י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב ברלנד לחסידיו: "לא להתקרב לבית חולים. יאזקו אותי"

מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד המרצה עונש מאסר צפוי לצאת היום לאחר מבתי החולים בארץ, לתקופת זמן ממושכת בה יעבור טיפול רפואי • בעקבות התנאים המחמירים שהוטלו עליו, הוא פונה לחסידיו - האזינו לבקשתו

 הרב ברלנד מובל בידי אנשי שב"ס, צילום: פלאש90
הרב ברלנד מובל בידי אנשי שב"ס, צילום: פלאש90

לקראת אשפוזו של הרב אליזער ברלנד היום (ראשון) באחד מבתי החולים בארץ לצורך ניתוח דחוף שעליו לעבור, שיגר הרב מסר לחסידיו והבהיר שלא יתקרבו בשום פנים ואופן לבית החולים בו יאושפז, ושיעתירו בתפילה לרפואתו בכותל המערבי, בחברון ובקבר רחל.

בהקלטה ששיגר הרב ברלנד לחסידיו והגיעה לידי 'בחדרי חרדים' נשמע הרב אומר כי "מבקשים מכל חסיד ברסלב מכל תלמיד שובו בנים לא להתקרב למקום שהרב מתאשפז, שם ברגע שהם רואים מישהו מ'שובו בנים' נדמה להם שבאים לחטוף את הרב, ואז שמים את הרב באזיקים ומרעים את התנאים של הרב ויכול להיות שבכלל לא יתנו לו לצאת לבית חולים מהפחד שהרב לא ייחטף. הם כל הזמן בפרנויה שהרב הולך להיחטף להם, ואז הם יפסידו את כל העבודה שהם עובדים כבר ארבע שנים".

עוד אומר הרב - "אני מבקש בכל לשון של בקשה, שאף אחד לא יעז להתקרב לבית חולים שהרב מתאשפז שם. לא ילד, ולא ילדה, לא בן ולא בת, לא בחור ולא בחורה, לא איש ולא אשה. שכל יתפלל בביתו או בכותל. מיד כשהרב מתאשפז וצריך לעבור את הטיפול הרפואי מבקשים מכולם להתפלל רק בכותל או בקבר רחל או במערת המכפלה. לא להתקרב לאזור שאני נמצא שם כי זה יגרום להרעת התנאים, ויכול להיות שעל ידי זה הרב יצטרך להישאר במעצר עוד חצי שנה (לא יורידו שליש) חס ושלום. מבקשים מכולם לא להתקרב לאזור בצורה חד משמעית. השם עמכם".

ההקלטה באדיבות קו ברסלב

כאמור, הרב ברלנד יצא היום מהמתקן הרפואי של שירות בתי הסוהר במתחם כלא איילון שברמלה לאחד מבתי החולים בארץ, לצורך ניתוח דחוף שעליו לעבור. על פי הדיווח, הדיון בעתירה שהגיש הרב ברלנד באמצעות עו"ד רותם טובול התנהל בדלתיים סגורות, ועל כן אסור לפרסם פרטים על מצבו הרפואי או על בית החולים שבו יאושפז - זאת ככל הנראה מחשש שחסידיו יקיימו מהומה סביבו או ינסו להבריח אותו.

עוד דווח, כי ההליך הרפואי של הרב ברלנד צפוי להימשך לפחות שבוע ימים - החל מהכנתו לניתוח ועד להתאוששות ממנו. עם זאת, לא נקבע תאריך מדויק שבו הרב יחזור לכלא, וחזרתו תלויה בשחרורו מבית החולים. שירות בתי הסוהר ילווה את הרב בכל התקופה הזו בכוח מתוגבר.
ברלנד שובו בנים ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד