כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ליצמן על רפורמת הסיעוד: "אם הרפורמה לא תעבור - יהיו בעיות" • צפו

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע הבוקר כי אם רפורמת הסיעוד שיזם, לא תעבור - יהיו בעיות: "אני לא רוצה לאיים, אבל אבל אני מודיע שאם הרפורמה לא תעבור – תהיה בעיה" • במהלך הדיון שהתקיים בוועדת הכספים, פירגן יו"ר הועדה ח"כ גפני לליצמן על מאבקו למען הרפורמה

ליצמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ליצמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע הבוקר כי גם שר האוצר משה כחלון מעוניין בתוכנית הדגל שלו - רפורמת הסיעוד, וכי הוויכוח כרגע הוא סביב מקורות המימון. ליצמן הציע לעלות את מס הבריאות, אך כחלון טוען שזה ייתפס בציבור כהעלאת מיסים, דבר שהוא לא רוצה.


הדיון הבוקר

בדיון שהתקיים בועדת הכספים סיפר ליצמן כי נפגש אתמול בנושא עם שר האוצר, וכי בימים האחרונים הוא העלה הילוך במאבק לאישור הרפורמה. ליצמן לא מוכן לוותר עד אישור הרפורמה – שאותה הכניס כסעיף בהסכם הקואליציוני.

"לא ויתרתי", אמר ליצמן, "אני לא רוצה לאיים, אבל אני מודיע שאם הרפורמה לא תעבור – תהיה בעיה. בעניין הזה הייתה לי שיחה אתמול עם שר האוצר. שר האוצר רואה בכסף הזה העלאת מיסים ואני טוען שזו הורדת מיסים ועובדה שרוב האנשים יש להם שב"נים - שירות בריאות נוסף וכד'. ביטוח סיעודי ממלכתי ואין פתרון אחר".

ליצמן הוסיף: "נגידת בנק ישראל הסכימה שאין מנוס מלעשות את זה. אפילו להעלות מיסים לצורך כך. הנושא חייב להיות על סדר היום הציבורי וזה הנושא הציבורי הקריטי ביותר כיום. יש לנו בתי החולים הטובים בעולם ותוחלת החיים עולה. במכרז אסור לי להתערב ואני גם לא יכול להתייחס לנושא הזה לאחר שהגישו בג"צ בנושא".

יו"ר הועדה ח"כ גפני, אמר בעקבות דבריו של השר כי "יש מצבים בהם המדינה נשארת מקובעת עם מה שהיה בעבר, אך העבר השתנה והמציאות היא שתוחלת החיים עולה ויש הרבה יותר קשישים בישראל ואנחנו מודים על-כך. אך המדינה לא מתקדמת עם העניין הזה. אני משבח את השר ליצמן שזה בראש סדר העדיפויות שלו וזה נכנס להסכם הקואליציוני של יהדות התורה, סעיף מאוד מרכזי. יש לשר מלוא הגיבוי להוביל את זה. כאנשים דתיים סבורים אל תשליכני לעת זקנה וגם כבני תרבות".

במהלך כל הדיון, גפני פרגן לליצמן ואמר כי גם בישיבות ראשי הקואליציה, ליצמן לא מרפה מהרפורמה הסיעודית ונאבק שתצא לפועל. "נלחמנו בכדי שהרפורמה תוכנס לסעיף בהסכם הקואליציוני שלנו", הוסיף גפני.

גפני סיכם את הדיון ואמר כי "עבדנו מאוד קשה מול האוצר להכניס את הנושא הזה להסכם הקואליציוני. השר מעלה את הנושא הזה בצורה תקיפה בפגישות של ראשי הקואליציה. אני משוכנע שאזרחי ישראל, אם יוחלט על הרפורמה הזו, לא יאמרו שזה מעלה להם את המיסים. אפשר למשל לממן חלקית במקום הפחתת המע"מ. ועדת הכספים תומכת בשר ברפורמה הזו ומבקשת להביא למיצוי הנושא ולפתרון. צריך להגיע לפתרון ולמנוע סחיבת זמן. זה עולה כסף, אבל לא כל-כך הרבה כסף, במיוחד כשיש יתרות גבייה. יש להוציא אל הפועל את הרפורמה הזו".

רפורמת הסיעוד יעקב ליצמן משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד