י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ש"ס תמכה בהצעת 'יש עתיד' - 'יהדות התורה' התנגדה

סערת האפליה: למרות תמיכת ש"ס, הצעת החוק של ח"כ כהן מ'יש עתיד', המבקשת לשלול תקצוב ממוסדות שמפלים תלמידים ברישום אליהם, נדחתה שוב בוועדת השרים לענייני חקיקה • ל'בחדרי' נודע כי דחיית הצעת החוק באה בעקבות התנגדות יהדוה"ת

ח"כ מאיר כהן
ח"כ מאיר כהן

יהדות התורה ש"ס תמכה בהצעת 'יש עתיד' - 'יהדות התורה' התנגדה: למרות תמיכת ש"ס ומשרד החינוך, הצעת החוק של ח"כ מאיר כהן מ'יש עתיד', המבקשת לשלול תקצוב ממוסדות שמפלים תלמידים ברישום אליהם, נדחתה שוב בוועדת השרים לענייני חקיקה, הפעם בחודשיים, לאחר שנדחתה ע"י ועדת השרים בתחילת השבוע שעבר.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי דחיית הצעת החוק באה בעקבות התנגדות 'יהדות התורה', שמבחינתה הצעת החוק מהווה התערבות בוטה של משרד החינוך בנעשה במוסדות החרדים.

כזכור, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי תמך בהצעת החוק, ועוד לפני הגשתה, הוא הצהיר כי הוא תומך בהטלת סנקציות על מוסדות שלא יקבלו תלמידים, על רקע אפליה.

מנגד, חברי הכנסת של 'יהדות התורה' יצאו במתקפה חריפה, זאת לאחר הוראתם של מועצות גדולי התורה, שהביעו את התנגדותם החריפה, לכל התערבות של משרד החינוך במוסדות החרדים ובהליכי הרישום.

בדברי ההסבר לחוק של ח"כ כהן נכתב: "בשנת הלימודים התשע"ז מעל 30 תלמידות לא התחילו את שנת הלימודים בבית ספר, בעקבות אי הסכמה של בתי ספר וסמינרים לרשום אותן ללימודים במסגרתם בשל מניעים עדתיים".

יוזם החוק, ח"כ מאיר כהן, אמר כי "זהו חוק שכל תכליתו הוא מאבק בגזענות הפושעת המתבצעת בחסות חשיכה ואופל. אנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים ולראות כיצד עשרות נערות יושבות בביתן, שכל העוול שלהן הוא היותן ממוצא ספרדי. החוק הזה מסתכל לגזענות המכוערת בלבן של העיניים וזהו מבחן חשוב לכנסת. אני מאמין שהחוק יעבור, יש די גורמים בקואליציה שמחויבים לחוק זה".

"כמו כן, ישנם תלמידים יוצאי אתיופיה שנשארו בבית ולא התחילו את שנת הלימודים בבית ספר מכיוון שבית הספר לא הסכים לרשום אותם ממניעים עדתיים. לא ניתן להמשיך במצב זה. הצעת חוק זו באה למנוע, בין היתר, את המצב שאין להעלותו על הדעת שבו קיימים בתי ספר בישראל אשר אינם מוכנים לרשום תלמידים ותלמידות לבית ספרם בגלל מוצאם העדתי".
אפליה שס יהדות התורה יש עתיד מאיר כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד