י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

במרכז פגישתם של נתניהו וטראמפ: שאלת איראן, והבניה בשטחים

ראש הממשלה נתניהו ימריא היום לוושינגטון לקראת פגישה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הראשונה מאז נכנס לתפקיד • נתניהו הנמיך אמש את הציפיות אצל שרי הממשלה, והבהיר שהנשיא החדש "לא בכיס". כל הפרטים על פגישת המנהיגים

טראמפ, צילום: רויטרס
טראמפ, צילום: רויטרס

דריכות רבה בירושלים לקראת פגישתו המתוכננת של ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא דונלד טראמפ שתתקיים ביום רביעי, אליה המריא נתניהו היום (רביעי), הראשונה מאז נבחר טראמפ לתפקיד.

ראש הממשלה אמר לשרים אמש, בישיבת קבינט שנערכה לקראת הנסיעה, כי מי שחושב שלא יהיו מגבלות על ישראל בזמן ממשל טראמפ - טועה. הוא אמר כי יש להתחשב באישיות של הנשיא החדש, לא להתעמת מולו ולא לשבור את הכלים. שר החינוך בנט החמיא לנתניהו, אך דחק בו להוריד את נושא "שתי המדינות" מסדר היום בפגישתו עם הנשיא האמריקני.

נתניהו, במאמציו להסביר לשרים עד כמה תדמיתו הטובה של טראמפ לא מוחלטת וכי הנשיא האמריקני מצפה גם הוא לתשובות מישראל, סיפר על שיחתו על טראמפ לפני כשלושה שבועות מיד לאחר שנבחר, בה תהה הנשיא כיצד הוא מקדם את המשא ומתן מול הפלסטינים. נתניהו מצידו אמר כי הפלסטינים לא מעוניינים בשלות, וטראמפ אמר שאפשר לשכנע אותם, וכי הם יהיו מוכנים לוויתורים.

במרכז הפגישה יעמדו ככל הנראה שתי הסוגיות החשובות מצידה של ישראל - הסנקציות על איראן, שישראל תשמח כי יחזרו, והבניה בגושי ההתנחלויות. לפי הצעתו של כץ, יש לאפשר בניה בכל שטחי ירושלים ושטחי ההתנחלויות, במה שעולה לכדי עשרה אחוזים משטחי הגדה. טרם ברור האם נתניהו יציג את הדרישה הזו כך בפני הנשיא. יצויין כי נתניהו מינה את שטייניץ לממלא מקומו בעת היעדרותו, זאת בניגוד לפעם הקודמת בה מונה כץ לתפקיד.

בתום הישיבה שנערכה שיגרה לשכת נתניהו את ההודעה הבאה - "הקבינט המדיני ביטחוני סיים דיון ארוך, מעמיק ויסודי לקראת יציאתו של ראש הממשלה לפגישה עם הנשיא טראמפ בוושינגטון. השרים הציגו את עמדותיהם באשר לסוגיות שעל הפרק – איראן, סוריה, פלסטינים והיחסים עם הממשל החדש. כל השרים הסכימו כי יש חשיבות גדולה להדק את היחסים עם ארצות הברית גם ברמת הממשל וגם ברמה הבינאישית. האווירה בדיון הייתה נינוחה ועניינית. בסוף הדיון בירכו השרים את ראש הממשלה ואיחלו לו בהצלחה".
טראמפ נתניהו פגישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד