מגיעה התפרצות השנאה שלהם לפלג הירושלמי?

יום טוב קליין, איש רבנות הצבאית בעצמו וממש לא חלק מהפלג הירושלמי, כותב על השנאה הקשה שפרצה השבוע כלפי המפגינים שיצאו למחות בהוראת רבם, מזדעזע מתהומות ההסתה כלפיהם, ותוהה מה כל כך כואב למתקיפים מבית למראה המחאה

הגר"ש אויערבך מנהיג 'הפלג הירושלמי'
הגר"ש אויערבך מנהיג 'הפלג הירושלמי'

בימים האחרונים כולנו שמענו וראינו את בחורי ואברכי הפלג הירושלמי יוצאים להפגין כמצוות רבם הגר"ש אויערבך שליט"א. לצערי אנו עדים לתופעה של שנאה וניכור מצד חלק גדול מהמגזר החרדי כלפי אותם מפגינים עד כדי קריאה לשוטרים "להכות בהם ללא רחם", "לשבור להם את העצמות" ועוד קריאות נוראיות לאלימות.

וכאן אני שואל. איך? איך הגענו לזה שאנחנו לא מסוגלים לראות יהודים חרדים שיוצאים להפגין במצוות רבם וכל מה שיש לנו לאמר עליהם זה שיש לפרק להם את הצורה?! זוהי לא שנאת חינם?!
וכי זאת פעם ראשונה שנחסמו כבישים במדינת ישראל?!

כשסטודנטים חסמו כבישים בגלל העלאת שכר הלימוד או עובדי פרי גליל החוששים לפרנסתם שחסמו את כבישי הצפון גם טענתם שיש לשבור להם את העצמות?! בטוחני שלא. אז מדוע אנו מרשים לעצמנו לשנוא מפגינים שיצאו להפגין על מעצר של בחור ישיבה?

התשובה היא ככל הנראה שקשה לנו לראות חרדים שנראים בדיוק כמונו שלא מקבלים את דעת רוב גדולי ישראל ופועלים בדרך אחרת שלדעתנו גורמת לחילול השם, אבל רבש"ע, הם מפגינים במצוות רבם! הרי גם אנחנו החרדים תמיד בכל עימות מול מדינת ישראל טענו בתוקף שאנו נצמדים לדעת גדולי ישראל ולא נזוז מדבריהם ימין ושמאל. אז מדוע כל כך קשה לנו לשמוע ולראות את אנשי הפלג הירושלמי שנשמעים לרבם ויוצאים להפגין גם אם אנו חושבים שהם טועים בדרכם?!

ידוע לכולם, גם למתנגדי דרכו של הרב אויערבך שכל חייו נעים סביב "תורה ולימוד התורה" בלבד, ולמרות זאת הרב אויערבך קיבל החלטה להוציא את בחורי בישיבה מספסלי בית המדרש, לעזוב את הגמרא ולצאת ולהפגין, אז מי אנו שנטען שיש לנהוג בהם באלימות?

אולי קשה לנו לראות אותם פועלים בדרך אחרת מהמיינסטרים החרדי אך דווקא בנקודה הזו נדרש מצידנו איפוק וְהַכַלַה ובעת הזו זה הזמן להשכנת שלום, ונקווה ששתי הצדדים יכבדו את דעתו של הצד שכנגד, נהרא נהרא ופשטיה.

כמובן שיש להוקיע כל אלימות וקריאות גנאי כנגד חיילים חרדים ומי שמרים יד עליהם מקומו מאחורי סורג ובריח, אך בוודאי אין שום היתר או סיבה לשנוא את תלמידי הרב אויערבך שרובם הגדול לא פגעו ולא הרימו יד מעולם על אחרים.

גילוי נאות; הכותב אינו שייך לפלג הירושלמי ואף שירת בעצמו ברבנות הצבאית.


מפגין שוכב על הכביש לאחר שרוסס בגז מדמיע על ידי חייל שאינו חרדי שהגיע למקום
הפלג הירושלמי הרב אויערבך הפגנות יום טוב קליין אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 95 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד