כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מעל 150 אלף איש פונו מקליפורניה מחשש לצונאמי

חשש מפני קריסת הסכר הגדול ביותר בארצות הברית הביא עשרות אלפי בני אדם להימלט מביתם בצו ממשלתי; פקקי ענק במדינה

מעל 150 אלף איש פונו מקליפורניה מחשש לצונאמי
רויטרס

חשש מקריסת הסכר הגדול ביותר בארה"ב הממוקם בקליפורניה, הביא להחלטה ממשלתית על פינוי תושבים מאזורים נרחבים במדינה, וקרוב ל-200 אלף תושבים נאלצו לעזוב את ביתם ולברוח.

תושבי קליפורניה המתגוררים סמוך לסכר אורוויל שבצפון המדינה התפנו מביתם מחשש לקריסת הסכר. מדובר בסכר אורוויל המתנשא לגובה 230 מטרים, והוא הסכר הגבוה בארצות הברית. יצויין כי הסכר נמצא במרחק 100 קילומטרים מהצד הצפוני של סקרמנטו בירת קליפורניה. החשש הגיע בעקבות נזק שנגרם לסכר ומאיים על שלומם של התושבים.

פקקי תנועה ענקיים של אזרחים המנסים להימלט מהאזור שחוששים שיוצף, נוצרו באזור מיד לאחר הודעת הממשלה לתושבים על פינויים. מאגרי סכר אורוויל התמלאו לגמרי אחר שכמה סערות חורף פקדו את האזור בחודש ינואר. הסערות סיימו ארבע שנות בצורת.

הרשויות המקומיות מסרו שזו הפעם הראשונה מזה 50 שנה שעולה חשש כה גדול שהסכר יציף את האזור ויגרום לשיטפונות אדירים. יחד עם זאת, הלילה שוגרה צפירת הרגעה. בתגובה רשמית של מחלקת המים מקליפורניה שנמסרה לתקשורת המקומית נאמר כי "החשש לצונאמי מקומי שישטוף את האזור וימחק בתים שלמים ירד, לאור ירידת הלחץ של זרימת המים. אבל, אנו לא לוקחים שום סיכון ולא נאשר חזרה של התושבים לאזור ולבתיהם, עד שנוודא במאה אחוז שהתושבים יהיו בטוחים".

צילום: רויטרס


קליפורניה צונאמי סכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד