ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

שערוריה: מאות גני ילדים של חרדים - בדירות מגורים

לא פחות מ-200 גני ילדים לא זכו למבנים משל עצמם והם ממוקמים בדירות מגורים - על אף הסכנות והבעיות שיש בכך. חברי מועצת העיר מנסים לטפל

גני ילדים בבתים, צילום: נתי שוחט, פלאש90
גני ילדים בבתים, צילום: נתי שוחט, פלאש90



ועדת המשנה לתכנון ובנייה בירושלים, דנה הבוקר (ראשון) במתן אישור שימוש חורג לגני ילדים המשמשים את המגזר החרדי, זאת בעקבות העובדה שהם מאוכלסים בדירות מגורים, הדורשות אישור עירוני.

בעקבות התערבות מנכ"ל העירייה אמנון מרחב שהבטיח בנייה בקרוב של מבנים לגנים החרדים, ולאחר מאבק הנציגים החרדים, הועדה אישרה מספר גנים, מתוכם, גני ילדים בשכונות, נווה יעקב, רמות, בית וגן, הבוכרים ועוד.

אולם, העובדה ש-200 מגני ילדי החרדים בעיר לא זוכים לקורת גג והם נאלצים ללמוד בבתי מגורים, העלתה הבוקר את זעמם של הנציגים החרדים.

סגן ראש העיר יצחק פינדרוס אמר הבוקר ל"בחדרי חרדים" כי "זה מזעזע שעדיין בשנת תשע"ז ילדים לומדים בדירות מגורים", אומר פינדרוס ומוסיף כי "זה מסביר גם את הצורך בהלוואה שמבקשת עירית ירושלים לבנית 1,000 כיתות, אחרי הזנחה של כל כך הרבה שנים על ידי משרד החינוך והעירייה". פינדרוס מוסיף כי "אני מקווה שמשרד האוצר יאשר את ההלוואה והילדים יתחילו לראות אור בקצה החלון בחצר הגן".

גורם חרדי המעורה בנושא, אמר הבוקר ל"בחדרי חרדים" "הנה - כך נראה סדר יום של ועדה מקומית בעיר שמדירים בה את האוכלוסייה החרדית. כל הועדה דנה רק בשימושים חורגים לטובת גני ילדים לאוכלוסייה החרדית. מדובר בגני ילדים שמשמשים כגנים עירוניים לילדים החרדים. רמות, קרית יובל, גבעת המבתר נווה יעקב".

לדבריו, "לא שמענו על גני ילדים של החינוך הכללי, שנמצאים בדירות מגורים. זו שערורייה והגיע הזמן לעצור ולקבל את עמדת המתנגדים שהם דיירים באותם בניינים שהולכים לעבור סבל רב כאשר ממקמים להם גן ילדים עם 30 ילדים ולעיתים יותר מזה בתוך הבניין". הוא אף מצהיר כי "אם חברי הועדה פשוט לא יאשרו את הבקשות האלה אז לא יהיה מנוס והעירייה תהיה מחויבת לבנות גנים תקניים בשטחים המיועדים לגנים".
גני ילדים ירושלים פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד