י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מנהיג חמאס הנבחר: ממשוחררי עסקת שליט

בבחירות פנימיות שנערכו בארגון הטרור חמאס, נבחר יחיא סינוואר למחליפו של איסמעיל הנייה המתמודד על תפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס במקומו של חאלד משעל • סינוואר, ממייסדי עז א־דין אל-קסאם, השתחרר בעסקת שליט לאחר שנשפט לארבעה מאסרי עולם על תכנון פיגועים וחטיפות ישראלים

יחיא סינוואר
יחיא סינוואר

בבחירות פנימיות שנערכו בארגון הטרור חמאס, נבחר יחיא סינוואר למחליפו של איסמעיל הנייה המתמודד על תפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס במקומו של חאלד משעל.

סינוואר, בן 55, ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס, עז א־דין אל-קסאם, השתחרר בעסקת שליט לאחר שנשפט ב-1989 לארבעה מאסרי עולם על תכנון פיגועים וחטיפות ישראלים, בין היתר של נחשון וקסמן הי"ד באפריל 1975. על פי הדיווח ברשת ב' מוגדר במערכת הביטחון "שר הביטחון של חמאס" ונחשב מקורב מאוד לראש הזרוע הצבאית של הארגון, מוחמד דף.

מאז השתחרר, כך דיווח נועם אמיר במעריב, חיסל סנוואר שורה של משתפי פעולה שנכשלו במבחן הנאמנות, ויצר שיתוף פעולה עם מחוז סיני של דאעש. "הפלסטינים ברצועה רועדים ממנו ומבינים שמי שלא ישתף פעולה יוצא להורג. הוא קיבע את עצמו כרמטכ"ל השני של חמאס, ויש האומרים כי כיום הוא היה חזק יותר ממנהיג חמאס, איסמעיל הנייה" כתב.
חמאס יחיא סינוואר איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד