ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

צפו • גפני וליצמן על מחאת הפלג הירושלמי: "הם מפגינים נגדנו"

בתיעוד וידאו בלעדי ב'בחדרי חרדים' נראים שני בכירי 'יהדות התורה' השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני כשהם מתנערים ממחאת הפלג הירושלמי בשבוע האחרון, ומבהירים לח"כים כי לדעתם ההפגנות מכוונות אליהם באופן אישי • צפו בווידאו

גפני וליצמן, פלאש90
גפני וליצמן, פלאש90

הפגנות 'הפלג הירושלמי' לא פוסחות על דיוני הועדות בכנסת, והבוקר (שני) חברי הכנסת, בעיקר מהאופוזיציה, ניצלו את העובדה ששר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ משה גפני ישבו זה לצד זה, בדיון בוועדת הכספים, והעלו בפניהם את סערת ההפגנות.



לאחר שהשר ליצמן קיבל מחמאות על תפקודו במשרד הבריאות, ח"כ אילן גילאון מ'מרצ' ביקש ממנו לאיים על ראש הממשלה ושר האוצר כי אם רפורמת הסיעוד לא תצא לדרך אזי "שלא תהיה ממשלה".

"בניגוד לסמוטריץ", אמר גילאון, "לך יש עוד יותר יתרון, כי אתה גם יכול להיות חבר בממשלות אחרות שהוא לא יכול, ממשלות חילופיות, ולכן לצורך העניין הזה אנחנו אברכים שלך, לך בכוחך זה ובאומץ". גילאון המשיך ואמר לליצמן כי "אנחנו רוצים להירשם לדגל התורה", ליצמן וגפני מיד תיקנו אותו והשיבו: "אתה מתכוון ליהדות התורה".

בשלב זה שלף ח"כ נחמן שי את נושא הפגנות 'הפלג הירושלמי' ואמר לגילאון כי להיות חלק מ'יהדות התורה' זה כולל גם השתתפות בהפגנות, מששמעו גפני וליצמן את הדברים – הם נזעקו מיד ואמרו מספר פעמים לחברי הכנסת: "לא, לא, ההפגנות הם נגדנו בכלל". גפני, שנראה היה שלא נוח לו להרחיב בנושא, סיים את הדיון ואמר "בקיצור, לא משנה".

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף תיעוד מדברים שאמר גפני על ההפגנות השבוע במוצאי שבת. גפני שבר שתיקה ותקף את מפגיני 'הפלג הירושלמי' - "24 שנים עשיתי 'שימוש תלמידי חכמים' מוחלט. לא זזתי מילימטר בלי הוראות שלהם, מעולם לא קיבלנו הוראה לעשות הפגנה. מעולם".

גפני הוסיף לתקוף ואמר כי "אני לא מדבר שלפעמים עושים הפגנה כמו השבוע למשל על דברים שלא קיימים. אבל נניח שקיים, איפה קיבלנו? איפה הייתה המסורת לעשות הפגנות - לשלוח בחורים בני 16 לריב עם שוטרות? איפה נשמע בעולם דבר כזה, איפה זה היה?".
הפלג הירושלמי הפגנות הפלג הירושלמי גפני וליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד