י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

איים וקיים: חבר מועצת עיריית י-ם התפטר מתפקידו

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, הודיע לראש העיר ניר ברקת על התפטרותו מהקואליציה העירונית • ל'בחדרי' נודע כי קינג אמר שהוא מתכוון להפסיק לתקוף את העירייה ולהתחיל תקוף את חברי המועצה החרדים • גורמים בכירים בעירייה: "פרישתו של קינג לא נובעת מאידאולוגיה אלא מכיסאולוגיה"

אריה קינג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אריה קינג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, הודיע לראש העיר ניר ברקת על התפטרותו מהקואליציה העירונית, לדבריו, בעקבות הוראת רבותיו, לאחר שאמש התקיים אירוע תועבה בחסות עירונית, ולאחר שאיים ב"בחדרי חרדים" כי במידה והאירוע לא יבוטל, הרי שהוא יתפטר לאלתר.

גורמים בכירים בעירייה מסרו כי "פרישתו של קינג לא נובעת מאידאולוגיה אלא מכיסאולוגיה, לאחר שלא קיבל את תפקיד סגן ראש העיר ושכר כפי שרצה. אפילו סיעתו נטשה אותו וכל "תרומתו" לתושבי העיר במשך השנתיים וחצי מאז נכנס לתפקידו מסתכמת במשפט 'אין כלום כי לא היה כלום'"

חגית משה, סגנית ראש העיר ירושלים, הגיבה בדף הפייסבוק שלה לפרישת קינג וכתבה: "אריה קינג פורש מקואליציה שהוא לא היה חבר בה. מאז שנבחר אריה קינג למועצת העיר הוא עסוק בדבר אחד בלבד: בניגוח והכפשה של ראש העיר ניר ברקת ושלי.

"קינג לא עשה דבר למען הציבור הירושלמי בכלל וזה הדתי לאומי בפרט ולא רשם שום הישגים למען ירושלים. הוא היה עסוק בלבקר ולהכפיש כל מהלך של ראש העיר וכל הישג שלי הוא הפך לכלי ניגוח אישי ופוליטי.

"רק לפני כמה שבועות אותו אריה קינג התחנן להיכנס לקואליציה של ברקת, דרש את תיק הכספים וכשראש העיר סירב לתת לו את התיק קינג 'גילה את האור' ופתאום אותה קואליציה בה רצה לכהן בתפקיד בכיר היא רעה ולא מתפקדת.

"בעוד אני עשיתי ועדיין עושה למען כל הציבור הדתי לאומי בעיר, החל מאנשי הר המור ועד גבעת מרדכי, צעירים וגיל שלישי, רווחה וחינוך, התיישבות ותרבות, קינג היה עסוק בדבר אחד: להכפיש, לבקר, לגדף, לשקר.

"אז היום קינג הולך לפרוש מקואליציה שבה הוא לא עשה דבר והדבר היחיד שמניע אותו היא תסכול אישי גרידא. קינג כזכור כבר פרש וחזר ושוב פורש ומי יודע אם יימצא הג׳וב המתאים אולי יחזור בפעם השלישית" אמרה סגנית ראש העיר.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי לאחר שבתקופה האחרונה הרבה קינג לתקוף את העירייה ולהאשימה בחילולי השבת ובהפרת הסטטוס קוו - כעת בכוונתו לצאת במתקפה נגד חברי המועצה החרדים בעירייה בעקבות שותפותם בקואליציה. אמש אמר קינג לאחד מחברי המועצה: "מעכשיו, שאני כבר לא חלק מהקואליציה, אפסיק לתקוף את העירייה ואתחיל לתקוף את חברי המועצה החרדים".

עוד נודע ל"בחדרי חרדים", כי קינג הגיע בתחילת השבוע לביתו של הגר"ב סולוביציק - מרבני דגל התורה, במטרה לשכנעו להורות לחברי המועצה שסרים להנחיותיו, להתפטר גם כן במידה והאירוע התועבה יתקיים, מה שלא קרה בפועל.

קינג אמר ל'בחדרי חרדים': "ביום שמישהו מהמגיבים בעירייה יעשה רבע ממה שעשיתי עבור ירושלים מחוץ לעירייה ובתוך העירייה, כשזה יקרה אני אולי אפרוש ממועצת העיר. אבל כנראה זה לא יקרה לעולם".

"אני גאה בכך שאני איש של עשייה, איש של אמת. כל השאר מתעסקים רק בעסקנות נטו.

"ביום שמישהו אחד מהנהלת העיר - ואני מאחל להם שיעשו את זה כבר היום - יהיה אחראי יותר ממה שאני הייתי אחראי עד היום, ליישוב בירושלים, לבניית מקומות חדשים ליהודים בירושלים, אני אפרוש מהמועצה ואחזור לעיסוקיי, אבל לצערי הרב זה רחוק מכך.

"הדברים נכונים גם לגבי שמירה על קדושת ירושלים. אינני מתווכח עם אנשים קטנים. זה מוריד מערכי. הציבור יודע את האמת ואני יכול לבשר שברקת יכול לספור את ימיו כראש עיר. ועוד שנתיים כבר כולם ישכחו ממנו בעזרת השם.

"ראש העיר הבא יהיה ראש עיר דתי לאומי שידע לחבר בין חילונים לחרדים ואפילו לערבים. והכי חשוב, להקשיב לציבור, ולא רק למה שטוב לעצמו" סיים קינג.







אריה קינג עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד