כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מהפכה בתחום אספקת הדלק: דלק ללא חשש חילול שבת

לאחר שקיבלו את האישורים וההיתרים הנדרשים הקימו האחים יעקב ודוד הלפרין את חברת 'הלפרין אנרגיה' שתספק דלק ללא חשש חילול שבת. מרן הגר"ח קנייבסקי שהביע את ברכתו ציין בפניהם כי "בוודאי שצריכים להקפיד על זה"

הלפרין והגר"ח קנייבסקי
הלפרין והגר"ח קנייבסקי

מפעלים ומוסדות חרדיים מקפידים להשתמש אך ורק בחברות שומרות שבת, אולם בכל הנוגע לסולר והדלק הנדרשים להפעלת המכונות והגנרטורים לא הייתה עד היום אפשרות לשימוש בלא חשש חילול שבת, אולם לא עוד. חברת 'הלפרין אנרגיה' שבבעלות האחים יעקב ודוד הלפרין שהחלה את פעילותה באחרונה, מחוללת מהפכה בתחום ולראשונה יתאפשר להשתמש בדלק ללא חשש חילול שבת.

בישראל מעניקות כ-15 חברות שירותי אספקת דלקים לגופי העסקיים והפרטיים. אולם בעוד שרוב הציבור מקפיד על רכישת דלק רק בתחנת דלק שומרת שבת, דווקא את אספקת הדלק לכל התחנות כמו גם לתעשיה המסחרית והפרטית, לא ניתן היה לקבל ללא חשש חילול שבת. האבסורד היה גדול. אדם שביקש לטבול במקווה לא ידע כי הוא למעשה 'טובל ושרץ בידו' מאחר שהדלק שהפעיל את החימום התקבל מחברות שלא הקפידו על שמירת השבת, וכך נוצר מצב שהטובל מקבל את החימום כתוצאה מדלק שהעיסוק בו היה גם בשבתות.

לאחר תהליך ממושך זכתה לאחרונה חברת 'הלפרין אנרגיה' ברישיונות הנדרשים ותהפוך לאחת מספקיות הדלק של בזן בישראל.

האחים יעקב ודוד הלפרין מציינים כי "הדלק שאנו נספק יהיה מתחילתו ועד סופו ללא כל חשש לחילול שבת. החל מהמשיכה מהים ועד להבאתו לידי הצרכן הסופי".

כבר עתה מצויה 'הלפרין אנרגיה' במו"מ מתקדם עם חברות התחבורה 'סופרבוס' ו'אפיקים' המשרתים מאות אלפי חרדים, כמו גם רשויות חרדיות, בתי חולים, מאפיות, מפעלים, מקוואות, ישיבות, מלונות ועסקים נוספים.

בימים האחרונים ביקרו ראשי החברה האחים יעקב ודוד הלפרין אצל מרן הגר"ח קניבסקי שנחרד לשמוע על ה'פירצה' שהייתה בתחום עד לאחרונה וציין כי "בוודאי שצריכים להקפיד על זה" ובירך את המנהלים בברכת ברכה והצלחה.

על המיזם החדש החליטו האחים יעקב ודוד הלפרין לאחר שהתברר להם כי אין כיום חברה שמספקת דלקים ללא חשש חילול שבת. להלפרין זה הספיק כדי לערוך את הבדיקה הכלכלית ולוודא כי ניתן להתפרנס גם כאשר נשמרת השבת.

כפי שמספר יעקב הלפרין "סבי ר' חיים יעקב הלפרין. יסד את זכרון מאיר. הוא קנה 64 דונם מאנשים פרטיים וכמושבה פרטית סגר את הכביש בשבת. המנדט הבריטי תבע אותו לבית המשפט, והוא ניצח אותם. אחרי הניצחון הוא בנה את הבתים בזיכרון מאיר. אולם חברת נשר חיללה אז שבת וכשסירבו לדרישתו של הלפרין להפסיק את העבודה בשבת, גילה יוזמה והביא אוניה של מלט מרומניה. אחרי האוניה הראשונה שהוא הביא הפסיקו נשר לחלל את השבת.

"החזון איש החדיר בסבי את כל נושא הפעילות הגדולה למען השבת. אבא שלי הרב רפאל הלפרין, ספג זאת מסבי ועסק בפעילויות רבות למען השבת, וגם אנחנו ב"ה מקפידים בעסקינו לא להיכנס למקומות שלא מאפשרים לנו לפעול ללא חשש חילולי שבת. הובא לידיעתנו העניין שאין אפשרות להשיג דלק ללא חששות, וראינו שאפשר להתפרנס גם בלי חילול שבת ולאפשר לאנשים לרכוש דלק ללא חשש חילול שבת".

יעקב הלפרין מוסיף ואומר "אני אישית מקפיד מאד על רכישה רק בחנויות שומרות שבת. אני למשל לא קונה בדיוטי פרי בישראל כי הם מחללים שבת. זה מה שחונכנו, וזו המתנה הכי גדולה שיש ליהודי. השבת היא מקור הברכה".

בנוסף למיזם החדשני שיאפשר לציבור רכישת דלק וסולר ללא חשש חילול שבת, מבטיחים ב'הלפרין אנרגיה' להציג את המחירים הזולים בשוק ובכך לאפשר לציבור הצרכנים לקבל את המוצר הטוב ביותר מכל הבחינות ומבלי שיידרש לשלם על כך מחיר יקר יותר.
דלק חילול שבת הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד