כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אם גאה לחייל חרדי עונה לאמא של יוסי

"אני אם חרדית אוהבת וגאה, למספר בנים נפלאים ב"ה שחלקם מעטרים את ספסלי בית המדרש ועוסקים בתורה בחשק ובהתמדה. ואחד מהם, נפלא לא פחות מאחיו, שרת כחייל חרדי לוחם ומפקד מצטיין שקידש שם שמים בצורה מעוררת התפעלות לאורך כל שירותו" • אטי שמידוב, אם לחייל חרדי, עונה לאמו של החייל החרדי שמכתבה הוקרא בכינוס נשות הפלג

החייל משה שמידוב
החייל משה שמידוב

אמש (ראשון) נערך כינוס בבנייני האומה בירושלים לאלפי נשות הפלג הירושלמי, בשיאו של הכנס הוקרא מכתבה של אם המשתייכת לפלג הירושלמי שבנה התגייס לצבא. המכתב ותיעוד הקראתו בכנס נשות הפלג, פורסם הבוקר ב'בחדרי חרדים'.

אטי שמידוב, אימו של חייל ששרת 'תומר' - הפלוגה החרדית, של חטיבת 'גבעתי', מציגה את הצד השני, במכתב אישי ומיוחד לאמא של יוסי.

'בחדרי חרדים' מביא את המכתב המלא:

אני כותבת לך, אמא יקרה, מלב אל לב, כאמא לאמא.

אני אם חרדית אוהבת וגאה, למספר בנים נפלאים ב"ה שחלקם מעטרים את ספסלי בית המדרש של הטובות שבישיבות הקדושות ועוסקים בתורה בחשק ובהתמדה. ואחד מהם, נפלא לא פחות מאחיו, שרת כחייל חרדי לוחם ומפקד מצטיין שקידש שם שמים בצורה מעוררת התפעלות לאורך כל שירותו.

בני התגייס במסלול 'תומר' - הפלוגה החרדית, של חטיבת 'גבעתי'. כמו בנך יוסי, גם הבן שלי גדל והתחנך בתלמוד תורה ובישיבות קדושות. וכאשר הגיעו ימים לא פשוטים והוא הרגיש שהוא לא מוצא את מקומו ואת סיפוקו בישיבה, הוא החל לשקול את האפשרות של הגיוס לצבא.

וכאן החוויה שלנו הייתה שונה לחלוטין ממה שאת מתארת. נציגי הצבא בדקו שוב ושוב אם הוא אכן בטוח בעצמו שהוא רוצה להתגייס, והדגישו שאין בכוונתם לנתק אף אחד מהגמרא. רק לאחר שהשתכנעו מעל לכל ספק, שמקומו כבר אינו בישיבה, סיפקו לו את המידע לגבי אפשרויות הגיוס שעומדות בפני נער חרדי.

לא אכחש, התהליך לא היה פשוט כלל. גם עבור הבן וודאי לא עבורנו, ההורים והמשפחה. אך לאורך כל הדרך, לווינו את הילד בכל הלבטים, התהיות, ההחלטות והמחירים. עשינו את מלוא ההשתדלות להיות עבורו גב חזק, ולהכיל את המורכבות של המסלול שהוא בחר.

המסלול היה קשה. מפרך. לעיתים שוחק ומייגע. אך הוא עמד בו בגבורה.

ברור לחלוטין ששפת הדיבור הצבאית אינה השפה שהוא היה רגיל אליה בישיבה. וכך גם חלק מהאנשים שאיתם שירת כתף אל כתף.

אך בגאווה גדולה אני יכולה לומר, שבני התמודד עם כל האתגרים, הרוחניים והפיזיים בעוז רוח ובגבורה, ויכל להם. הוא היה חייל מצטיין, לוחם לדוגמא ומפקד חדור מוטיבציה שאף הנחיל לחייליו את הערכים והמטען הרוחני שאיתם גדל.

אין לי ספק, כי התמיכה המשפחתית, ההכלה, האהבה הבלתי מותנית והקבלה הבלתי מסויגת שקבל בני בבית, סייעו לו לאזור את הכוח לעמוד באתגרי השירות המורכבים.
לך אמא יקרה, רוצה אני לומר:

קבלי את הבן, כמו שהוא. חבקי אותו, תמכי בו, היי מסוגלת להכיל את השונות והמורכבות שלו, ובעזרת השם, בצירוף תפילותייך, כמובן, תזכי לראות ממנו נחת וגאווה יהודית.

אטי שמידוב.
הפלג הירושלמי מסלול תומר חטיבת גבעתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד