כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אנטישמיות? עיריית אומן הרסה את האוהל

פועלי עיריית אומן ממשיכים להצר את צעדיהם של היהודים הרבים הבאים לבקר בעיר, זאת על אף שהעירייה כמעט ואינה מתפקדת בעקבות סופת השלגים העזה הפוקדת את האיזור • כזכור , כפי שדווח ב'בחדרי' הרסה עיריית אומן לאחרונה את גשר הכהנים המוביל לציונו של רבי נחמן מברסלב • תיעוד

הריסת האוהל הבוקר. צילום: ברסלב live
הריסת האוהל הבוקר. צילום: ברסלב live

פועלי עיריית אומן ממשיכים להצר את צעדיהם של היהודים הרבים הבאים לבקר בעיר ולפקוד את ציונו של רבי נחמן מברסלב, זאת על אף שהעירייה כמעט ואינה מתפקדת בעקבות סופת השלגים העזה הפוקדת את האיזור.

בשעה האחרונה הגיעו פועלי העירייה בליווי משטרתי, למתחם אוהלי השינה שהוקמו לפני כ-10 שנים לרבבות העולים לאומן בימי ראש השנה בכדי להרוס את אחד מהם, בתואנה שאין לאוהל את האישורים הנדרשים. הבקשה לפירוק האוהל הוגשה ע"י הארגון האנטישמי הפועל באומן - 'סבובודה' והיא אושרה ע"י ראש העיר שגם הוא אינו 'מחבב יהודים'.

מיד בהגיעם - מבלי לחכות שהשומרים הנמצאים במתחם כל השנה יפתחו להם את השער - חתכו הפועלים את הגדר המקיפה את כל המתחם, וכך הגיעו לאוהל המדובר.

פירוק אוהל השינה בא כשבועיים לאחר פירוק 'גשר הכהנים' שהוביל לקברו של רבי נחמן מברסלב שעמד 7 שנים על מקומו ודרכו עברו הכהנים ללא חשש טומאת מת. עסקני ברסלב באומן מציינים כי "הגשר לא הפריע לאף אחד, ואף ראש עיר קודם לא חשב להרוס אותו, עד הנוכחי".

לדברי אחד העסקנים: "מאבקי השליטה שמנהל ראש העיר מול מתחריו הפוליטיים כבר חרגו מזמן מכל הנורמות, ואף חברי הפרלמנט בקייב כבר התריעו שהמחלוקות הפנימיות בעירייה מחריבים אותה ואת העיר, ופוגעים קשות בתיירות באוקראינה כולה".

תיעוד ההריסה מהבוקר. צילום: ברסלב live
















































אומן ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד