י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בנט מזהיר את נתניהו: אם תזכיר את המדינה הפלסטינית האדמה תרעד

בצל הדיווחים על כתב אישום מתקרב לראש הממשלה - וכשעדיין לא ברור מה יקרה במידה ואכן יוגש, האם נתניהו יתפטר, בנט מכה חזק מימין • "לאחר עשרות שנות אומללות, עכשיו ההזדמנות לבשורה חדשה: לרדת מהקמת עוד מדינה פלסטינית"

צילום: אמיל סלמן פלאש 90
צילום: אמיל סלמן פלאש 90

לאחר שנים של יחסים עכורים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית הקודם, השבוע ייפגש נתניהו לראשונה עם הנשיא החדש דונלד טראמפ. השניים ידונו במדינה פלסטינית, באיום האיראני, בחוק ההסדרה והסדרת ההתיישבות היהודית ובהעברת השגרירות האמריקאית לירושלים.

שר החינוך נפתלי בנט, שעליו אמר נתניהו - רק לפני מספר ימים כי הוא מנפיק "אולטימטומים מזוייפים" העלה הערב לרשת פוסט ארוך ותחת הכותרת: "מבחן חייו של בנימין נתניהו; אנחנו מאחוריך!" – הוא מזהיר את ראש הממשלה לבל יזכיר על דל שפתיו בפגישה ולאחריה את צמד המילים: "מדינה פלסטינית".

"ביום רביעי זה יקרה", פתח בנט, "נשיא ארצות הברית טראמפ יעמוד יחד עם ראש הממשלה נתניהו לאחר פגישתם הראשונה. כל העולם יקשיב לכל מילה. אם בהודעתם יזכירו לראשונה בקדנציה את המחוייבות להקמת פלסטין, או "שתי מדינות" בניסוח כזה או אחר, כולנו נרגיש זאת בשנים הקרובות על בשרנו. האדמה תרעד".

"לחץ בינלאומי, חרמות, דוחות נגד ישראל, טילים, הקפאות, כבילת ידי חיילינו במאבק בטרור -כל זה יימשך ויגבר. כל מה שקרה לנו מאז אוסלו, ההתנתקות ונאום בר אילן יואץ וננוע במסלול הבלתי נמנע לעבר פלסטין על כביש שש".

ובנט ממשיך: "ישראל תמשיך להיות מותקפת - "מדוע אתם לא מקימים כבר את פלסטין כמו שהבטחתם", נציגינו בעולם ימשיכו לגמגם מדיניות של "נקים את פלסטין אבל כרגע עדיין לא". ההזדמנות ההיסטורית בבחירתו של טראמפ תוחמץ: אם בעידן טראמפ-נתניהו ישראל בוחרת להקים את פלסטין, אין דרך חזרה. יובל שנות התיישבות יעמדו בסכנה".

"האפשרות השנייה: לרדת ממדינה פלסטינית. להסביר לנשיא טראמפ שניסינו את פלסטין פעם ועוד פעם ועוד פעם. חטפנו מעל 1000 הרוגים ברחובות ישראל, מדינת חמאסטן בעזה, הידרדרות מעמד בינלאומית וכבילת ידי לוחמי צה"ל.

"לאחר עשרות שנות אומללות, עכשיו ההזדמנות לבשורה, לדרך חדשה: לרדת מהקמת עוד מדינה פלסטינית, בנוסף לזו שבעזה וזו שבירדן (70% מהירדנים הם פלסטינאים). עכשיו צריך לשדר עוצמה, מחוייבות לשלום מתוך ביטחון, יוזמה, ריבונות. ערכי המחנה הלאומי. פשוט מאד. זהו כל ההבדל בין שמאל לימין. השמאל תומך בהקמת מדינה פלסטינית. הימין מתנגד להקמתה. הימין תומך בריבונות על השטחים הישראלים, אוטונומיה בשטחים הפלסטינים.

"שתי מילים "מדינה פלסטינית" הן אסון היסטורי. אסור שהן יאמרו. זהו המבחן שלנו. אני סומך על ראש הממשלה שיעמוד במשימה, ואנחנו נעמוד מאחוריו", כתב בנט לסיום.

בד בבד מתרבים הדיווחים, כך הערב בערוץ 2 וברשת ב' - כי כתב אישום נגד ראש הממשלה הוא עניין של מספר שבועות. הידיעות הללו גורמות למסדרונות הפוליטיקה לסעור בשאלת המחליף לראש הממשלה.

ביום חמישי פירסמנו כאן סקר שנעשה עבור 'בחדרי' שבחן מי מהמועמדים בעל הסיכויים הרבים לכבוש את תפקיד יו"ר הליכוד במקום נתניהו. גדעון סער זכה בפער גדול מהשאר. אלא שיש הסוברים כי דווקא מישהו מבחוץ, לו היסכויים הגדולים לעמוד בראשות הממשלה. שמו של בנט מוזכר רבות בהקשר זה, כך שאת דבריו הערב, יש לקחת בחשבון, בהקשר לכך.
נפתלי בנט בנימין נתניהו מדינה פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד