ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אמו של המשמש המיתולוגי: מרת רבקה אסחייק ע"ה

לאחר 95 שנות יראת שמים וחסד, הלכה לעולמה הרבנית אסחייק שנולדה בבגדד, עלתה ארצה והעמידה דור של תלמידי חכמים וברי אוריין. הלווייתה התקיימה אמש

אמו של המשמש המיתולוגי: מרת רבקה אסחייק ע"ה

ברוך דיין האמת: בשבת נפטרה בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק, האשה החשובה מרת רבקה אסחייק ע"ה כשהיא בת 95.

המנוחה ע"ה נולדה בא' אלול תרפ"ב התחתנה בבגדד ועלתה לארץ בשנת תש"ג. הייתה אשת חיל עטרת בעלה רבי סלמן ז"ל, תמיד הלכה לצידו בכל מה שאמר, הן לשלוח ילדים לתלמוד תורה וישיבות והן שמירה על עניני שמיטה שזה היה בימים ההם בגדר קשה נגד כל הציבור שהיה בזמנו.

הייתה מהפעילות החשובות לטובת הבנות במוסד בית נאמן בבית שרה שנירר ע"ה והקפידה מאוד בשמירת הלשון ובתפילה. הכרת הטוב הייתה אצלה באופן מיוחד ביותר. היא התגוררה בהרצליה כשבאו לארץ, בהמשך השנים הגיעו לגור בבני ברק ברחוב השומר - באר מים חיים שאז היה מקום שומם.

היה לה רכב סוסיתא שנתנה את זה לבנה הרב יחזקאל שליט"א שבזה זכה לשמש את מרן הרב שך זצ"ל והשאירה את זה לרשותו מתי שירצה. זכתה לילדים, נכדים, נינים ובני נינים, כולם גדולי תורה הולכים בדרך התורה והיראה.

בנה הרב יחזקאל נאמן ביתו של מרן הגראמ"מ שך זצ"ל ומחבר ספר חיים בריאים כהלכה, בנה הרב דניאל וחתניה הרב אברהם דוד רב קהילת הנדן בלונדון. הרב אלון מוסאיוף מירושלים והרב יהודה דביר מחבר ספרי בית לחם יהודה ובית היין.

במסע הלווית שיצא אמש (מוצאי שבת) מביתה ברחוב הרב לנדא בבני ברק הספידוה: הגרי"ג אדלשטיין שעמד על הזכויות שהיה לה ועל המשפחה המפוארת שזכתה להקים בקושי התקופה. הגאון רבי יחיאל יצחק יעקבוביץ שהזכיר מהתקופות שהיו גרים בשכנות בהרצליה. הגאון רבי יהודה שהרבני מפ"ת, הגאון רבי אליהו רפול, נכדה הרב יוסף אליהו ראש כולל דרכי הוראה ובנו של הראל"צ רבי מרדכי אליהו זצ"ל. נכדה הרב יעקב דביר.

לאחר מסע הלוויה נטמנה בבית החיים פוניבז' בבני ברק.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.
רבקה אסחייק הלוויה שמירת הלשון הרצליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד