י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נציג "עץ" תמך ברב שהגרא"מ שך החרים

מועצת העיר ירושלים שהתכנסה הערב, אישרה את 12 יקירי ירושלים לשנת 2017. בין האישים שאושרו: הרב עדין שטיינזלץ, נגדו יצאו כל גדולי הדור בשעתו. ומי תמך? נציג "בני תורה" חיים אפשטיין

מרן הגרא"מ שך זצוק"ל
מרן הגרא"מ שך זצוק"ל

מועצת העיר ירושלים התכנסה הערב (ראשון) ואישרה את 12 יקירי ירושלים לשנת 2017. בין האישים שאושרו נמצא גם הרב עדין שטיינזלץ, נגדו יצאו כל גדולי ישראל בשעתו, ובראשם מרן הרב שך ומרן הרב אלישיב זצוק"ל.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי שלושת נציגי 'דגל התורה' יצאו בזמן ההצבעה ולא השתתפו בה. מנגד, חיים אפשטיין, נציג "בני תורה" מהפלג הירושלמי, שמתיימרים כביכול לייצג את הרב שך והרב אלישיב, תמך במינוי.

בסוף שנות ה-80 יצאו כל גדולי ישראל נגד "תלמוד שטיינזלץ", בראשם מרן הגרא"מ שך שכתב כי על ידי הלימוד ב"תלמוד שטיינזלץ" "סר כל זיק של קדושה ואמונה" והדבר יביא לשכחת התלמוד.

נציג "עץ" חיים אפשטיין (יונתן זינדל, פלאש 90)צילום: נציג "עץ" חיים אפשטיין (יונתן זינדל, פלאש 90)
נציג "עץ" חיים אפשטיין (יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד תקף את חיבוריו האחרים וטען "שיש בהם דברי מינות ואפיקורסות וחילול כבוד התורה" וכי הרב שטיינזלץ "מעז לדבר בזלזול נורא על האבות הקדושים, התנאים והאמוראים, אשר אין לנו כלל תפיסה בגודל מדריגתם והשגתם" ו"ספריו צריכים גניזה, ואסור ללמוד ולעיין בהם ולהכניסם לבית המדרש, והירא דבר ה' ישמור נפשו מלהחזיקם בביתו".

אל קריאתו של הרב שך הצטרפו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הגר"מ בעדני, הגר"נ קרליץ והגר"ש וואזנר.

בעקבות זאת, פרסם הרב שטיינזלץ מודעת הבהרה ובה כתב: "רבים מהדברים בספרים אחדים שפורסמו על שמי נכתבו שלא כדת. והנני מפרסם בזה שאתקן כל הראוי תיקון בס"ד בהתאם להוראות גדולי הדור שליט"א".
הרב שך הרב עדין שטיינזלץ חיים אפשטיין יקיר ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד