ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

למרות הסיכום: 'בית המרזח' חילל את השבת

סיכומים ודיבורים לחוד ומעשים לחוד: חילולי השבת בירושלים נמשכים למרות רצון הצדדים לצמצמם

המפלצת שעל שמה נקרא הפאב. צילום פלאש 90
המפלצת שעל שמה נקרא הפאב. צילום פלאש 90

למרות הסיכום בין עיריית ירושלים ומינהל קהילתי יובלים - גם השבת 'פאב המפלצת' חילל את השבת. הנציגים החרדים זועמים ומאבדים את הסבלנות.

כזכור, בסוף השבוע נחשף ב"בחדרי חרדים" כי לאחר שהעירייה הגישה בקשה לצו סגירה לבית המשפט כנגד המנהל הקהילתי ופאב המפלצת, וזאת לאור העובדה שהבר פועל ללא רישיון עסק - התקיימה פגישה כוללת ומקיפה אצל מנכ"ל העירייה עו"ד אמנון מרחב, בה סוכם כי הפאב יעתיק את פעילויותיו לימי חמישי ומוצש"ק, ובשבת תתבצע פעילות ללא חילול שבת.

אך, הנה מתברר כי למרות הכל, נרשם חילול שבת מחפיר במקום והנציגים החרדים מאיימים, "זו בושה וחרפה, נעשה לזה סוף, שוב הם מפירים את הסיכומים. לא נשתוק ונמנע מהם תקציבים עירונים", אמר ל"בחדרי חרדים" אחד מהנציגים החרדים בעירייה.

העיריה עצמה טענה ל"בחדרי חרדים" כי "מדובר בפעילות עצמאית שאיננה עירונית ולפי בדיקה ראשונית ניתן לקבוע שמנוגדת לחוק. בכוונת העיריה להפעיל את כל הדרכים העומדות לרשותה נגד המפעילים, חירות ועירונית".

אחד התושבים החרדים המתגורר בסמוך לפאב אמר הערב ל"בחדרי חרדים" כי "בעיריית ירושלים יש אכיפה סלקטיבית נגד חרדים, החוק לא שווה בעיני כולם, מה שאסור לחרדים מותר לחילונים במסווה פלורליסטי".

לדבריו, "המתווה שנוצר אצל מנכ"ל העיריה הינו חמור שבעתיים שהעירייה נותנת יד לפורעי חוק ונותנת להם פרס לערוך את האירועים עכשיו בתוך המינהל הקהילתי", הוסיף על עצם הסיכום שהושג עם המינהל הקהילתי.

כזכור וכפי שפורסם ב"בחדרי חרדים", הפאב בשכונת 'קריית יובל', הפך בתקופה האחרונה לדגל וסמל לחילולי שבת, ובשבתות האחרונות, המקום היה פתוח בשבת תוך רמיסת כבודה של השבת וצפצוף על החוק העירוני, מה שהביא את הנציגים החרדים ללחוץ על העירייה ולאיים כי יפעלו לסגירת הפאב במישור החוקי, וזאת לאור העובדה כי רישיונו הזמני של הבר פקע.

"בפגישה אצל המנכ"ל ובנוכחותו סוכם", כותב יחיאל לוי, מנכ"ל המינהל לחבריו במינהל, "כי הבר הקהילתי יוציא מכתב רשמי לתובע העירוני שבו הוא מודיע על הפסקת פעילותו שמתבצעת ללא אישור רישיון עסק ובניגוד לחוק, ובמקביל העריה תמשוך את התביעה".

כזכור, בנציגות החרדית והדתית החליטו, כי עם הכניסה לשנת תקציב חדשה, הגיע הזמן המתאים לעשות סוף לחילולי השבת שבחסות עירונית, כמו במנהלים השונים. "נגמרו הזמנים בהם מינהלים חיללו שבת ונהנו מתקצוב רגיל", אמר סגן ראש העיר יוסי דייטש, "נעמוד על כך בכל תוקף, ובמקביל להתקדמות דיוני 'הוועדה לבחינת פרצות הסטטוס קוו בירושלים', נוודא במועצת העיר שמינהלים סוררים יהיו מוכרחים ליישר קו וללכת בתלם, ולא – הם לא יזכו לתקציב מהעירייה", דברי דייטש.

רוני שרון יו"ר המינהל. אמר הערב לאחד מפעילי השבת ששאל מדוע הופר הסיכום: "עם כל הכבוד אני לא יודע מאיפה אתה שואב את המידע שיש לך - אבל בכל הסיכום לא דובר מילה ולא חצי מילה על ההפעלה בשבת.

שרון המשיך ואמר, "הטענה היתה שהפאב פועל ללא רישיון בתוקף, אם אתה אומר לי עכשיו שכל העניין היה בגלל שהפאב פועל בשבת - אתה רק עוזר לפאב להגיש תביעה נגד העיריה על מהלך פוליטי לא חוקי שנרקם נגד הפאב ומינהל יובלים".
חילולי שבת פאב המפלצת קריית יובל עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד