י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הצילו שריפה! רפורמת הפמיניזם • טור אישי

מדוע לא מבקשים מהגברים להתנהג כמו נשים? למה באמריקה חגגו לבנות מצווה בגיל 13 רק כדי להיות כמו בנים? ומה יהיה כשתפרוץ שוב אש ויחפשו את ה'? אז הוא יהיה טוב בשבילם? נילי גינגולד אלשיך המתגוררת באמריקה, בה הזהות היהודית כה מתפרקת, כותבת טור אישי מלא כאב

הצילו שריפה! רפורמת הפמיניזם • טור אישי



על הפמיניזם שמענו לא פעם, אך נראה לאחרונה שהרפורמים צעדו צעד אחד יותר מדי קדימה, ואילו הפמיניזם לאחור - כמובן תמיד בכיסוי של מילים יפות וגבוהות.

לאחרונה החל מנהג חדש, בנות שחוגגות את בת המצווה שלהן במקום בגיל 12, בגיל 13,
כי "למה שרק בנים יחגגו בגיל 13"? וכי "למה שרק בנים יעמדו על הבמה ויתעטפו בטלית"?

ומילא הטלית, מה שמפריע, כיצד משתמשים במומחה הפמיניזם כדי לשרת מטרה הפוכה?
בראשית הפמיניזם דרשו נשים דברים הגיוניים כמו ללמוד, לעבוד, לקבל שכר שווה, אך הן נשארו נשים במלוא מובן המילה.

היום המלחמה היא לא על זכויות האישה תוך כדי העלאת כבודה כי אם להפך, כל הזמן נעשית חתירה בלתי נלאית לחיקוי. האישה הולכת ומחקה את הגבר, ובזכות זה שהיא כבר כמו גבר, היא מקבלת יחס של גבר. אני תוהה מדוע ההנהגה הרפורמית לא חשבה למשל לדרוש מהנשים לחגוג בר מצווה בגיל 12? עוד לא ראיתי שמבקשים מהבנים לנהוג כמו הנשים, זו תמיד רדיפה של נשים לחקות את הגברים, מה גם שאם נתבונן, נראה למשל שבקבוצות ספורט שונות אין נשים שמשחקות כדורגל באותה קבוצה עם גברים, גם לא כדורסל ושאר משחקים, מדוע כאן מבינים שגבר ואישה אכן שונים, הרי כאן ברור לכל שהגבר והאישה שונים בתכלית השינוי, מדוע לא להבין שגם מנטאלית אנו שונים?

למעשה היהדות מלאה בכבוד והערצה כלפי נשים, ואחד הפסוקים היוצר מפורסמים בתורה הוא הפסוק ״בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים ובזכותן עתידים להיגאל״. כל העתיד של עם ישראל מונח על הנשים. היש פמיניזם גדול מזה? מי לנו כדבורה הנביאה, הרמטכ"לית הראשונה, ואסתר המלכה שעל כתפיה נשלחה להציל עם שלם, ויעל מול ססרא, וכן הרשימה עוד ארוכה. למעשה המצב באמריקה כל כך קשה, שבאחד מהכנסים שהשתתפתי בהם במסגרת נשים מדתות שונות, נתנו לרבנית הרפורמית לשאת דברים, או יותר נכון לרבאיי שהיא אישה, בעודה עמדה לברך על הלחם, החלה לברך ואז נעצרה הרבאיי, שאין אני רוצה לציין את שמה, ואמרה "ברוך אתה... ואז נעצרה וציינה שהיא פמיניסטית, ומאחר וה׳ והברכה הם בלשון גבר היא לא תברך בשם ברוך אתה ה׳ אלא ברוך אתה רוח", מיותר לציין שחשתי כיצד הדם אוזל מגופי. היה נדמה לי שאני נמצאת במחזה של שנות השלושים מלפני פרוץ השואה, שמפחיד לחשוב שתפרוץ בקרוב, חס ושלום, אם לא נתעורר. מעניין, בטח אז יחפשו להאשים את ה׳, היכן הוא?

או אז הם לא יחפשו את הרוח, באמת תודה רבה שעושים טובה לאלוקים/ מה שהפריע לי ועדיין מפריע, כיצד "רבנית" שלא תברך ברכה בשם ה׳ מפני שהברכה היא בלשון זכר, אך אין לה שום בעיה לקרוא לעצמה רבאיי!

וכי רבאיי זה לא לשון זכר? או ששם הפמיניזם נכנס בשם השוויון?
מעבר לעובדה הכואבת שאישיות שעוסקת ברבנות מיוחסת אל ה׳ עניינים של זכר או נקבה, וכי ה׳ אין לו גוף או דמות - אין ספק שמדובר במשחק באש. אש שעוד עלולה לשרוף את כולנו



כל שנותר לי אחי היקרים הוא לזעוק מקירות ליבי ונשמתי, שרפה אחים, שרפה, עיירתנו בוערה!
פמיניזם רפורמים שוויון שריפה שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד