כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"הגיע הזמן לשחוט אתכם": הוחמר עונשו של השייח' שהורשע בהסתה

בית המשפט החליט להחמיר את עונשו של השייח', שקרא לפגוע ביהודים במהלך צוק איתן • מי שהגיש את התלונה נגד השייח', הוא ח"כ יהודה גליק מהליכוד

עומר אבו סארא
עומר אבו סארא

בית המשפט המחוזי בירושלים בראשות כבוד השופט רפי כרמל קיבל את הערעור שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים על קולת העונש בעניין שייח' עומר אבו סארא, שהורשע בעבירות הסתה לאלימות או טרור ופרסום הסתה לגזענות, והחמיר את עונשו ל 14 חודשי מאסר בפועל. החקירה נגד השייח' המסית נפתחה בעקבות תלונה שהגיש ח"כ יהודה גליק מהליכוד.

עניינו של פסק הדין בנאום שנשא הנאשם בהר הבית ביום שישי, בפני כמאה מתפללים ובהם ילדים, בעיצומו של מבצע צוק איתן ותקופת גל ההתפרעויות בירושלים במהלך אירועי קיץ 2014. הנאום צולם והועלה למחרת ליוטיוב. בנאום, שכותרתו "תכונות היהודים על פי הקוראן", קרא הנאשם באופן מפורש לשחוט יהודים, לאחר שורה ארוכה של אמירות בעלות אופי גזעני כלפי העם היהודי המשוות את היהודים לקופים וחזירים, וכן מייחסות ליהודים תכונות של רשעות, יהירות, תאוות בצע, שפלות, נוכלות ועוד.

בית משפט השלום (כבוד השופט הרבסט) קבע מתחם של 6 - 18 חודשי מאסר, וגזר על הנאשם 8 חודשי מאסר בפועל. בית המשפט המחוזי דחה את ערעור הנאשם, קיבל את ערעור המדינה, והחמיר את עונשו של הנאשם ל-14 חודשי מאסר. בפסק הדין קבעו השופטים כי "מדובר בקריאות קיצוניות, קריאות הכוללות ביטויים ברורים וחד משמעיים ל"שחיטת" והרג יהודים, ובקרוב. ולא רק זאת, המשיב הנו איש דת שלדבריו משקל והשפעה פוטנציאלית, בייחוד על רקע המקום בו נשא דבריו. הענישה, על כן, אמורה לבטא גם את חומרת המעשים ומהותם ועליה גם לשאת בחובה אלמנט הרתעתי למשיב ולמי שמתעתד ללכת בדרכו".

עו"ד נתי בן חמו, פרקליטות מחוז ירושלים: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי יש להוקיע מקרים של ניצול חופש הביטוי על מנת להפיץ דברי הסתה וקריאות לגזענות ולאלימות במיוחד כשהן מושמעות מפיו של איש דת בכיר ובעל השפעה בתוך מסגד בהר הבית בפני קהל מאמינים ומופצות ברשת האינטרנט לציבור הרחב. הפרקליטות טענה כי הנאשם ושכמותו מלבים בנאומיהם ובדבריהם את המתח הקיים במדינת ישראל בין ערבים ויהודים, ובכך מביאים למרדף דמים בלתי פוסק ולפגיעה קשה בתחושת הביטחון של ציבור".


המטיף עומר אבו שרה במסגד אל-אקצא: "הטבח של יהודים הוא קרוב"

בין היתר אומר הדרשן כי "היהודים הם הרשעים ביותר מיצורי אללה. הם היצורים הרשעים ביותר שאי פעם היו על כדור הארץ... אנחנו חיים בימים בהם המלחמה עם היהודים קרבה... אני אומר ליהודים בבירור: הגיע הזמן לשחוט אתכם. הגיע הזמן להילחם בכם. הגיע הזמן להרוג אתכם. אינשאללה, אנחנו מוכנים. אנחנו והמוסלמים הנאמנים, יחד עם צבאות החליפות המוסלמית שיבואו לשחרר את האדמה הזו מהזוהמה שלכם. אנחנו מחכים ליום - לרגע - שבו תישחטו".

מארגון חוננו, אשר עו"ד חור ניזרי הגיש בשמו את התלונה שהובילה למעצר והגשת כתב אישום כנגד השייח אבו סארא נמסר בתגובה: "אנו מברכים על ההחמרה בעונשו של השייח המסית, אך אנו מצפים כי טיפול במסיתים מוסלמים המגבים פיגועים כנגד יהודים ומעודדים אותם, יעשה בידי הרשויות. לא יתכן כי כנגד קטינים יהודים מופעלת יד ברזל הכוללת אמצעים מנהליים קשים, בעוד שמוסלמים מסיתים באופן חופשי לרצח יהודים".
הסתה שייח בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד