כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לאחר הסכמת ליצמן: חוק המואזין החדש אושר להצבעה

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הנוסח החדש לחוק המואזין, על פיו החוק יחול בעיקר בשעות הלילה • ומה יהיה עם צופרי השבת?

מסגד. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
מסגד. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הנוסח החדש לחוק המואזין שגיבשו ח"כ דוד ביטן - יו"ר הקואליציה וח"כ מוטי יוגב, על פיו החוק יחול בעיקר בשעות הלילה, וזאת בכדי לא לפגוע בצופרי השבת.

מלבד שעות הלילה, החוק יחול אף בשעות היום בהתאם לתקנות והגבלת דציבלים. בנוסף, בחוק הוגדלו משמעותית הקנסות למי שיפר אותו. ההצעה אמורה להגיע עוד השבוע להצבעה טרומית במליאת הכנסת.

כזכור, וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", מי שהוביל את ההתנגדות לחוק הוא שר הבריאות יעקב ליצמן, שהגיש ערר לאחר העברת החוק בוועדת השרים, ורק לאחר שהובטח לו שהוא לא יחול בשעות היום וכי הוא לא יזיק לצופרי השבת – הסיר ליצמן את הערר שהגיש.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, תקף את הצעת החוק ואמר כי "מדובר בעוד אחת ברצף העוולות של הממשלה הזאת שכל מטרתן לסמן את הציבור הערבי כאויב מבפנים".

"החוק הזה לא עוסק ברעש ולא באיכות חיים כי אם רק בהסתה גזענית כנגד מיעוט לאומי. קול המואזין נשמע כאן הרבה לפני הגזענים של ממשלת נתניהו ויישאר אחריהם", הוסיף עודה.

גם יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ רוברט אילטוב לא היה מרוצה מהעברת החוק בוועדת השרים, זאת מכיוון שהוא מחזיק בהצעת חוק זהה, שכבר עברה בוועדת השרים בשנה שעברה.

"לא ייתכן שנפגע בהליכי החקיקה של הקואליציה" אמר אילטוב. "החוק על סדר יומה של הכנסת, הודעתי ליו״ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן שאני לא מתכוון לחכות ללא סוף. או שנגיע להסכמות בזמן הקרוב עם הקואליציה או שהחוק יעלה".

"החוק עבר בועדת שרים לענייני חקיקה בשנה שעברה, יש תמיכה קואליציונית, וכמו שאנחנו מתחייבים להצביע בעד חוקים שאיתם אנחנו לא תמיד מסכימים, אנחנו מצפים מהקואליציה להצביע בעד חוק המואזין, המקורי, זה שסיעת ישראל ביתנו מובילה בנחישות מ-2011", הוסיף אילטוב.

היום אמר אילטוב: "הודעתי לכל סיעות הבית, כולל לאלה שמתנגדים, כולל סיעות מהאופוזיציה שאנחנו מוכנים לבחון את כל הסוגיות, אנחנו לא מחפשים לפגוע בדת, אנחנו מחפשים איכות חיים נורמלית ובריאה לכל תושבי מדינת ישראל".

חוק המואזין רוברט אילטוב איימן עודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד