א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

השר ארדן: אין הצדקה לאלימות נגד החייל

תקרית החייל שתקף מפגינים והותקף בחזרה בהפגנה אמש בבני ברק זוכה להתייחסות מצד השר לביטחון פנים, שאומר כי יש לבדוק את הנסיבות בגינן החייל תקף את המפגינים - אך אין בכך הצדקה לאלימות כלפיו

השר גלעד ארדן, פלאש90
השר גלעד ארדן, פלאש90

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מגיב הבוקר (שישי) להפרות הסדר של מפגיני "הפלג הירושלמי" נגד מעצר העריק שנערכו אמש ברחבי הארץ, ועל הסרטון בו נראה חייל מרסס גז מדמיע על המפגינים והם בתגובה תוקפים אותו ומפילים אותו לארץ.‏

ארדן אמר הבוקר כי "התמונות בהן נראה חייל צה"ל מותקף באלימות קשה על ידי עשרות צעירים חרדים מזעזעות. זו בריונות שחייבים לעקור מהשורש, יש גם לבדוק את הנסיבות שהובילו את החייל להתיז גז מדמיע אולם בשום מצב אין הצדקה לאלימות הקשה שראינו".

ארדן הצהיר כי "הנחיתי את המשטרה לעשות הכל כדי ‏להביא את פורעי החוק האלה לדין, מקומם מאחורי סורג ובריח. מי שפוגע בחיילינו המגנים עלינו בגופם חייב לשלם על כך מחיר כבד, אני מצפה גם מראשי ‏הציבור החרדי לגנות ולהוקיע מעשים כאלה שאינם מייצגים את הציבור החרדי ומסיבים לו נזק".

לסיום הוסיף השר - "האירועים הללו מבטאים חילול ה׳ שאין קשה ממנו, המתפרעים והבריונים פוגעים קודם כל בציבור החרדי שומר החוק. השפלת חיילים חרדים וניסיונות ‏לבזות ואף לתקוף אותם מתרחשות לצערי פעמים רבות. המשטרה תמשיך לעשות כל שביכולתה כדי להביא לדין כל מי שפוגע או מתיר דמם של חיילים חרדים".

כזכור, מוקדם יותר התפרסמו עדויות הנוכחים במקום ב'בחדרי חרדים', שסיפקו תמונה מורכבת לגבי השתלשלות האירועים. ישראל קליין, עורך ברדיו 'קול ברמה' שתיעד את התקיפה, אמר ל'בחדרי חרדים': "בחורי ישיבה שהפגינו בצומת רבי עקיבא ישעיהו צעקו שמגיע חייל צה"ל עם מדים, ותוך דקות ספורות החלה התקהלות המונים של בחורי ישיבה. החייל ניגש למפגינים והחל לרסס על הבחורים גז מדמיע, תוך שחברו מתעד הכל מרחוק. ומשהחייל ניסה לחזור לחברו הוא הותקף קשות על ידי הבחורים. כתוצאה מהגז מדמיע שהשפריץ החייל, חרדי מבוגר התמוטט על מרכז הצומת". קליין מוסיף ואומר כי "נכון שבחורי הישיבה הפגינו נגד הצבא, ואפשר לחלוק על זה אם זה נכון או לא נכון, אך היה מבייש לראות חייל צה"ל שעושה דין לעצמו בתוך ההפגנה, ולוקח את החוק לידיים".

ארדן חייל תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד