י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרסום ראשון • בהוראת בג"ץ: ראש הישיבה החשוד בתקיפה שוחרר

32 ימים לאחר שנעצר, ראש הישיבה ממודיעין עילית שנחשד בתקיפת תלמיד במסגרת הלימודים, על כך פורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", שוחרר בהוראת בג"ץ למעצר בית בתנאים מגבילים • מחר צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום

צילום: קרן פרימן, פלאש 90
צילום: קרן פרימן, פלאש 90

32 ימים לאחר שנעצר, ראש הישיבה ממודיעין עילית החשוד בתקיפת תלמיד במסגרת הלימודים, שוחרר ממעצרו לאחר ששהה במעצר למעלה מחודש ימים, זאת בהוראה מיוחדת של בג"ץ. כך נודע ל"בחדרי חרדים".

כזכור, ראש הישיבה, שהחשדות כלפיו פורסמו לראשונה ב'בחדרי חרדים', עזב את ישראל ושב לאחר כחצי שנה. כשבועיים לאחר ששב לארץ הוא נעצר. היום (א') בית משפט העליון החליט לשחררו ממעצר לאחר ערר שהוגש על ידי פרקליטיו. מחר (ב') צפויה פרקליטות מחוז מרכז להגיש נגדו כתב אישום.

במהלך ימי מעצרו, כפי שפורסם ב'בחדרי', פרקליטיו עו"ד אלי כהן וגד זילברשלג הגישו לבתי משפט המחוזי והעליון ערר על הארכת מעצרו שוב ושוב, לכאורה בניגוד לחוק, אולם סורבו. אתמול הגישו ערר נוסף, לבתי המשפט השלום והמחוזי בירושלים, אך גם שם נדחו טענותיהם.

בשל כך, הגישו עורכי דינו של ראש הישיבה ערר לבג"ץ כאשר השופט חנן מלצר קיבל את טענתם והחליט לשחררו בתנאים מגבילים, בניגוד לדעת המשפט ובתי המשפט השלום והמחוזי.

על פי החוק, אין אפשרות להחזיק אדם במעצר למעלה מ-30 יום ללא הגשת כתב אישום אלא באישור בית משפט העליון. במקרה זה, בית משפט השלום בירושלים האריך תשעה פעמים את מעצרו, כאשר בכל דיון המשטרה מגישה דו"ח סודי ועל סמך זה הוארך מעצרו.

בדיון האחרון, ביום חמישי, הגישה המשטרה הצהרת תובע יחד עם בקשה להארכת מעצרו בחמישה ימים נוספים, כך שימי מעצרו יגיעו ל-32 ימים.

בעקבות כך, פרקליטיו הגישו ערר נוסף בו קבלו כי הארכת מעצרו רק לצורך הגשת כתב אישום, מעבר ל-30 הימים, אינה חוקית. בית המשפט קיבלת את עמדתם והחליט לשחררו ממעצר עוד בטרם הגשת כתב האישום, מה שיקשה על הפרקליטות לבקש להחזיר את ראש הישיבה למעצר בפועל עד תום ההליכים.

המשטרה בדיון היום בבית משפט המחוזי הציגו אישור של היועץ המשפטי לממשלה להאריך את מעצרו מעבר ל-30 יום, אך השופט חנן מלצר כתב בהחלטתו כי לא רק שנעשתה טעות באי קבלת אישורו של היועמ"ש מראש, אלא שהאישור, שנחתם היום, "מצהיר על פניו כי הוא מוגש כביכול לבית המשפט השלום בבאר שבע ולא לבית המשפט המחוזי ירושלים, וכי הוא נחתם כביכול בתאריך 19.10.2016, דהיינו במסכת זו תקלה רודפת תקלה".

"נוכח האמור לעיל – אני נותן רשות ערעור על החלטתו של בית המשפט המחוזי הנכבד מהיום, מקבל את הערעור ומורה על שחרורו של המבקש" כתב השופט מלצר, בתנאי מעצר בית מלא, הפקדה של 20,000 ש"ח, ערבות אישית וצד ג' על סך 50,000 ש"ח וצו איסור יציאה מישראל.

"חוסר ההגינות של המשטרה עם הארכות המעצר המרובות, היה להם לרועץ והתהפך לטובתו" אומר ל'בחדרי חרדים' אחיו של ראש הישיבה. "העובדה כי הוא שוחרר למעצר בית, יקשה מאוד על הפרקליות לדרוש להחזירו למעצר בכלא".

עו"ד אלי כהן פרקליטו של ראש הישיבה אומר ל'בחדרי': "אני שמח מאוד שבית משפט העליון בחן בקפידה את מכלול הנתונים הצריכים לצורך העניין, והגיע להחלטה הנכונה לשחררו למעצר בית עד להחלטה אחרת, בהפקדה של 20,000 ש"ח ותנאים נוספים".

על פי חשד חוקרי המשטרה ממחוז ש"י, במהלך עבודתו כראש ישיבה במודיעין עילית, החשוד תקף את אחד מתלמידיו וזה הגיש תלונה במשטרה. עם פתיחת החקירה החלו חוקרי המשטרה לזמן אנשי צוות מהישיבה על מנת לברר על המעשים החמורים, אלא שהדבר הגיע לאוזנו של ראש הישיבה והוא עלה על טיסה לניו יורק, דבר שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

לאחר כחצי שנה בה שהה בארה"ב - לפני כחודש וחצי, הוא שב ארצה ונכנס למסגרת בה אמור היה שוב להיות במגע עם בחורים, לקראת קבלת תפקיד בישיבת הרב שטרנבוך, זאת אחר שאיחד עמה את הישיבה הגדולה שהקים בשנתיים האחרונות. לאחר שבועות התייצב מיזמתו בתחנת משטרה ונעצר.

ראש הישיבה הובא להארכת מעצר מעת לעת והיום כאמור שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים.
ראש הישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד