י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צום ותפילות: מתח בברסלב לקראת ניתוח הרב ברלנד

בהוראת רבני ברסלב הוחלט לערוך מחר בקרב החסידים יום צום ועצרות תפילה המוניות ברחבי הארץ והעולם לרפואת הרב אליעזר ברלנד, שיעבור מחר ניתוח מסובך. גבאי הרב ל"בחדרי": "מדובר בניתוח מסובך ולא פשוט. זה הטיפול הכי מורכב שהרב עבר אי פעם" • כל הפרטים

הרב ברלנד (יונתן זינדל, פלאש 90)
הרב ברלנד (יונתן זינדל, פלאש 90)

מנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד, יצא היום (ראשון) מהמתקן הרפואי של שירות בתי הסוהר במתחם כלא איילון שברמלה לאחד מבתי החולים במרכז הארץ, שם יעבור מחר בשעה 3 בצהריים ניתוח מסובך.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בהוראת רבני ברסלב הוחלט לערוך מחר בקרב החסידים יום צום ועצרות תפילה המוניות ברחבי הארץ והעולם. זמני עצרות התפילה יתמקדו בשעת הניתוח.

בנוסף, עסקני החסידות ארגנו למחר אוטובוסים והסעות מכל רחבי הארץ לעצרת תפילה המונית שתתקיים בקבר רחל בשעת הניתוח. כמו כן, חולקו מאות ספרי תיקון הכללי ותהילים למאות מחסידי הרב לאומרם מהיום ועד שישוחרר הרב מהבית חולים.

גבאי הרב ברלנד אומר הערב בשיחה עם "בחדרי חרדים": "מדובר בניתוח מורכב ולא פשוט. זה הטיפול הכי מסובך שהרב עבר אי פעם. הרב ביקש שלא למסור בשלב זה פרטים על הניתוח, אך לפי הבדיקות שהרב עבר היום, הרופאים ראו שמדובר בניתוח שנדרש מיידית ואינו סובל דיחוי".

"אנו מקווים מאד שהניתוח מחר יצליח והרב יחזור לאיתנו" אמר הגבאי ל"בחדרי" והוסיף, "יש מתח רב בקרב אנשי החסידות בארץ ובעולם. אנחנו מקבלים מאות פניות של דאגה רבה מכל שכבות הציבור ומבתי גדולי ישראל. מקווה שנתבשר בבשורות טובות".

כאמור, הרב ברלנד יצא היום מהמתקן הרפואי של שירות בתי הסוהר במתחם כלא איילון שברמלה לאחד מבתי החולים במרכז הארץ, לצורך ניתוח דחוף שיעבור מחר. על פי הדיווח, הדיון בעתירה שהגיש הרב ברלנד באמצעות עו"ד רותם טובול התנהל בדלתיים סגורות, ועל כן אסור לפרסם פרטים על מצבו הרפואי או על בית החולים שבו יאושפז - זאת ככל הנראה מחשש שחסידיו יקיימו מהומה סביבו או ינסו להבריח אותו.

עוד דווח כי ההליך הרפואי של הרב ברלנד צפוי להימשך לפחות שבוע ימים - החל מהכנתו לניתוח ועד להתאוששות ממנו. עם זאת, לא נקבע תאריך מדויק שבו הרב יחזור לכלא, וחזרתו תלויה בשחרורו מבית החולים. שירות בתי הסוהר ילווה את הרב בכל התקופה הזו בכוח מתוגבר.

כפי שדווח הבוקר ב"בחדרי חרדים", הרב ברלנד שיגר מסר לחסידיו והבהיר שלא יתקרבו בשום פנים ואופן לבית החולים בו יאושפז, ושיעתירו בתפילה לרפואתו בכותל המערבי, בחברון ובקבר רחל - "מבקשים מכל חסיד ברסלב מכל תלמיד שובו בנים לא להתקרב למקום שהרב מתאשפז, שם ברגע שהם רואים מישהו מ'שובו בנים' נדמה להם שבאים לחטוף את הרב, ואז שמים את הרב באזיקים ומרעים את התנאים של הרב ויכול להיות שבכלל לא יתנו לו לצאת לבית חולים מהפחד שהרב לא ייחטף. הם כל הזמן בפרנויה שהרב הולך להיחטף להם, ואז הם יפסידו את כל העבודה שהם עובדים כבר ארבע שנים".
הרב אליעזר ברלנד תפילות צום ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד