כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

חוק המרכולים: אורחים בישיבת סיעת ש"ס

על רקע המאבק פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת, והשבת סמכויות חוק העזר לידיו של שר הפנים דרעי, הגיעו הבוקר חברי הכנסת מנואל טרכטנברג ומיקי זוהר לישיבת סיעת ש״ס, בכדי להציג את הצעת חוק השבת שהם מקדמים

טרכטנברג וזוהר בישיבת סיעת ש"ס הבוקר
טרכטנברג וזוהר בישיבת סיעת ש"ס הבוקר

אורחים בישיבת סיעת ש"ס: על רקע המאבק פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת, והשבת סמכויות חוק העזר לידיו של שר הפנים אריה דרעי, הגיעו הבוקר חברי הכנסת מנואל טרכטנברג ומיקי זוהר לישיבת סיעת ש״ס, בכדי להציג את הצעת חוק השבת שהם מקדמים.

ח״כ טרכטנברג: ״אני לא אדם חובש כיפה אבל מה שקורה היום במדינת ישראל מבחינת השבת זה דבר מבהיל. יש היום מרכזי קניות הפתוחים בשבת ש-40% מהמחזור השנתי שלהם זה מהפדיון בשבת. זה חרפה״.

ח״כ מיקי זוהר: ״החוק הזה באופן ודאי יצמצם את חילולי השבת בכל הארץ. אני אומר זאת במיליון אחוז. הצלחתי גם לחסוך בחילולי השבת בתחבורה בשבת. אני רוצה לצמצם את המסחר בשבת. אנשים הפכו את יום השבת ליום תרבות וקניות. אני אומר זאת כשומר שבת״.

השר דרעי: ״אין לנו אפשרות להתמסחר עם השבת. היא לא שלנו אלא של הקב״ה. אין מצב שנוכל לא להתנגד לזה. אנחנו קטנים מאד בנושא הזה להכריע אלא רק גדולי התורה. צריך לכנס את שלושת מועצות התורה כדי להכריע בדבר כזה. הדבר צריך להיות בתיאום עם יהדות התורה״.

כזכור, לפני כשבוע, אישרה הכנסת להשיב את סמכויות שר הפנים בחוק העזר העירוני, מה שיאפשר לדרעי להכריע בסוגית חוקיות פתיחת המרכולים בתל אביב השנויה במחלקת עזה.
חוק המרכולים אריה דרעי שס מנואל טרכטנברג מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד