י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גפני מסביר: מדוע הייתי נגד חוק ההסדרה?

ח"כ ויו"ר 'דגל התורה' משה גפני מסביר את עמדת המפלגה וגדולי ישראל בנוגע לחוק ההסדרה, וחושף כיצד בנט העביר אותו למרות התנגדות כל שרי הממשלה וראש הממשלה

משה גפני, פלאש90
משה גפני, פלאש90

למרות הוראתם של גדולי ישראל, בהצבעה על החוק ההסדרה שעבר בקריאה שלישית בשבוע שעבר - יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נעדר, לטענתו הוא התקזז עם ח"כ אחר. הדבר גרר לביקורת פנים סיעתית וחבריו זעמו.

הבוקר (שני) מבהיר עיתון הבית של גפני 'יתד נאמן' את הדברים, ומביא את דבריו של גפני בנושא - דברים שאמר במוצאי שבת בכינוס בגבעת זאב.

לדבריו של גפני, "לפני הקריאה הראשונה בחוק ההסדרה אנחנו בדגל התורה שאלנו את גדולי ישראל מה להצביע וקיבלנו הוראה להצביע בעד, מאחר והחוק הספציפי הזה לא מהווה התגרות באומות, משום שעיקרו הוא הסדר ממוני, שבעל הקרקע הפלשתיני יקבל פיצוי בעד השטח שלו. זאת לא התגרות באומות אלא הסדר נדל"ן".

גפני סיפר על מאחורי הקלעים של העברת החוק ועל הלחץ שהפעיל שר החינוך נפתלי בנט: "היה ברור שהחוק לא יתקדם מעבר לקריאה ראשונה. צריך להבין שהקואליציה כיום היא קואליציה טובה ולכן כשיש החלטה קואליציונית כולם מצביעים בעד, אבל בשבוע שעבר לאחר תקופה ארוכה מהקריאה הראשונה, התקיימה פגישה אצל ראש הממשלה והשר בנט העלה את הדרישה להגיש את החוק לקריאה שניה ושלישית. נתניהו התנגד ואמר שהשבוע הוא נוסע לבריטניה לפגישה עם ראשת הממשלה שם, ובשבוע הבא הוא נוסע לארה"ב לפגישה ראשונה וטעונה עם נשיא ידידותי ולכן הוא מבקש שלא להעלות את זה עכשיו".

לדבריו של גפני, "כולנו, כל ראשי הסיעות, היינו באותה דעה כולל שר הפנים הרב דרעי, שר הביטחון ליברמן, שר האוצר כחלון, כולם הסכימו שהחוק לא מועיל לשום דבר, כי עמונה כבר פונתה ואין בזה שום צורך מייני".

"אבל למרות בקשתו של נתניהו לדחות את קידום החוק, בנט התעקש והחוק עלה זוב. הקואליציה החליטה להעלות את החוק ולהצביע בעד ולכן גם אנחנו הצבענו בעד. אני אישית התקזזתי ולכן לא נשארתי להצבעה", הוסיף גפני לסיום.
גפני חוק ההסדרה בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד