כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ארה"ב נגד הריכוזיות: נדחה עוד מיזוג ענק בשוק ביטוחי הבריאות

בית משפט פדרלי דחה את המיזוג המתוכנן בין אנתם וסיגנה, בסכום של 54 מיליארד דולר, שבועות לאחר שמיזוג דומה בין אתנה להומאנה בגין חשש לפגיעה בתחרות והתייקרות מחירים

  • י"ד שבט התשע"ז
ארה"ב נגד הריכוזיות: נדחה עוד מיזוג ענק בשוק ביטוחי הבריאות



שופטת פדרלית פסקה שלשום (רביעי) נגד המיזוג של ענקיות ביטוחי הבריאות אנתם וסיגנה, בסכום של 54 מיליארד דולר, שבועות לאחר שעסקת ענק דומה בין אתנה להומאנה נדחתה גם היא על ידי בית משפט פדרלי בשל חשש מהתייקרות מחירים.

משרד המשפטים של ארה"ב תבע ביולי לעצור את רכישתה של סיגנה על ידי אנתם - עסקה שהיתה יוצרת את חברת ביטוחי הבריאות הגדולה ביותר בארה"ב.

אתמול דחתה השופטת איימי ברמן ג׳קסון מבית המשפט הפדרלי בוושינגטון את העסקה, בנימוק שהמיזוג יחמיר עוד יותר את השוק הריכוזי ממילא וככל הנראה יביא להתייקרות מחירים.

גורמים בהגבלים העסקיים בממשל הפדרלי טענו כי שתי העסקות יובילו לפגיעה בתחרות ולמחירים גבוהים יותר עבור אמריקאים. אם העסקות היו מאושרות, הדבר היה מוריד את מספר החברות הגדולות בענף מחמש לשלוש בלבד.

הפסיקה היא עדות נוספת כי רשויות ההגבלים העסקיים נעשו אסרטיביות יותר תחת נשיא ארה"ב ברק אובמה, שכהונתו הסתיימה בשבוע שעבר. יורשו בתפקיד דונלד טראמפ, יחד עם קונגרס הנשלט על ידי רוב רפובליקאי, חתרים לבטל חלק גדול מרפורמת הבריאות של אובמה, הידועה כאובמה-קייר, שעיצבה מחדש את תעשיית הבריאות של ארה"ב, ובה גם את ביטוחי הבריאות.
ביטוחי בריאות משרד המשפטים ברק אובמה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד