כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

המריבה בין גואטה לכהן היתה לחינם • צפו

בשבוע שעבר אירע מקרה נדיר בכנסת - שני חברי כנסת של ש"ס התגוששו בשפה קשה. יומיים אחרי גואטה התנצל, והבוקר מתברר כי למעשה הם בכלל מסכימים על הפרטים - מאה משפחות בבעיה מאז גל השריפות

צילום: פלאש 90. עיבוד: מורן כהן
צילום: פלאש 90. עיבוד: מורן כהן

לאחר שהשבוע נרשם עימות פומבי חריף במליאת הכנסת בין ח"כ יגאל גואטה וסגן שר האוצר ח"כ איציק כהן, שניהם מסיעת ש"ס, גואטה הודיע ביום שישי על התנצלותו. "‏לצערי נגררתי השבוע לויכוח מיותר עם חברי לסיעה ח"כ איציק כהן. אני מצר על כך. זו לא דרכה של תורה ולא דרכה של ש"ס. והאמת והשלום אהבו", כתב גואטה בטוויטר.

כהן אמר בתגובה כי "כוחה של תנועת ש"ס באחדותה. זו העוצמה שלנו. אנו נמשיך לפעול בכל הכוח באחדות למען כלל עם ישראל ולמען חיזוקה של תנועת ש"ס".

הויכוח בין השניים נרשם בעת שמליאת הכנסת דנה בהצעה לסדר שהגיש גואטה סביב מאה משפחות המתגוררות בצפון שטרם חזרו לבתיהם, מאז גל השריפות האחרון. מי שהשיב לו היה חברו לסיעה, סגן השר כהן - שהציג את עמדת הממשלה.

כשכהן השיב לו ועקץ אותו "כשחברי כנסת עולים לדוכן ונותנים נאומים חוצבי להבות אש, לפחות שיצמדו לאמת", גואטה הרים את קולו וטען כי הוא משקר וכי עדיין ישנם 100 משפחות שטרם חזרו לביתם.

כהן המשיך לדבוק בטענה ולעקוץ את חברו כשאמר לו "אתה עוד תלמד", וטען כי אין מספר כזה של אנשים שנותרו מחוץ לבית, אבל גואטה טען לו: "דיברנו עם האנשים שמחוץ לבית. אתה רוצה שמות? תרד אלי ללשכה – אני אתן לך שמות".

בהמשך פנה גואטה לכהן: "אדוני הסגן, סגן שר האוצר מכובדי היקר, אתה יכול להגיד לנו, לבשר לנו ש-100 המשפחות האלה כבר בבית ואני ארד מהדוכן", כהן השיב: "נתונים לא נכונים. זה הכול".

גואטה לא הרפה: "בוא, תקשיב, אנחנו למדנו כבר בכנסת הזאת שכולם מדברים וכולם אומרים שהנתונים שלהם נכונים, וזה הנתונים שלהם נכונים. בפועל, יש כרגע 100 משפחות שלא נמצאות בבתיהן. תבשר לנו שבעוד יומיים הם יהיו בבית, גם נשמח. הנושא הזה ירד מסדר-היום, וצריך לדאוג שהוא יעלה שוב כדי לדאוג שאחרון הדיירים ישוב לביתו ומייד".

כאן כהן עלה למתקפה: "שמענו אותך, שב בשקט", אמר לגואטה והוסיף, "זה לא יעזור שהוא צועק וצורח" ורמז שהוא לא מתכוון לעבור לסדר היום על המתקפה מצד חברו בסיעה "נטפל בזה אחרי זה". לגופו של עניין טען כהן, שייצג את המדינה במענה: "אין 100 משפחות. אין לך מושג על מה אתה מדבר. וזה לא פעם ראשונה שאין לך מושג על מה אתה מדבר".

כהן הוסיף כשהוא פונה לגואטה: "אין לך מושג על מה אתה מדבר. וזו לא פעם ראשונה", גואטה השיה לו: "גואטה: עזוב, בחייך".

בשלב זה התערב יו"ר המליאה חיליק בר ואמר: "אם יש פה עניינים פנים-ש"ס, לא נסדר אותם עכשיו". בהמשך כהן אמר לגואטה: "אני לא עונה לך יותר. אני לא שומע, שב בשקט. שה, שה".

הבוקר סיפר גואטה ל"בחדרי חרדים" כי "עשינו בדיקה רצינית ומעמיקה וגילינו ש 100 משפחות שפונו מבתיהם בשריפה בחיפה – עדיין לא חזרו לביתם והן נמצאות בשכירות על ארגזים. כשהצגתי את הדברים במליאת הכנסת, איציק כהן, סגן שר האוצר, התווכח איתי ואמר לי שאין מספר כזה וכי אין 100 משפחות מחוץ לביתם".

לדבריו של גואטה, "אולם כשכהן עצמו עלה לדוכן להקריא את תשובת משרד האוצר, הוא בעצמו הקריא שאכן קיימות 100 משפחות שעדיין לא חזרו לביתם, בדיוק כפי שאמרתי קודם לכן".

"למרות הכל, מוסיף גואטה, "ביום שישי, כתבתי בטוויטר שאני מתנצל על דברי, וכי לצערי נגררתי לוויכוח מיותר. אמשיך להביא את קולם של השכבות המוחלשות ללא מורא".
יגאל גואטה רבו והשלימו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד