כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בגלל ראיון של גיל שרון: עיכוב בעסקת גולן טלקום

שרון, שרקם את עסקת הרכישה של גולן בידי אלקו - ואמור לשמש כיו"ר גולן טלקום לאחר המיזוג, אמר בראיון - "המחירים בסלולר חייבים לעלות". ברשות ההגבלים חוששים שמדובר באיתות למתחרים

בגלל ראיון של גיל שרון: עיכוב בעסקת גולן טלקום



בדיקת עסקת הרכישה של גולן טלקום על ידי אלקו (אלקטרה צריכה ) מתארכת. הבדיקה אמורה הייתה לארוך 30 יום, ולהגיע לסיומה השבוע, אך מסתבר כי הממונה על ההגבלים העסקים מיכל הלפרין הוציאה דרישת נתונים נוספת לחברות. הרשות בוחנת את התוכניות העסקיות של אלקו טרם הרכישה, בכדי לוודא שהעסקה לא תוביל לכשלי שוק.

אחת הסיבות להרחבת הבדיקה טרם אישור העסקה, הם דברים שאמר ברדיו גיל שרון, לשעבר מנכ"ל פלאפון, ומי שרקם את העסקה ואמור לשמש כיו"ר גולן טלקום לאחר המיזוג. שרון אמר בראיון כי "המחירים בסלולר חייבים לעלות", ואף ציין מה הם המחירים הראויים לדעתו, בהתאם למחירים המקובלים במדינות אחרות בעולם.

בעקבות הדברים התעורר חשש כי מדובר באיתות מצדו של שרון בנוגע להעלאה צפויה במחירים בענף לאחר שתוחלף הבעלות בגולן. עם זאת, שרון עצמו שלא זומן לחקירה או הוזהר על ידי הרשות.

הרשות ביקשה וקיבלה מהצדדים בעסקה ארכה של שבועיים לבחינת החומר ואישור העסקה. כפי הנראה תצליח הרשות לסיים את הבדיקה בפרק זמן זה. על פניו עסקת גולן-אלקטרה לא מעלה חשש תחרותי גדול. מספר השחקנים בשוק הסלולר יוותר זהה לאחר השלמת העסקה - 5 מפעילות. אלקטרה רכשה את גולן טלקום בעסקה של 350 מיליון שקל, ואף התחייבה להשקעות משותפות עם סלקום ברשת הסלולר של כ-200 מיליון שקל בשנה למשך 10 שנים.
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד