ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

המדינה פנתה לבג"ץ; נשות הכותל זועמות

בעקבות דרישת המפלגות החרדיות לביטול מתווה הכותל, פנו המדינה ורב הכותל לבג"ץ • נשות הכותל זועמות: "נערכות בדיקות דקדקניות במיוחד על נשים. הבודקים ממשיכים לפשפש בחפציהן באופן החורג מבדיקות הנערכות לכאלו שאינם "מסומנים"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המאבק על קדושת הכותל המערבי: בעקבות דרישת המפלגות החרדיות לביטול מתווה הכותל - שיגרו השבוע המדינה, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ ומשיבים נוספים, בקשה לבג"ץ שיאריך את המועד שבו הם נדרשים להשיב על עתירת נשות הכותל, לעוד כחודש ימים, ביום 12.3.17. בעוד המועד המקורי אמור היה להיות שלשום, ב-12 לחודש.

במכתב מנומק המתפרסם ב"בחדרי חרדים" לראשונה, טוענים המשיבים - המדינה ורב הכותל, לבג"ץ, כי מן הראוי להאריך בעוד כחודש את המועד שבו המדינה ורב הכותל נדרשים להשיב לבג"ץ, זאת בין היתר, בשל דרישת המפלגות החרדיות, לבטל את מתווה הכותל בעקבות ההכרה ברפורמים הקיימת בו.

בתשובתם לבג"ץ כותבים המשיבים בין השאר: "ביום 29.1.17 התקיימה ישיבה בראשות הממשלה, בהשתתפות חלק משרי הממשלה, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, וגורמים נוספים – במסגרתה הועלתה דרישה מצד חלק משרי הממשלה לביטול החלטת ממשלה מיום 31.1.16, בהמשך לכך, נדרשת הממשלה לגבש את עמדתה ביחס לנושא".

עוד נטען כי "ביום 13.2.17 תתקיים ישיבה בראשות היועץ המשפטי לממשלה בהשתתפות כלל הגורמים הרלבנטיים לשם גיבוש המענה של המדינה לעתירה המתוקנת וכן לשם גיבוש תצהיר בתשובה בעתירה שבנידון".

ל"בחדרי חרדים" נודע, כי העותרות, 'נשות הכותל', שיגרו אף הן את תשובתן לבג"ץ, שבה הן מתנגדות באופן נחרץ לדחיית המועד.

לאחר שהן טוענות כי הן ממתינות כבר 30 שנה להחלטת בג"ץ בנושא, מאשימות 'נשות הכותל' את רב הכותל הרב רבינוביץ כי הוא נאבק בהן בחורמה וטוענות במכתב לבג"צ כי הוא מגדיל לעשות ופועל בניגוד להחלטת בג"צ שלא לקיים חיפוש על הנשים לשם מניעת הכנסת ספרי תורה. לדבריהן, "נערכות בדיקות דקדקניות במיוחד על נשים. הבודקים ממשיכים לפשפש בחפציהן ופעמים רבות הן מתבקשות להסיר שכבות ביגוד עליונות, באופן החורג מבדיקות הנערכות לכאלו שאינם "מסומנים" כמבקשות ודומותיהם".

בתצהיר שצרפו 'נשות הכותל' לבג"ץ, פירטה אחת מהן, רנה פיינשטיין, את מאבק רב הכותל הרב רבינוביץ נגדן: "אני משתייכת לקבוצת תפילת נשים בכותל", סיפרה, "ביום ראשון, ה-5.2.2017, בסביבות השעה 7 בבוקר הגעתי לכותל, יחד עם נשים נוספות מן הקבוצה, על מנת להשתתף בתפילת נשים, בצד המשמש את עזרת הנשים בכותל המערבי.

"בשלב הבידוק הביטחוני", מספרת פיינשטיין "התיק שלי נבדק בצורה קפדנית שאינה זכורה לי מן העבר, כל התאים בתיק שלי נפתחו, כל הכיסים נבדקו, כל החפצים בתיק נבדקו אפילו כיסוי משקפי השמש שלי נבדק בצורה יסודית".

פיינשטיין מוסיפה: "לאחר שהבודק מצא תא הטלית והתפילין בתיק שלי הוא שאל אותי האם יש לי גם חלקים של ספר תורה בתוך התיק. לאחר שציינתי בפניו שביום ראשון לא קוראים מתוך ספר תורה, הבודק השיב שהוא מחויב לשאול זאת".

כזכור, לפני כשבועיים שיגרו השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן, דוד אזולאי ואורי אריאל וח"כ משה גפני, מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו הם דורשים לבטל לחלוטין את מתווה הכותל שהתקבל בממשלה בתחילת השנה שעברה.

למרות בקשת המפלגות החרדיות לבטל את המתווה לאלתר "בישיבת הממשלה הקרובה" שהתקיימה לפני למעלה משבוע, המתווה לא בוטל והמדינה הסתפקה בשליחת בקשה לבג"ץ לדחות את מועד הגשת תשובת המשיבים, וכפי שנחשף כאן לראשונה.









מתווה הכותל רפורמים הרב שמואל רבינוביץ נשות הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד