י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בגיל 105: הרב שמואל זכאי ז"ל מראשוני תלמידי הגר"ע יוסף זצ"ל

אבין של פוסק ההלכה הידוע רבי אהרן זכאי וחמיו של גדול מחזירי התשובה וראש ישיבת 'אור החיים' הגאון רבי ראובן אלבז, הלך לעולמו השבת בשיבה טובה

הרב שמואל זכאי ז"ל
הרב שמואל זכאי ז"ל

ברוך דיין האמת: בשבת נפטר בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים הרב שמואל זכאי ז"ל, חמיו של יבלחט"א הגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת "אור החיים" וחבר מועצת חכמי התורה - כשהוא בן 105 בפטירתו.

הרב זכאי ז"ל נולד באיראן בי"א טבת תרע"ב. בארץ ישראל היה מראשוני תלמידיו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, בשיעור הראשון שמסר - בבית הכנסת 'אהל רחל' לעדת הפרסים בירושלים.

רבי שמואל היה צדיק נסתר שחיבר ספרים רבים, היה מקורב מאוד לגר"ע יוסף זצ"ל ואף הוציא לאור את הספרים הראשונים בסדרת 'יביע אומר'. כשמרן הגר"ע זצ"ל נסע לכהן כרבה של תל אביב לא הסכים לוותר והפעיל שכנועים ומאמצים כדי שמרן לא יחדול מלמסור את השיעור הקבוע. כשהגר"ע קיבל ההחלטה הסופית, הצטער על כך רבות.

חתנו הגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת 'אור החיים' שהה השבת באילת במסע חיזוק בקרב בני קהילתו במקום, לרגל פתיחת תלמוד תורה נוסף במקום. הוא צפוי להגיע ישירות לירושלים למסע הלוויה.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך. בנו הוא הרב אהרן זכאי, מורה צדק ופוסק הלכה ידוע מירושלים, בעל מחבר ספרים רבים. חתנו הרב מאיר כהן, וצאצאים רבים הממשיכים את הדרך הרוחנית שהנחיל.

מסע הלויה הערב (מוצאי שבת) בשעה 23:00 בהר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב אלבז שליט"א. צילום: לדרמן פלאש 90צילום: הרב אלבז שליט"א. צילום: לדרמן פלאש 90
הרב אלבז שליט"א. צילום: לדרמן פלאש 90

מאוחר יותר הערב (מוצ"ש) תנועת ש"ס שיגרה הודעת תנחומים, בנוסח הבא:

תנועת ש״ס ובראשה מועצת חכמי התורה שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי ונציגיה, מבכים מרה את הסתלקותו של האי גברא רבה, הצדיק רבי שמואל זכאי זצוק״ל, חמיו של הגאון הגדול רבי ראובן אלבז שליט״א ראש ישיבת אור החיים וחבר מועצת חכמי התורה, ואביו של הגאון רבי אהרון זכאי שליט״א ראש מוסדות אור יום טוב ומחבר סדרת הספרים ׳הבית היהודי׳.

המנוח היה ירא ה׳ בכל הליכותיו, מזכה הרבים ומתלמידיו המובהקים של מרן הגר״ע יוסף זצוק״ל, כאשר במשך עשרות שנים השתתף בקביעות בשיעורי התורה של מרן, ואף סייע בידו בהוצאת ספריו.

העמיד דור ישרים מבורך, בנים מרביצי תורה, זרע קודש ברך ה׳. זכה לאריכות ימים מופלגת והוא בן ק״ד בפטירתו.

מועצת חכמי התורה ותנועת ש״ס משגרת תנחומים אל הגר״ר אלבז שליט״א וכל המשפחה הכבודה, ומן השמים ננוחם.

עודכן: 20:42
הרב שמואל זכאי הרב ראובן אלבז הרב עובדיה יוסף הלוויה שיעורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד