י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

צחוק מהוועדה: גם השבת חילול עירוני

המינהלים הקהילתיים לא מחכים למסקנות הוועדה של עו"ד מירון ומרחב, והם עושים שבת לעצמם עם מסיבות נגינה וזמר לכבוד ט"ו בשבט... • בעירייה מיתממים: "אין חילולי שבת באירוע", אמרה גברת רג'ואן, האחראית על המינהלים.

צחוק מהוועדה: גם השבת חילול עירוני

כאילו ואין ועדה: אם לא יקרה שינוי של הרגע האחרון, השבת שוב תחולל על ידי המינהלים הקהילתיים בירושלים. מינהל קהילתי 'גינות העיר' פרסם הזמנה לחגיגת מפגש זמר מיוחד לכבוד ט"ו בשבט, שתתקיים במוזיאון הטבע בשעה 11 בבוקר השבת, בהשתתפות זמר ואקורדיון, מה שהופך את האירוע הקהילתי למופע של רמיסת כבוד השבת.

בנוסף, היום, בשעה 5, מתכנן מינהל בית הכרם, הידוע בחילולי השבת שלו, אירוע קבלת שבת בבית הוועד, כשבפרסום אין התייחסות לשמירת השבת, אך חברי המועצה חוששים ממה שיקרה שם, וזאת לאור ניסיון העבר בו אירועים מסוג זה כללו כמעט תמיד גם כלי נגינה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי פיני עזרא, חבר המועצה מטעם סיעת ש"ס, פנה בתלונה חריפה לאריאלה רג'ואן, האחראית על המינהלים הקהילתיים, אך זו בחרה בהיתממות: "אין חילולי שבת באירוע", כתבה רג'ואן במענה לעזרא, "זו 'שבת תרבות' רגילה. אלא שגם בדיקה חוזרת בהזמנה שפרסם מינהל 'גינות העיר', לא מותירה מקום לספק. "מפגש זמר מיוחד לט"ו בשבט, עם אבינועם קולודני, מגיש ומלווה באקורדיון", נכתב בהזמנה שעוררה את הסערה.


מזכיר וועדת הרבנים למען השבת, הרב יצחק גולדקנופף, אומר ל"בחדרי חרדים", כי "בנושאי המינהלים הקהילתיים והפעולות העירוניות, יש קונצנזוס מוחלט שלא יהיו חילול שבת. אפנה עוד היום לראש העיר ואבקש את התערבותו בפרשה".

מתברר שדיבורים לחוד ומעשים לחוד, כך שלמרות כל האיומים, הדיונים וההתחייבויות שבעקבותיהם, לפיהם עיריית ירושלים תוודא שהמינהלים הקהילתיים לא יקיימו אירועים שיש בהם חילול שבת – הדברים לא עובדים בשטח, והמינהלים עושים ככל העולה על רוחם.

כזכור, וכפי שכבר פורסם ב"בחדרי חרדים" מספר פעמים, הנציגים החרדים הדגישו לא אחת, כי למרות שמאבק השבת נדרש גם לעניין מאות המרכולים, העסקים והמסעדות הפתוחות בשבת, את הדגש מרכזי יש לשים על היוזמות הקשורות לפעילות העירייה ומעורבותה הישירה, שמהוות את הפרות הסטטוס קוו החמורות ביותר, ושעומדות בסתירה מוחלטת להסכמים הקואליציוניים של ראש העיר עם הסיעות החרדיות. "אלה הם דברים," מחדדים הנציגים, "שאם ראש העיר רק ירצה, הוא יוכל לעצרם מידית, ולכן הדרישה שלנו בנושא הזה, נחרצת וחד משמעית".

חלק מרכזי בחלקה של העירייה בחילולי השבת בא לידי ביטוי במינהלים קהילתיים כמו מנהל 'יובלים', שהשבוע התחייב שיחדל מחילולי השבת; מינהל 'גינות העיר' שמתכנן את מסיבת ט"ו בשבט לשבת הקרובה; מינהל 'הגבעה הצרפתית' ועוד. הפעילות מתחלקת לשנים. ישנה פעילות המתוקצבת על ידי עיריית ירושלים וישנה פעילות שאינה מתוקצבת, אך חומרתה בכך שהיא מתקיימת בשטחי המנהל הקהילתי, שהוא מתחם עירוני.

מדוברות עיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "האירוע אינו מוכר לעיריה ולא ניתן כל אישור שימוש בלוגו העירוני. הנושא בבדיקה בידי גורמי העיריה".
חילול שבת במינהלים עיריית ירושלים ועדת שבת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד