י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מעצר תוקף פרוש הוביל לחשיפת מערך הפטורים מגיוס של עסקן חרדי מוכר

סגן השר פרוש בחר שלא להתלונן במשטרה על התקיפה נגדו, אך משזו פורסמה ב'בחדרי חרדים' - יצאו חוקרי המשטרה ללכוד את התוקף, ולאחר סדרת מעצרים עלו על רשת קומבינות לפטור מגיוס שבראשה עומד עסקן מוכר • מעצרם של שני החשודים הוארך - כל הפרטים בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'

לשכת גיוס ביורשלים, צילום: פלאש90
לשכת גיוס ביורשלים, צילום: פלאש90

הותרו לפרסום פרטיה המלאים של הפרשה שסוקרה ב'בחדרי חרדים' במהלך השבועות האחרונים: המשטרה חושדת כי חשפה פעילות מאורגנת ושיטתית לקבלת מסמכים רפואיים, באמצעותם בחורי ישיבות הצליחו להשתמט מגיוס לצה"ל.

החקירה החלה עם תקיפתו של סגן שר החינוך מאיר פרוש ובנו ישראל ראש עיריית אלעד, ששנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים'. ימים ספורים לאחר התקיפה הגיעו חוקרי המשטרה לבית החשוד בתקיפה, אך זה נעדר מביתו. באותה העת, נערכה הפגנה מחוץ ללשכת הגיוס ברחוב רש"י בירושלים בעקבות מעצרו של בחור ישיבה, שעלה חשד כי מסמכיו הפסיכיאטריים שהעידו שאינו כשיר לגייס לא היו תקינים. במהלך ההפגנה זיהו השוטרים את החשוד בתקיפת פרוש והוא נעצר.

במהלך חקירתו במשטרה ובחיפוש שבוצע נתפסו ברשותו מסמכים רפואיים החתומים על ידי רופאים פסיכיאטריים שיועדו, על פי החשד, להציגם בפני גורמי הצבא ובאמצעותם לקבל פטור משירות צבאי.

עם התקדמות חקירת החשוד המרכזי כבן 25, הגיעו החוקרים לחשוד נוסף, איש מפלגת "דגל התורה" בעברו, בן 57, המוכר מאוד בתחום הסיוע לבחורי ישיבות בכל הקשור לצה"ל וגיוס. בחיפוש שבוצע בביתו נתפס כסף מזומן בסכום כולל של מעל 100,000 ש"ח, שהוחבא בארונות הבית ובמקומות שונים, והיה מסודר בחבילות ועל כל חבילה שם ופרטי אדם אחר.


החשוד בן ה-25 בבית המשפט. צילום: בחדרי חרדים

ממצאי החקירה של המשטרה עולה כי החשודים, יחד עם נוספים שנחקרו במשטרה, יצרו תשתית שבה מועמד לגיוס לצה"ל שרצה לקבל פטור שילם להם כסף באמצעותו היו עפ"י החשד, מתאמים עבורו פגישה עם פסיכיאטר. טרם הגעתו לפסיכיאטר קיבל תדרוך והנחיות כיצד לנהוג. בסיומה קיבלו מסמך המעיד על סוגיות נפשיות שונות בהן כביכול הוא לוקה, אותו היה מגיש במהלך הליך גיוסו לצבא.

במסגרת החקירה חוקרי המשטרה גבו עדות ממספר פסיכיאטריים, חלקם באזהרה. עשרות תלמידי ישיבות שקיבלו פטור וכן הוריהם זומנו לחקירה ומתן עדות, לאחר שנעזרו באותם העסקנים. מעצרם של שני החשודים הוארך מספר פעמים כפי שסוקר במגבלות הצו ב'בחדרי חרדים', ובסיום החקירה שוחררו בתנאים על ידי בית המשפט. החקירה שלוותה ע"י הפרקליטות מראשיתה נמשכת.

במשטרה ציינו כי "מדובר בחקירה מורכבת ונחושה שחשפה תשתית מאורגנת שפעלה לקבלת פטור במרמה והונאה שיטתית של עשרות מועמדים לגיוס לצה"ל. משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע ולסכל עבירות מרמה והונאה מתוחכמות ככל שיהיו ולהעמיד לדין את החשודים המעורבים".

עורך הדין שגיא גרינפלד המייצג את העסקן החרדי שנעצר מסר ל'בחדרי חרדים' - "מרשי מכחיש בתוקף את החשדות המיוחסים לו. ישנם עדים וראיות התומכים בגרסתו. צר לי לבשר למשטרה כי הפעם הם טעו בכתובת".

עו"ד שגיא גרינפלד

פרקליטו של החדוד בן ה-25 עו"ד שלום בן שבת אומר ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר במהומה על לא מאומה. בעקבות מעצרו של בחור באמתחתו נמצאו לכאורה אישורים פסיכאטריים של שני בחורים שכלל אינם ממעונים לרשויות צה"ל, בחרה היחידה החוקרת מטעמיה שלה לשמש כבמאי בתסריט שהינו פרי מוחה הקודח. לא מדובר ברשת כפי שמבקשים לצייר גורמים בעלי אינטרסים. לא למותר לציין כי אותם פסיכאטריים אשר נחקרו באזהרה לכאורה ממשיכים לשמש בתפקידם גם בעת כתיבת שורות אלה, מה שמעמיד את התזה כולה תחת עננה כבדה. לטעמנו, כמו בפרשיות רבות אחרות גם בפרשיה זו "ההר יוליד עכבר"".
פרוש פטור מגיוס רשת פטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד