י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תחת מעטה חשאיות: הרב ברלנד יוצא לניתוח

הרב ברלנד יאושפז בבית חולים ששמו לא פורסם • הרב ברלנד ביקש מחסידיו לא להתקרב לאתר ולהתפלל עבורו

הרב ברלנד. צילום: גדעון צנטנר, וואלה! NEWS
הרב ברלנד. צילום: גדעון צנטנר, וואלה! NEWS

 

מנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליזער ברלנד, עליו נגזרו 18 חודשי מאסר לאחר שהודה במעשים חמורים, צפוי לצאת מחר (ראשון) מהמתקן הרפואי של שירות בתי הסוהר במתחם כלא איילון שברמלה, לאחד מבתי החולים בארץ, לצורך ניתוח דחוף שעליו לעבור. כך מדווח הערב יקי אדמקר באתר וואלה! NEWS.

על פי הדיווח, הדיון בעתירה שהגיש הרב ברלנד באמצעות עו"ד רותם טובול, התנהל בדלתיים סגורות, ועל כן אסור לפרסם פרטים על מצבו הרפואי או על בית החולים שבו יאושפז.

זאת, גם ככל הנראה, מחשש שחסידיו יקיימו מהומה סביבו או ינסו להבריח אותו.

עוד דווח, כי ההליך הרפואי של הרב ברלנד צפוי להימשך לפחות שבוע ימים - החל מהכנתו לניתוח ועד להתאוששות ממנו. עם זאת, לא נקבע תאריך מדויק שבו הרב יחזור לכלא, וחזרתו תלויה בשחרורו מבית החולים. בנוסף שירות בתי הסוהר ילווה את הרב בכל התקופה הזו בכוח מתוגבר.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרב ברלנד ביקש מחסידיו שלא להתקרב בשום פנים ואופן למקום בו יאושפז ושיש להעתיר עבורו בכותל, בחברון ובקבר רחל.

אחד מגבאי הרב ברלנד אומר הערב ל'בחדרי חרדים': "אנחנו יודעים מזמן שהמצב הרפואי של הרב רחוק מלהיות תקין. זה אדם שעל אף גילו ומצב בריאותו ועם התנאים הקשים בבכלא, עדיין ממשיך בסגפנותו כמו בכל חייו. בקושי אוכל וישן. עומד על רגליו ומתפלל שעות על גבי שעות וכן לומד כל דקה פנויה ביממה".

לדבריו: "כשהרב היה בחוץ, היה מי שעקב אחר מצבו כדי לטפל בכל דבר בזמן. אבל כשהוא מאחורי סורג ובריח אין מי שישים לב להידרדרות. הרב בעצמו מעולם לא התלונן על כאבים וכדומה כך כשהמצב מגיע שהוא חייב ניתוח דחוף זה מצביע על משהו חמור. כולנו תפילה שנתבשר בשורות טובות".

עוד הוסיף: "מארגנים מעכשיו עצרות תפילה בכל רחבי הארץ והעולם במאות בתי כנסת".


בשב"ס אישרו את הפרטים ל'בחדרי חרדים'.

הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד