ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

בעקבות מאבק השבת שנחשף ב"בחדרי" • החילונים בירושלים משיבים מלחמה: "איומים ונביחות מצד העסקנים החרדיים"

מאבק השבת - החילונים משיבים אש: לאחר שמאבק השבת בירושלים שנחשף ב'בחדרי חרדים' צבר תאוצה, ואפילו קיבל חיזוק מכיוון העירייה, שפעלה נגד פתיחתו בשבת של 'פאב המפלצת' המפר את החוק - החילונים בירושלים יוצאים למלחמה

אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל פלאש 90

מאבק השבת בירושלים - החילונים משיבים אש: לאחר שמאבק השבת בירושלים שנחשף ב"בחדרי חרדים" צבר תאוצה, ואפילו קיבל חיזוק טכני מכיוון העירייה שפעלה נגד פתיחתו בשבת של 'פאב המפלצת' המפר את החוק - החילונים בירושלים משיבים אש ויוצאים במלחמה
היום (ראשון) בערב, הם מתכוונים להגיע ולמחות באולם מועצת העיר, בכדי להבהיר לטענתם לראש העיר ניר ברקת, כי "נבחרת על ידי תושבים שרוצים טוב עבור כל קהילות העיר. אסור לשתף פעולה עם בריונות, ואנחנו קוראים לך לפעול בעוז ובנחישות למען הציבור הרחב, למען התושבים - ולא למען הקיצונים".

בדף הפייסבוק של סיעת 'ירושלמים' נכתב כי "תקופה ארוכה אנחנו עדים להתנהלות בריונית של גורמים קיצוניים במועצת העיר, בריונות שגוררת את כולנו לשוליים. מוסדות תרבות, מנהלים קהילתיים, מפעלים חברתיים - כולם חשופים להתקפות הזויות הנובעות מאידיאולוגיה צרה, ולצערנו ראש העיר אינו עומד בפרץ".

גם ירו-שלם, הקואליציה למען ירושלים, הפיצה הודעה שבה נכתב: "אז למה לבוא היום לישיבת המועצה? מה שקרה בשבועיים האחרונים שכלל איומים בסגירת הפעילות של "פאב המפלצת", החלטה על סגירת גלריית "ברבור", איומים ונביחות מצד העסקנים החרדיים על "פריצות" בשוק וב"שאון חורף", הוא תוצאה של תהליך מתמשך בו אנחנו, הציבור הפלורליסטי, "הכללי", משלם המיסים שמחזיק את העיר הזו עסוקים בלעבוד ולחיות בעיר הזו".

עוד נכתב כי "לא בלחץ פוליטי, לא באיומים וכפייה באורחות חיינו על ציבור אחר. אבל האמת היא שזוהי מראת ראי של מה שקורה בשכונות: חוסר אכיפה של עשרות שימושים חורגים של גנים, ישיבות ובתי כנסת חרדיים שמשפיעים באופן בלתי הפיך על השכונות שלנו, הרגשת חוסר אונים של השפעה על מה שקורה ליד הבית שלי, בשכונה בה אנחנו מגדלים את הילדים שלנו. חוסר האפשרות לראות סרט או לבלות במינהל הקהילתי שלי ליד הבית גם בשבת! אז זהו שדי, מספיק לשתוק. הגיע הזמן שהצעקה הזו תהדהד בקומה 6 של בניין ספרא, כדי שלא יוכלו להתעלם ממנה כבר".

גם שייקה אל עמי, מנהל מינהל קהילתי גינות העיר בירושלים, החברה למתנ"סים, וממובילי 'קואליציית ירו-שלם' כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "רוחות רעות מנשבות בירושלים שלנו.. עיר רדופה ועצובה. אך גם עיר שיש לה חברה אזרחית בעלת כוחות ועוצמות".

"חברים, אנחנו לא הולכים לוותר לאיש על העיר שלנו ועל צביונה מרובה הגוונים. נאמר בקול צלול וברור לרה"ע ולמנהיגות העירונית באשר היא: עד כאן לרדיפה ולהצרה התרבותית. עד כאן לצימצום שמיה ואופקיה של העיר. עד כאן להיגררות העירונית אחר מבעירי אש השנאה בין המגזרים בעיר. ירושלים חייבת להיות עיר ובית לכול הציבורים המגוונים שבה. גם לציבור החרדי. גם לציבור הפלורליסטי, וחובתה של המנהיגות העירונית להבטיח זאת".

בפוסט אחר כתב אל עמי: "עיר רדופה, עיר עצובה, רוחות של אופל בירושלים. רה"ע מזמן לשימוע את אנשי גלריית ברבור בגין אירוח הרצאה של "שוברים שתיקה".. חברי מועצה חרדיים רודפים את מינהל קהילתי יובלים ואת היוזמה המקסימה של פאב המפלצת על פעילותם בשבת, ואריה קינג משתלח בפסטיבל שאון חורף בגין פריצות... (למען הסר ספק, פעילות "שוברים שתיקה" עושה לי חררה.. אך מסעות הצייד מחליאים אותי הרבה יותר)", כתב.

לדבריו של אל עמי, "ככה, חברים, לא בונים עיר ולא מחזקים מעמד יצירתי. ככה מחניקים ומחלישים עיר ושולחים צעירים לתל אביב. זאת לא ירושלים שלנו".

כאמור, הארגונים הפרובוקטיביים – צפויים להגיע היום בערב, בשעה 18:00, לישיבת מועצת העיר, ומחר הם יקיימו כינוס בבית יהודית שבעמק רפאים.

שבת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד