כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אשת הדיין של פוניבז': הרבנית צימבליסט הלכה לעולמה

אשת חבר של הדיין המפורסם מדין התורה בפוניבז' הלכה לעולמה. 'בחדרי חרדים' עם פרופיל על עשרות שנים של גמילות חסדים ותמיכת תורה

הגאון רבי חיים גדליה צימבליסט
הגאון רבי חיים גדליה צימבליסט

ברוך דיין האמת - הלילה (שלישי) נפטרה הרבנית ורה צימבליסט ע"ה, אשת יבדלחט"א הדיין הגאון רבי חיים גדליה צימבליסט אב"ד תל אביב ומי שחתום על פסק הדין המפורסם בגבעת ישיבת פוניבז' בבני ברק, והיא בת 81 בפטירתה.

המנוחה ע"ה נולדה בכ"ד טבת תרצ"ד לאביה הגאון רבי יעקב מאיר זצ"ל פומרנץ מגדולי ליטא, אביה ברח לאמריקה בשנות הזעם וכיהן כאחד מקרבניטי עולם התורה בארצות הברית דאז, כבר בצעירותה הודיעה על רצונה להינשא אך ורק לבן תורה אמיתי דבר שהיה מאוד לא מצוי באותם ימים.

ואכן זכתה להינשא ליבדלט"א בעלה הגדול הגאון רבי חיים גדליה צימבליסט אב"ד תל אביב מגדולי פוסקי ההלכה בדור שנודע אז כבחיר עולם הישיבות. תלמידי בעלה מספרים ל'בחדרי חרדים' כי בכל שנות חייה עמד לנגד עיניה מטרה אחת - שבעלה הגדול יוכל לשקוד על התורה באין מפריע, ואף בזמני קשה וחולשה ידוע היה שעד שזה לא פיקוח נפש לא מפריעים לרב, כמו כן נודעה במידת ההטבה המופלגת שלה שהייתה פותחת ליבה לכל נדכא נצרך, ושבור לב.

כשתלמידי בעלה יבלט"א הגאון היו מספרים בשבחו תמיד אמרה אני לא צריכה ראיות הרי קירות ביתו מעידים עליו, וכן כשבא לפניה תלמידו של בעלה הגרמ"מ קארפ וסיפר לי כי מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל נוהג לקום לפני בעלה, פנתה עימו לחדר הלימוד בו ישב הרב ושקד על לימודו ואמרה לו כ"שאני רואה את זה אני רואה הכול".

הלווייתה יצא הבוקר בשעה 11:00 מבית מדרשו של בעלה הגדול בתל אביב ולאחר מכן לירושלים.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.
הרבנית צימבליסט הלוויה תל אביב פסק דין פוניבז פוסק הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד